Grad

JEDINO RJEŠENJE – PREKO BRGATA Grad namjerava zatvoriti put do Bosanke!

bosanka put krkljanac

Ako se niste ovo ljeto uputili osobnim vozilom na Srđ, svejedno ste mogli primjetiti kako se po društvenim mrežama, ali i medijima, provlači tema o prometnom kaosu koji vlada na Bosanci.

To nije problem koji se pojavio tek tako ovo ljeto već su za njegovo rješavanje izneseni brojni prijedlozi, a ništa se ne poduzima. Ulazak i izlazak na Bosanku postao je lutrija, ali i sama vožnja krivudavom i preuskom cestom. U našem điru susreli smo stanovnicu Bosanke Anitu Kuzman koja nam je na prvu iznijela ogorčenost cijelom situacijom.

-Auto ostavim doma i vozim se motorom kako bih izbjegla gužve. A kakva je situacija? Ovo je stvarno kazin. Pogotovo kad se nakupi pet ili šest kombija, bezbroj taksista te stranaca koji se ne mogu jednostavno snaći na cesti. Neki dan je jedan mladić vozio malo svoje, a malo i auto stranca jer čovjek nije mogao proći. Ali najveći problem ne prave taksisti, već ovi vozači kombija koji kad stanu, zaustave obje trake, iz smjera grada i iz Župe. Dakle, ako ne mogu ući, moraju se vraćati u rikverc, zauzeti dvije trake i eto ti gužve – rekla je Anita Kuzman i naglasila kako je jedan od znakova da se moraju provesti promjene i ogroman broj nesreća koji se dogodi na ovom području.

Najgore na skretanju
-Na ulazu, odnosno na skretanju za Bosanku je najgore. Nije problem ova cesta, nego ulaz i izlaz. Mi domaći smo se naviknuli na ovakve situacije – čekamo se, mimoilazimo… Dok su stranci, ponavljam, druga priča. Ljudi govore ‘cijela kolona iz Župe nastaje zbog Bosanke’. To je istina, postali smo kritična točka – rekla je naša sugovornica i dodala što bi po njenom mišljenju bilo najbolje rješenje.

-Mislim kako bi prometni problem riješilo proširivanje magistrale, odnosno napraviti treću traku za skretanje za Bosanku. Prije nije bilo ni ovih proširenja, ali mi smo se uvijek snalazili – kazala je i istaknula kako bi svim kombijima stavila zabranu ulaska s kritičnog skretanja s magistrale.
-Naš školski autobus ide preko Brgata. Zimi je to kombi, a ljeti mini bus. Plus što ovim dijelom prolazi i dostava, Čistoća… To tako prije nije bilo. Bilo je reda – zaključila je na kraju Kuzman.

Domaćima ‘puna kapa’
O ovom problemu razgovarali smo i s Martinom Sentićem, predsjednikom Mjesnog odbora Bosanka, koji dijeli isto mišljenje kao i naša sugovornica. Sentić se pita ‘kako je moguće da najljepša panorama na svijetu nema normalan pristup odnosno cestu?’

-Ovo je prevršilo sve granice. Mi koji silazimo svaki dan dva, tri puta – ‘puna nam je kapa’. To je dvosmjerna ulica jednosmjernog profila. Postoje brojna obećanja o promjenama koje bi se trebale uvesti. Idealno rješenje je napraviti novu i proširenu cestu, kako se i planira. Veliki su problem kombiji, a ne smije se postaviti nikakav znak zabrane jer spadaju pod osobna vozila i ne može im se zabraniti prometovanje. Postoji projekt koji je napravio inženjer prometa Demarin u kojem bi se jedan dio brda, recimo tako ‘kidao’, i to na prvom skretanju, netom poslije ulaska s magistrale. Što će biti i kada, nitko ne zna! Isto tako, postojeći nagib je iznad sedam posto što je protiv svih pravila prometne struke – rekao je Sentić i dodao kako su domaći ljudi, pa sad i taksisti počeli biti pametniji po pitanju vožnje na Bosanku.

-A kombi kad stane, jednostavno ne mogu izaći jer ne vidim od njega i tu se stvara problem. Ne razumiju i ne poštuju osnovna pravila. Ako netko ide odozdo, on ima prednost. Ljudi sebi previše toga dopuštaju. Svi misle kako imaju prednost – kazao je Sentić i dodao kako su od Grada tražili da se dio ceste proširi barem metar, ali nije došlo do nikakvog rješenja jer je cesta prvenstveno u državnom vlasništvu.

Brojni problemi
-Trebalo je od Hrvatskih cesta tražiti dozvole kako bi se moglo raditi, ali su se onda stvorile samo komplikacije – istaknuo je Lelas. Isto tako, kako kaže, postoje još brojni problemi. Autobusi ne mogu pokupiti sve ljude koji idu iz grada ili u grad jer njihova djeca već u sedam ujutro popune autobus pa se na Brgatu ljudi ne mogu ukrcati. A od ostalih problema naveo je kako se sve više nakuplja smeća na vidikovcu, a nema kontejnera. Isto tako na vidikovcu nema klupa gdje bi turisti mogli normalno sjesti ‘bez da se penju po stijenama ko ovce i koze’. Posebno je sramota u kakvom je stanju cesta koja je puna rupa. — Ono je nešto najljepše na svijetu, a zapravo je neuredno sve i neiskorišteno. Oko tvrđave, križa nakuplja se toliko smeća. I još k tomu, svaku večer se okupljaju kamperi i auti, onda podignu šator i tako imaju mjesto za prespavati. Neka pođu gore i naplaćuju im, napunili bi gradski proračun – zaključuje Sentić.

 

FRANKOVIĆEVO RJEŠENJE
Ograničiti kretanje
Koje je moguće rješenje za ovaj prometni problem, odlučili smo pitati gradonačelnika Grada Dubrovnika Mata Frankovića.
– Cesta prema Bosanci i prema platou Srđa postala je previše zagušena velikim turističkim prometom. Kvaliteta života stanovnika Bosanke time je značajno opala uzevši u obzir da je cesta dvosmjerna, ali se prometuje jednom trakom naizmjenično. Kao dugoročno rješenje nameće se izgradnja dvotračne ceste do platoa Srđa, no kao kratkoročno rješenje već za iduću godinu planiramo ograničenje kretanja cestom od državne ceste do naselja Bosanka i to samo za stanovnike, dok bi se svi ostali kretali cestom Brgat-Bosanka-Srđ. Ovakvim režimom bismo barem privremeno smanjili intenzitet prometa na cesti magistrala-Bosanka i našim sugrađanima do Bosanke omogućili lakšu komunikaciju. Sve ostalo vezano uz proširenje ceste bit će planirano i izvedeno kroz projekt ceste magistrala (lijevi skretač)-Bosanka-Srđ – kazao je Franković.

Pročitajte još

GRADONAČELNIK U KNEŽICI Ako ne ubrza radove, raskinut ćemo ugovor s izvođačem

Dulist

Gradu odobrena nova bespovratna sredstva za spomenik poginuloj djeci

Dulist

Najbolji djelatnik godine Denis Raos na prijemu kod gradonačelnika

Dulist