Kultura

FOTO/NAKON 22 GODINE U DUBROVNIKU Što poručuju fotografije Jasenka Rasola?

FOTO/NAKON 22 GODINE U DUBROVNIKU Što poručuju fotografije Jasenka Rasola?

Nova izložba naziva ‘Politička škola |Distopija| Blijeda slika’ Jasenka Rasola otvorena je ovog četvrtka u Galeriji Dulčić Masle Pulitika i Atelijeru Pulitika. Izložba je to jednog od najvažnijih fotografa na hrvatskih suvremenoj fotografskoj sceni.

-Sve serije fotografija na ovoj izložbi su povezive s jednim fenomenom entropije, koji je karakterističan za lokalitete, ali i za širi društveni kontekst. U ovom obliku izložba nije nigdje bila postavljena iako su njeni dijelovi već prestavljeni publici na različitim izložbama – poručio je autor fotografija Jasenko Rasol.

Jasenko Rasol nakon 22 godine samostalno izlaže u Dubrovniku u kojem se predstavlja trima serijama fotografija: Politička škola (2017.), Distopija (2016.) i Blijeda slika (2018.) s 21 kadrom koji su dio cjelina i zasebna erotika hladne, senzibilne, snažne i mudre estetike. Fotografiraju se urezotine koje su mrtve točke iz perioda Jugoslavije: Politička škola Josip Broz Tito u Kumrovcu, Haludovo na Krku i brod Galeb koji se nalazi u riječkoj luci Porto Baroš. Suvremeni hrvatski autor dokumentira ostavljeno i napušteno jednostavnim rukopisom, pri tom ne osuđujući propadanje objekata koji bi trebali biti u rukama poštenog i ispravnog vlasništva i u funkciji univerzalnog dobra radi mogućnosti života čovjeka danas. Isposnički zapisuje arheologiju 21. stoljeća čime označava surovu zbilju okruženja i napominje devastacije koje bole. Istodobno upisuje i stvara neutralno ništa. Rasol bilježi srž čovjeka koji se udaljava od dobroga jer se izgubio u tami lošega. U njegovim fotografijama iščitavaju se pogreške ljudskog bića i istodobno se naglašava sloboda od tame u kojoj su zarobljeni bili i ostali kvalitetni rukopisi arhitekture i brodogradnje. Oni su potencijal kojima se ne smije pisati mračna budućnost što se jasno vidi u dubini njegovoga rada koji je utisnut u proces vječne prisutnosti istine i slobode iskaza. Konceptualna simbolika ničega je prisutna u ogoljenosti kadrova; Škola se vidi u rasutim papirima, u zelenilu koje raste u interijeru, derutni turistički objekt Haludovo se razmatra u elementarnom razgovoru vanjskih fasada s florom i nebom, a Brod se promatra u nutrini u kojoj se pronalazi ‘izložba ničega’ koju tvore tragovi uklonjenih slika i dr. sa zidova.

Jasenko Rasol rođen je 1969. godine u Zagrebu. Diplomirao je na Akademiji dramskih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu – Odjel Filmsko i Televizijsko snimanje. Studirao je 1991. godine na Glasgow University – Department of Photography. Od 1992. do 1996. godine je kamerman Rauters TV-a; radi kasnije za BBC, NBC, FUJI, CCN, HTV te je angažiran u dokumentarnim filmovima strane i domaće produkcije. Danas surađuje s poznatim i cijenjenim imenima dokumentarnog filma u Hrvatskoj. Dobitnik je brojnih nagrada za svoj izvanredan rad. Ostvario je više od 40 samostalnih izložbi, a sudjelovao je i na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. O njegovom radu izdano je 5 fotomonografija. Živi u Zagrebu gdje radi kao samostalni fotograf i snimatelj.

Izložba ostaje otvorena do 13. siječnja 2019. godine.

Pročitajte još

Započinje ciklus koncerata ‘Dubrovačko glazbeno proljeće’

Dulist

PREDSTAVLJANJE KNJIGE TIHOMIRA DUJMOVIĆA Hrvatske povijesne istine

Dulist

TEMA IZAZOVNA VREMENA Noć knjige u Dubrovačkim knjižnicama

Dulist