Aktualno

‘Želimo biti partneri i građanima i lokalnom gospodarstvu’

mladen pejkovic

U Dubrovniku je otvoren prvi Vip centar u Hrvatskoj uređen prema novom konceptu koji je, u svom estetskom i funkcionalnom smislu, potpuno prilagođen korisniku.

Koristeći prepoznatljive autentične elemente pojedinih regija Hrvatske, uređenje je osmišljeno u želji da se korisnik osjeća što ugodnije te da uz bolji pregled ponude, jednostavno i brzo izabere one proizvode i usluge koje najbolje odgovaraju njegovim potrebama. Tim povodom za ovaj broj duLista razgovarali smo s predsjednikom Uprave Vipneta Mladenom Pejkovićem o planiranim daljnjim ulaganjima na dubrovačko područje.

U kolovozu 2011. godine Vipnet je kupio B.net, najvećeg hrvatskog kabelskog operatera koji nudi fiksnu telefoniju, širokopojasni pristup internetu i televizijske usluge i tako od mobilnog operatera postao potpuni pružatelj konvergentnih usluga – mobilnih, fiksnih, interneta i televizije. Samo ove godine predviđene su četiri akvizicije. U veljači Digi TV, a nedavno širenje Vipnetove infrastrukture u Zagrebu, Zaprešiću, Samoboru, Šibeniku i Dubrovniku. Što će to konkretno značiti za korisnike u Dubrovniku?

-To je jako dobra vijest, kako za građane Dubrovnika, tako i za dubrovačke tvrtke. Naime, uz već postojeću uslugu Vip fiksne telefonije, Interneta i televizije preko bakrene parice širenjem naše optičke i kabelske infrastrukture građanima ćemo moći ponuditi i super brzi Internet te HD televiziju. Postojećim i novim korisnicima kabelske televizije ponudit ćemo dodatne TV kanale i napredne usluge poput snimalice i TV za van, te pakete televizije, telefonije i Interneta. Za gospodarstvo to znači daljnji razvoj infrastrukture u gradu odnosno brze i pouzdane veze po atraktivnoj cijeni.

Koja biste posebno ulaganja izdvojili, a koje namjeravate u narednom razdoblju realizirati na dubrovačkom području?

-Postojeću infrastrukturu u Dubrovniku u potpunosti ćemo zamijeniti mrežom optičkih i koaksijalnih kabela, a sljedeći koraci proširenje su vlastite mreže u najgušće naseljenim dijelovima grada. Snimanja terena su napravljena, kao i planovi za područja u koja ćemo širiti mrežu početkom sljedeće godine. Već od lipnja smo zaposlili nekoliko ljudi, angažirat ćemo lokalne partnere za izgradnju mreže i za prodajne aktivnosti, kao i za podršku korisnicima. Nije slučajno ni da upravo u Dubrovniku po prvi put u našoj zemlji otvaramo potpuno novi Vip centar – prvi naš centar koji ima koncept uređenja usmjeren na posebnosti pojedinih hrvatskih regija i s potpunim fokusom na korisničko iskustvo. Želimo biti partneri i građanima i lokalnom gospodarstvu, poticati konkurentnost i prvi uvoditi nove usluge. Kako bismo to mogli napraviti na najkvalitetniji i najbrži mogući način, vjerujemo u podršku gradskih vlasti kako bismo što prije realizirali planirano i pružili Dubrovčanima vrhunsku uslugu. Želja nam je da nas građani percipiraju kao svoju domaću tvrtku, koja donosi novu vrijednost.

DODATNI FREKVENCIJSKI BLOK

Na koji način će se poboljšati usluga i prijem signala kroz Digitalnu agendu? Znamo da zbog konfiguracije dubrovačkog područja na pojedinim mjestima nema dovoljne pokrivenosti signalom.

-Nakon opsežnih proširenja 3G mreže za ovo ljeto i potrebe turističke sezone vrijeme je i za planiranje i razvoj mreže četvrte generacije na ovom području. Kao što ste i pretpostavili u svom pitanju, za ostvarenje europskih pa time i hrvatskih ciljeva tzv. Digitalne agende na terenu kao što je jadranska obala, bežične tehnologije imat će veliku ulogu. Vipnet je na aukciji upravo ovaj tjedan predao pobjedničku ponudu za dodatni frekvencijski blok na području od 800 MHz što ćemo iskoristiti za razvoj vrhunske mreže četvrte generacije u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Time ćemo kompletirati tehnološki razvoj kraja i omogućiti postizanje ciljeva Digitalne agende kombinacijom kabelskih mreža u gradu i bežičnih mreža u okolici. Nadamo se kako će u skladu s EU smjernicama uskoro prestati s radom televizijski odašiljači u susjednoj zemlji koji interferiraju ovo područje.

