Slušni aparat

Izgubljeni album Toma Pettyja krije blago koje treba otkriti

Da bismo posve razumjeli poteze koje je te godine napravio, trebalo bi makar na jedan dan biti Tom Petty 1994. godine, 43-godišnji rock superstar koji je posljednje dvije godine proveo u autorskom zanosu zapisujući note i stihove iz vrela inspiracije. Onda je te pjesme snimao u studiju sa super teškim rock producentom i diskografskim magnatom Rickom Rubinom, poznatom po svom karakterističnom ogoljenom zvuku i nevjerojatnom njuhu za dobar posao. Tom Petty je na početku četvrtog desetljeća života već bio živuća rock legenda. S vjernim Heartbreakersima u rasponu od 1976. do 1981. snima četiri zlatne i platinaste ploče koje su iznjedrile hitove poput ‘American Girl’, ‘Breakdown’, ‘Listen to her Heart, ‘I Need to Know’, ‘Waiting’ i ‘Refugee’ te Top 10 hit sa Stevie Nicks ‘Stop Draggin’ My Heart Around’.

Nakon serije iznimno uspješnih, ali nedovoljno skuhanih radova koji su uslijedili nakon prvog remek djela, albuma ‘Damn the Torpedoes’ iz 1979., Petty doživljava novu renesansu suradnjom sa super grupom Traveling Wilburys. S njima (George Harrison, Roy Orbison, Bob Dylan i Jeff Lynne) snima album prvijenac koji im uz nominaciju za Grammy donosi i hit ‘Handle With Care’ te služi i kao odskočna daska za oživljavanje karijera svakog od članova sastava. Za svoj prvi solo album – ‘Full Moon Fever’ (1989.) Petty odabire kolegu Wilburyja Jeffa Lynna koji je produkcijom samo naglasio hit potencijal njegovog snažnog materijala pa su uslijedili klasici poput ‘Free Fallin’ i ‘I Won’t Back Down’.

‘Wild flowers and All the Rest’ ove je jeseni ugledao svjetlost dana, kako bismo se, dok svijet još stoji, pronašli u tim plemenitim, iskrenim i intuitivnim pjesmama

Lynne je za kormilom i sljedećeg projekta, bendovskog ‘Into the Great Wide Open’ koji izlazi na ljeto 1991. godine. Rick Rubin je u svijet glazbene produkcije i izdavaštva ušao u 80-ima i to kroz hip-hop (Beastie Boys, Run DMC), rock (TheCult) te heavy metal (Slayer). Početkom 90-ih u biografiju je upisao nekoliko bestsellera, a poglavito ‘Shake Your Money Maker’ Black Crowesa, ‘Blood Sugar Sex Magik’ Red Hot Chili Peppersa i ‘Wandering Spirit’ Micka Jaggera, dok je svoj kredibilitet kod ljubitelja teškog zvuka zacementirao kolosalnim ‘Seasons in the Abyss’ Slayera i drugim albumom grupe Danzig. U podcastu ‘Broken Record’ Rubin danas kaže kako je Pettyjev fan postao tek 1989. u vrijeme albuma ‘Full Moon Fever’. Tada 26-godišnjak, Rubin je u autu neprestano vrtio taj album impresioniran kvalitetom materijala.

Tri godine poslije dobio je priliku surađivati s glazbenikom čiji je pozadinski katalog tada već stigao temeljito prostudirati. U razdoblju od 1992. do 1994., kada izlazi album ‘Wild flowers’, Petty i Rubin su uz pomoć članova Heartbreakersa skicirali preko 50 pjesama, a na album kako su ga zamislili trebalo je ići njih 25. Tako zaokružen projekt predstavili su ‘glavešinama’ Warnera koji su izrazili bojazan da će biti teško promovirati dvostruki album, a Petty, koji je inače bio na glasu kao buntovan zagovaratelj potpune autorske kontrole, pristaje pročistiti ga na 15 pjesama u 60 minuta. Petty i Rubin bili su posve svjesni da u rukama imaju remek djelo i da će album, ma kako god ga oblikovali, biti dobar. U stvaranju konačne liste pjesama koje ostaju (posao je trajao tri mjeseca) vodili su se isključivo time kako se kao grupa pjesama nadopunjuju i čine cjelinu, a nikako time koja od njih može biti hit, jer izostavljanje nekih od ovih pjesama, a posebno ‘Something Could Happen’ i ‘Leave Virginia Alone’ koje promoviraju novi box set ‘Wild flowers and All the Rest’, ne može se drukčije objasniti.

Glazbenik i producent nastavili su surađivati kroz 90-e, a kako je vrijeme prolazilo Pettyja je sve više ‘žuljala’ ideja da brojnim štovateljima album ‘Wild flowers’ predstavi na način na koji ga je izvorno bio i zamislio – sa svih 25 pjesama u redoslijedu u kojem su trebale izaći. Prije svoje nesretne i prerane smrti u 2017. godini Petty i Rubin su već ozbiljno radili na preslušavanju arhivskog materijala i razmišljali o tome u kojem formatu album izdati. Petty je osjećao svojevrsno strahopoštovanje prema naslijeđu tog projekta koji je s vremenom postao njegovo ultimativno djelo, magnum opus. Znao je da sebi i svojim fanovima duguje da ga čuju u cijelosti. Nesretnim razvojem situacije posao su u funkciji kuratora završili Pettyjeva starija kćer Adria i članovi Heartbreakersa pa je ‘Wild flowers and All the Rest’ ove jeseni ugledao svjetlost dana, kako bismo se, dok svijet još stoji, pronašli u tim plemenitim, iskrenim i intuitivnim pjesmama.

Foto: www.tompetty.com

Pročitajte još

Još malo predgrupne izvrsnosti

Ivan Jelčić

…Promijenio je, okrenuo je, sad više nije tako dosadna…

Petar Ipšić

Kad predgrupe rasturaju

Ivan Jelčić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija