Grad

Hoćemo li do 2025. dobiti barem jednu novu garažu?

Hoćemo li do 2025. dobiti barem jednu novu garažu?

Stanari Karingtonke nedavno su nas sve podsjetili na gorući problem ne samo Šipčina i Gruža nego zapravo svih dijelova Dubrovnika. Riječ je naravno o prometu u mirovanju, problemu s kojim se nijedna gradska vlast nije ozbiljno uhvatila u koštac. Od 2009. godine, naime, nije izgrađena nijedna javna garaža na području Dubrovnika, a upravo bi se gradnjom garaža mogao poboljšati cjelokupni promet, odnosno prometnice bi se ‘oslobodile’ parkiranih automobila i na taj bismo način mogli dobiti primjerice četverotračni Put Iva Vojnovića. Razmišljao je tako i gradonačelnik Mato Franković, no do danas je tek jedna garaža pred izdavanjem građevinske dozvole.
—Promet ne može biti riješen bez rješavanja prometa u mirovanju – rekao je u lipnju 2019. gradonačelnik dodavši kako će micanjem automobila s ceste dubrovačke ulice postati puno prohodnije te je zato potrebno graditi garaže. O tome je govorio i u razgovoru za DuList te iste godine kada se spominjala gradnja desetak garaža.
—Cilj je da u ovom mandatu započnemo gradnju garaže kod zgrade OTPa. To bi bila garaža koja bi značajno riješila probleme u prometu, posebno u Vukovarskoj ulici te u Ulici dr. Ante Starčevića. Samim tim bi se povukli automobili s ulica koje bi postale brže i protočnije – riječi su gradonačelnika. Međutim, još uvijek se nije krenulo s izgradnjom garaže iza OTP banke, koju treba graditi Sanitat. U brošuri kojom je Franković obilježio pet godina svog mandata sredinom ove godine pisalo je tek kako je izrađen glavni projekt, a građevinska dozvola još nije izdana.

Savjet za promet?
No, ne samo da se nije krenulo u izgradnju barem jedne garaže, nego se nisu realizirala ni nova prometna rješenja za rasterećenje gužvi, osim okretanja smjera prometa na Orsanu. U razgovoru za DuList krajem 2019. godine gradonačelnik je spomenuo i Savjet za promet.
—Osnovali smo Savjet za promet koji se sastoji od stručnjaka. Promišljaju o određenim olakšicama koje se mogu provesti u prometu. Mala rješenja će riješiti problem jednim dijelom, garaže drugim dijelom, a onda treba vidjeti velike infrastrukturne zahvate što nam je treći i krajnji cilj. Postoje određene zone gdje bi bile sve garaže, odnosno bile bi ‘raspršene’ po gradu. Glavni cilj je da u biti postojeće i dovoljno široke ceste rasteretimo automobila. Sve te ceste, kad ih gledate bez automobila koji su inače parkirani s lijeve i desne strane, mogu postati u velikom broju slučajeva čak i četverotračne. Što znači da bi sama komunikacija na tim područjima bila brža kad bi se ceste oslobodile vozila. Primjerice, jedna garaža bit će u neposrednoj blizini DOC-a koja bi ‘riješila’ dio parkiranih vozila na lapadskim ulicama. Druga garaža za područje Vojnovića nalazila bi se poviše Gospinog polja. Tu je i garaža u Hladnici, na postojećem parkingu ispred Domouprave. Dalje, to je u Gružu garaža na Radeljeviću te još jedna garaža za koju smo ishodovali potrebne dokumente i na čijem glavnom projektu radimo. Još ostaje Centar iza grada, odnosno garaža ispod žičare koju ćemo razvijati s grupacijom Lukšić – nudio je 2019. godine rješenja gradonačelnik.

Hoćemo li do 2025. dobiti barem jednu novu garažu?