Vipnet je u projektu „Kretanje.Komunikacija.Život" najveći privatni donator za razminiranje u Hrvatskoj. Koliko je do sada novaca uloženo u razminiranja s Vaše strane i koliko je teritorija pod minama tim novcem razminirano?

-Mine su veliki problem koji još uvijek koči uravnoteženi razvoj svih hrvatskih regija i slobodno kretanje građana. U suradnji s Hrvatskim centrom za razminiranje, kroz program „Kretanje.Komunikacija.Život“ od 2002. godine uložili smo preko 10,5 milijuna kuna i očistili područje od gotovo milijun i pol četvornih metara u sedam hrvatskih županija. Naše donacije prvotno su bile usmjerene na razminiranje područja blizu škola i dječjih igrališta. Posljednjih godina na svu sreću takvih područja više nema te su našim novcem razminirana područja unutar Nacionalnih parkova i Parkova prirode, poglavito u velebitskom kraju. Ponosan sam što je Vipnet najveći pojedinačni donator za razminiranje u Republici Hrvatskoj. Unatoč tome, prema podacima Hrvatskog centra za razminiranje u Hrvatskoj još 740 četvornih kilometara minski sumnjivog područja koje tek treba biti očišćeno, a tema kao da polako gubi interes javnosti što vidim kao rizik projekta.

SPONZOR KULTURNIH INSTITUCIJA

Sponzorira li Vipnet još koju kulturnu instituciju odnosno manifestaciju poput Dubrovačkih ljetnih igara čiji ste glavni sponzor već punih 13 godina? Ispunja li vas to zadovoljstvom?

-Apsolutno! Dubrovačke ljetne igre su prema nama dostupnim podacima najdugotrajnije sponzorstvo neke tvrtke nekom kulturnom projektu u našoj zemlji ikad i time se posebno ponosimo. Tijekom 15 godina našeg postojanja bili smo sponzori brojnih glazbenih koncerata, filmskih festivala, kazališnih projekata i izložbi. Primjerice, slijedeći tjedan počinje Vip Zagreb Jazz festival koji sponzoriramo 6 godina za redom, tijekom kojih se festival razvio u najznačajniji jazz događaj u godini.

Kako ocjenjujete poseban VIP program ovogodišnjih Igara, koje su završile 25. kolovoza ove godine?

-U suradnji s organizatorima svake godine se trudimo kroz poseban Vip program ponuditi nekoliko iznimno atraktivnih glazbenih događanja, a ove smo ih godine ponudili čak sedam. Rasprodane izvedbe i dobre kritike govore o uspjehu ovog programa. Ruku na srce, jedinstvena pozornica kakvu nude prostori Grada ujedno je i garancija uspjeha. Često sam na koncertima, u zemlji i inozemstvu, ali slušati vrhunske umjetnike u Kneževom dvoru neusporediv je doživljaj.

Hrvatska je postala 28. punopravna članica Europske Unije. Najavljivalo se sniženje cijena telefoniranja. Možete li nam pojasniti koliko je Vipnet spustio svoje cijene za svoje korisnike (odlazni, dolazni pozivi, roaming)?

-Mi se nismo ograničili samo na regulacijom propisane korekcije. Naime, EU regulacija ne mora biti idealno rješenje za npr. građane Dubrovnika koji putuju u susjedne zemlje gdje telefoniranje nije automatski pojeftinilo 1. srpnja jer te zemlje nisu EU članice. Mi smo otišli korak dalje te ponudili i pakete koji uključuju niske cijene telefoniranja u Bosni i Hercegovini, Srbiji, Makedoniji i Crnoj Gori umjesto u Finskoj i Danskoj. Korisnici mogu birati svoj optimalni paket, a promjena je besplatna. Naravno, EU regulacija se primjenjuje za sve koji nisu izabrali posebne roaming pakete. Ovakvim rješenjem smo u potpunosti ispunili regulatorne direktive, a korisnike dodatno zaštitili od velikih računa prilikom putovanja. Za one koji često putuju imamo posebne roaming pakete u okviru kojih korisnici u cijelom svijetu razgovaraju za jednu kunu po minuti i surfaju za jednu kunu po megabajtu što je značajno niže od cijena reguliranih EU propisima.

Pročitajte još

‘TIKTOKERI SU OZBILJNI POSLOVNI LJUDI’ Nina Skočak i Dario Marčac u novoj Špici s Macanom

Dulist

STANJE NA IZVORIŠTU JE STABILNO Vodovod šalje dodatne cisterne u Zaton, Vrbicu i Štikovicu

Dulist

SIGURNOST U PROMETU I PLAVI TAKSI APELIRAJU ‘Ako piješ ne vozi, samo nazovi’

Dulist