Aktualno

[DESETLJEĆE U EU] Libertas Dubrovnik: Članstvo u Europskoj uniji predstavlja uzlet za autobusni prijevoz

[DESETLJEĆE U EU] Libertas Dubrovnik: Članstvo u Europskoj uniji predstavlja uzlet za autobusni prijevoz

Republika Hrvatska prvim danom srpnja obilježava desetljeće od pristupanja EU. Tim povodom, DuList je napravio temat u kojem su svoje osvrte dali čelnici lokalnih samouprava, ali i nositelji nekih od bitnih projekata na području Dubrovačko-neretvanske županije.  

LIBERTAS DUBROVNIK

Deset godina članstva Republike Hrvatske u Europskoj uniji, posebice razdoblje od posljednjih pet godina, predstavljaju jedno od najaktivnijih razdoblja u 113 godina naše tvrtke, koja je oduvijek, kao i naš grad bila dio Europe, neovisno o državnim ustrojstvima. Europska unija, putem svojih fondova u ranijim proračunskim razdobljima, a sada putem mehanizama poseban fokus stavlja na ravnomjeran razvoj svih članica kao i na prostor mobilnosti što je za tvrtke poput naše posebno interesantno, ali i poseban izazov.

Kao što su svi korisnici naših usluga mogli vidjeti, pristupni fondovi su, u slučaju Libertasa iskorišteni za jedno od najvećih investicijskih razdoblja u povijesti čime je tvrtka svoj vozni park dovela do statusa jednog od najmlađih u ovom dijelu Europe. Vrijedi istaknuti kako je Libertas do sada uspješno sudjelovao i završio dva investicijska ciklusa, prvi prilikom kojeg je nabavljeno 11 gradskih autobusa te drugi prilikom kojeg je nabavljeno 18 vozila. Investicija je financirana iz Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda u okviru Operativnog programa ‘Konkurentnost i kohezija’ 2014.–2020., u sklopu ograničenog postupka dodjele bespovratnih sredstava, a nastavno na Poziv na dostavu projektnih prijedloga za nabavu autobusa za pružanje usluge javnog gradskog prijevoza koje je provelo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture s ciljem poticanja razvoja i unapređenje prometnih sustava prihvatljivih za okoliš (niska razina buke i niska emisija CO2) kao i povećanja broja putnika u javnom prijevozu.

Vrijednost ove investicije je nešto veća od 18 milijuna kuna. Drugi investicijski ciklus podijeljen je u četiri grupe, prilikom kojeg je nabavljeno 18 vozila.

Tri midi prigradska autobusa
Tri midi autobusa, kapaciteta nešto manjeg od 50 putnika, opremljena su motorima koji zadovoljavaju najstrože ekološke norme i standarde, ujedno su prilagođeni za prijevoz osoba sa smanjenom pokretljivošću. Ukupna vrijednost tri nova autobusa je 2.644.800,00 kuna uvećano za PDV, od toga 2,2 milijuna EU sredstva. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Kohezijskog fonda 85%.

[DESETLJEĆE U EU] Libertas Dubrovnik: Članstvo u Europskoj uniji predstavlja uzlet za autobusni prijevoz

Solo gradski i zglobni autobusi
Šest solo autobusa dužine 12 metara i dva zglobna autobusa dužine 18 metara prilagođeni su potrebama suvremenog javnog gradskog prijevoza, opremljena su E6 motorima koji udovoljavaju najsuvremenijim ekološkim normama, a vrijednost njihove nabave iznosi 17.774.900,00 kuna.

Sedam Iveco autobusa
Sedam poluniskopodnih autobusa marke Iveco, financiranih putem fondova Europske unije, namijenjenih gradskom i prigradskom prometu, su dužine 12 metara, kapaciteta 76 mjesta, od toga su 44 sjedeća. Opremljena su E6 motorima koji udovoljavaju suvremenim ekološkim normama, a vrijednost njihove nabave iznosi 10,57 mlijuna kuna plus PDV. Ukupna vrijednost cijele nabave, iznosi 30.960.540,00 kuna uvećano za PDV.

Libertas aplikacija ima za cilj osigurati dostupnost što većeg broja informacija svim korisnicima usluga prijevoza kao i zainteresiranoj javnosti. Aplikacija se može preuzeti u Google trgovini te je prilagođena svim pametnim telefonima koji rade na Android sustavu. Aplikacija je financirana iz projekta SMILE, Interreg Adrion, kroz suradnju s Dubrovačkom razvojnom agencijom DURA i Libertasa kao partnerom. Projekt SMILE- FirSt and last Mile Inter-modal mobiLity in congested urban arEas of Adrion Region obuhvaćao je suradnju 12 partnera unutar 7 država Jadransko – jonskog područja te uključivao gradove i regije koji su pod utjecajem intenzivnog gradskog prometa. Izrada aplikacije koštala je 81.000,00 kuna. U novom proračunskom razdoblju fokus će biti na elektrifikaciji i digitalizaciji u javnom autobusnom prijevozu.

[DESETLJEĆE U EU] Libertas Dubrovnik: Članstvo u Europskoj uniji predstavlja uzlet za autobusni prijevoz

Projekt je u pripremnoj fazi te je izrađeno idejno rješenje. Realizacija samog projekta ovisi o sredstvima EU i datumu objave pozivnih natječaja. Iz studije se mogu izdvojiti ciljevi koji su od velikog značaja kako za tvrtku tako i za zajednicu, a radi se o: Dugoročnim uštedama na troškovima energije za pogon, ali i u troškovima održavanja autobusa, zelenoj tranziciji javnog gradskog prijevoza prema smanjenju uporabe fosilnih goriva kao pogonskih energenata (dekarbonizacija, tj. smanjenje emisija CO2),uređenju nove remize za autobuse, učinkovitijoj usluzi javnog gradskog prijevoza te smanjenjenju buke na čitavom gradskom području. Projektom je predviđena nabava ukupno 12 električnih autobusa.

Pročitajte još

OBAVIJEST IZ ELEKTROJUGA Tko je bez struje u utorak?

Dulist

[DUBROVČANI IZVAN GRADA] Anja Grabovac o glazbi, suradnji s Eugenom na pjesmi ‘Tišine’…

Maria Prkut

Korčulanin Ivan Salečić nastupio u kvizu Potjera

Dulist