Što se napravilo od 2019.?
Zanimalo nas je stoga što se u protekle tri godine napravilo po pitanju garaža, ali i je li spomenuti Savjet za promet iznjedrio konkretna rješenja. Upit Gradu Dubrovniku smo poslali još sredinom srpnja, slali podsjetnike te ga na kraju i ponovili, ali odgovor nikad nije stigao.
Svakako vrijedi podsjetiti kako je mrežu javnih garaža nosio gradonačelnik i u svom programu za izbore 2021. godine. Prema njegovoj viziji Grada do 2025. mreža javnih garaža podrazumijeva gradnju garaže iza zgrade OTP banke, u Mokošici i Zlatnom potoku, u TUP-ovom naselju i Ulici Janka Bobetka te na Vojnoviću. Među gradonačelnikovim obećanjima je i garaža u Zlatnom potoku, naselju koje poput brojnih drugih već godinama ima problem s nedostatkom parkirnih mjesta. Još u lipnju 2020. godine iz Grada Dubrovnika poslali su priopćenje o njenoj gradnji. Tada je rečeno kako je izrađeno idejno rješenje za garažu s vanjskim parkiralištem za ukupno 82 vozila u Ulici Frana Supila. Gradnja je planirana na mjestu postojećeg igrališta u naselju Zlatni potok, a zbog specifičnosti lokacije i terena, idejno rješenje predviđa građevinu s četiri razine s ukupno 63 garažna mjesta te otvoreno Godinu dana kasnije, u predizbornoj kampanji Franković tijekom obilaska ovog gradskog kotara najavljuje početak njene realizacije.
—Očekujemo kako ćemo nakon završetka drugog kruga izbora u suradnji s predstavnicima gradskog kotara Ploče iza Grada započeti s realizacijom projekta garaže, a za koju smo sigurni kako može biti izgrađena u idućem dvogodišnjem razdoblju – rekao je tada. Nedugo potom iz Gradske uprave su za DuList naveli kako će se garaža graditi javno privatnim partnerstvom, a da je zemljište na kojem je planirana gradnja, na mjestu današnjeg igrališta, u vlasništvu Božidara Ivanovića.

Hoćemo li do 2025. dobiti barem jednu novu garažu?
—Grad Dubrovnik je trenutačno u procesu pregovora s tvrtkom koja je voljna otkupiti navedeno zemljište te kroz model javno-privatnog partnerstva izgraditi garažu na navedenom području. Izrađeno je idejno rješenje garaže Zlatni potok te nas očekuju daljnji razgovori, a s ciljem postizanja suradnje na korist stanovnika Zlatnog potoka te rješavanja dugogodišnjeg problema ovog naselja – napomenuli su prošle godine iz Gradske uprave. Gdje se stalo s projektom te kad bi se ova garaža mogla graditi, nismo uspjeli doznati iz Gradske uprave. Za kraj spomenut ćemo kako su javne garaže u Generalnom urbanističkom planu uređenja Grada Dubrovnika predviđene na 19 lokaliteta na užem urbanom području te na tri lokaliteta na području Mokošice.
—Preporuča se gradnja građevina koje će u podzemnim etažama služiti za parkiranje, a u nadzemnom dijelu će se moći koristiti za javne, poslovne, stambene i ugostiteljsko-turističke sadržaje. Javna garaža sadržava i dvonamjensko sklonište za sklanjanje stanovništva – piše u GUP-u.
Među lokacijama navode se tako Centar iza Grada sa 600 parkirnih mjesta te Ilijina glavica s njih 700. Tu su i lokacije: nadvožnjak zapad (minimalno 100 mjesta), pumpa (minimalno 100 mjesta), Put Republike, Vladimira Nazora (120 mjesta), Mercante (150 mjesta), Pemo (150 mjesta), Radeljević – Libertas (200 mjesta), Jug bazen i OTP banka (200 mjesta), Montovjerna (minimalno 100 mjesta), Gospino pole istok (400 mjesta) i zapad (minimalno 50 mjesta), Lapad stadion (minimalno 100 mjesta), Dvori Lapad (200 mjesta), Babin kuk – turistička (200 mjesta), Luka Gruž (minimalno 100 mjesta), kolodvor (minimalno 50 mjesta), nova luka Gruž (minimalno 50 mjesta), Mokošica Naš dom (150 mjesta), Mokošica garaže (200 mjesta), Mokošica – iza Tamarića (200 mjesta) te šire područje IUC – Gradac (minimalno 100 mjesta). parkiralište na krovu objekta s 19 parkirališnih mjesta. Idejno rješenje predstavljeno je predsjedniku GK Ploče iza Grada Srđanu Obadu, pisali su iz Gradske uprave sredinom 2020., nakon čega je uvažen prijedlog stanovnika da se u projekt uvrsti i dodatna krovna etaža na kojoj će se urediti dječje igralište.
—Ovaj iznimno važan komunalni projekt jedan je od rezultata sastanka predstavnika kotara s gradonačelnikom Matom Frankovićem na kojem se razgovaralo o ključnim problemima i mogućnostima poboljšanja kvalitete života stanovnika ovog kotara – napomenuli su tada iz Gradske uprave.

Objavljeno u tiskanom izdanju 5. listopada 2022. 

Pročitajte još

POTPORE ZA SEDAM KLUBOVA Uručeni ugovori za programe sportskih aktivnosti za osobe s invaliditetom

Dulist

[PODCAST ‘S BARBAROM’] Iliana Stojanović o odlasku iz Masline i mami koja bi je znala zazvati i reći: Daj reci toj ravnateljici da te pusti doma!

Barbara Đurasović

Gradonačelnik primio državnog prvaka u parastolnom tenisu Franka Torića

Dulist