Slušni aparat

God Save The Queen

Da bez Britanaca nema turističke sezone u Dubrovniku, reći će svatko tko je makar i površno upućen u turi­stička kretanja na jugu Hrvatske. Jed­nako tako, bez inputa ‘Otočana’ nema niti ozbiljne glazbene sezone, a u prvom dijelu ljeta britanski izvođači nisu pod­bacili. Treći, istoimeni album kanta­utorice Lianne La Havas idealna je glazbena kulisa za ljetno lješkarenje i laganu introspekciju vlastitih života, a atraktivna tamnoputa 30-godišnjakinja grčko-jamajčanskih korijena i hipnoti­zirajućeg glasa inspiraciju je našla u radovima Miltona Nascimenta, Joni Mitchell, Ala Greena i Destiny’s Child pa se njen pretežno neo-soul zvuk naslanja i na jazz i folk. Ističe se obrada pjesme ‘Weird Fishes’ grupe Radiohead, ali i neodoljiva oda ljetnoj kiši ‘Bitersweet’, čije verzije omeđuju ovaj ciklus pje­sama. Ono što je ta pjesma za ‘Lianne Havas’, ‘On Sunset’ je za novi album istog naziva britanske glazbene legende – Paula Wellera. Ultimativna pjesma o smiraju ljetnog dana terapeutski uči­nak dijeli sa srodnom ‘Wild Wood’, njegovim velikim hitom s početka solo karijere, a na albumu također dolazi u dvije verzije – u jednoj dominira Welle­rovo sviranje na mellotronu, u drugoj bogate orkestracije.

Kada je pokrenuo solističku karijeru Paul Weller imao je tek 34 godine s izrazito plodnim out­putom koji se sastojao od šest albuma s punk-rock pionirima The Jam i još pet s blue-eyed soul bendom The Style Council. Od te, daleke 1992. do danas, kada izdaje svoj 15. album, Weller je upisao više kreativnih uspona nego poniranja. I ako bi nekad snimio sla­bašniji rad, nadoknadio bi to s idućih nekoliko snažnih ploča. ‘On Sunset’ spada u red njegovih mirnijih izdanja, ali bez premca zauzima poziciju među vrhuncima solo karijere, pa ako se do sada niste ozbiljnije bavili nekadašnjom ključnom figurom britanskog mod-revi­vala nemojte propustiti ovu priliku jer se kritičari već ozbiljno pitaju kako mu polazi za rukom biti toliko vitalan ovako duboko u karijeri. ‘Hate For Sale’ 11. je album The Pretendersa, dugovječ­nog britanskog rock sastava koji pred­vodi Amerikanka Crissie Hynde, a pro­ducirao ga je legendarni Stephen Street. Naslovna pjesma je punk brzac, a pun­kerskom energijom frcaju i ‘Didn’t Want to Be This Lonely’ i ‘Turf Accountant Daddy’, od kojih se prva poigrava s pre­poznatljivim gitarskim fraziranjem Boa Diddleyja, a druga 60’s garage rockom i Ramonesima iz ‘Subterranean Jungle’ faze. Singl ‘The Buzz’ zrcalna je preslika njihovog ranog klasika ‘Kid’, a soulom intoniranu baladu ‘You Can’t Hurt a Fool’ nosi glas Crissie Hynde, koji je već u prvom slogu nemoguće zamijeniti za neki drugi. Album ekonomičnog traja­nja od 30 minuta nema suvišnih mome­nata i vrijedan je svake preporuke.

Kada je 2011. godine Mike Skinner raspustio projekt The Streets obećao je da će pod tim imenom ponovno nastupati jedino ako u 40-im bankro­tira. Sad kad je već zagazio u 41. godinu, a mi smo dobili mixtape ‘None of Us Are Getting Out of This Life Alive’, kaže da nije dekintiran pa onda mora da se uželio nastupanja koje je trenutno stav­ljeno na ‘hold’. The Streets su nakon prva dva albuma svakim idućim radom gubili po jedan sloj zanimljivog, ali stil­ski skučenog recepta, no nova kolekcija pjesama čija središnja tema su među­ljudski odnosi kroz prizmu pametnih telefona, dozlaboga je zabavna. Ako ste ljubitelj mutiranog UK garagea i cockney rapa, nemojte zaobići na jeziku britkog Mikea Skinnera i nje­gove brojne goste među kojima su najpoznatiji Tame Impala i post-pun­keri Idles. ‘Eskimo Ice’ i ‘The Poison I Take Hoping You Will Suffer’ su favo­riti, iako su svih 12 pjesama iznadpro­sječne. ‘What’s Your Pleasure?’ četvrti je album Jessie Ware. Autorica je do sada koketirala sa sinkopiranim ritmo­vima, ali je bila sklonija onome što kri­tičari zovu sofisticirani pop. No, ovaj put 35-godišnjakinja konačno izlazi iz ormara pod punom disco opremom, a prema uniformirano povoljnim reak­cijama čini se da je pogodila. Album koji zvukom liježe na razmeđu disco iskoraka Kylie Minogue, Goldfrapp, Roisin Murphy i Due Lipe ispunjen je samim hitovima, a da je već polovica pjesama objavljena u tom formatu, potvrđuje kvalitetu materijala. Uspo­redba s ‘Future Nostalgia’ Lipe zani­mljiva je i zbog toga što oba albuma posuđuju sample mega hitova 80-ih. ‘Mirage (Don’t Stop)’ Warre uključuje dio hita ‘Cruel Summer’ grupe Banana­rama, a Lipin chart-breaker ‘Break My Heart’ sadrži interpolaciju ‘Need You Tonight’ INXS-a.

Foto: Pixabay.com

Pročitajte još

Digitalno hodočašće

Najveća ikona punka

Petar Ipšić

Drugi najpoznatiji bijeli zombi

Ivan Jelčić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija