Najavljena brzobrodska linija koja povezuje Lastovo i Dubrovnik nije počela s plovidbom i prijevozom putnika s prvim danom siječnja. O tome nisu obaviješteni stanovnici Lastova, a na stranicama Agencije za obalni linijski pomorski promet o ovome nije bilo informacija. U odgovoru na upit DuLista, Agencija navodi kako navedena linija nije započela s održavanjem jer je postupak javne nabave odabira najpovoljnijeg ponuditelja još u tijeku. Došlo je, naime, do žalbe.
-Linija 9808 Lastovo – Korčula – Dubrovnik i obratno nije započela s održavanjem dana 1. siječnja 2021. godine iz razloga što je postupak javne nabave odabira najpovoljnijeg ponuditelja još u tijeku. Naime, ponuditelj Krilo Shipping Company d.o.o. se žalio na Odluku o odabiru ponuditelja Kapetan Luka – Krilo, sukladno Zakonu o javnoj nabavi te je žalba na postupanju pri Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave – navode iz Agencije. Također naglašavaju kako će bez odgode obavijestiti o uspostavi linije 9808 Lastovo – Korčula – Dubrovnik i obratno.
-U ovom trenutku ne možemo prejudicirati niti sam ishod žalbenog postupka niti datum donošenja rješenja od strane Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave – kažu.
Tri ponude
Natječaj za odabir brodara za održavanje linije 9808 Lastovo – Korčula – Dubrovnik raspisan je temeljem odluke Upravnog vijeća Agencije za obalni linijski pomorski promet u 21. rujna 2020. godine. Rok za dostavu ponuda je bio 26. listopada 2020. godine, a otvarane su samo dan kasnije. Svoje ponude su dali Krilo Shipping Company d.o.o., Adriatic Fast Ferries d.o.o. i Kapetan Luka – Krilo, vl. Ivan Tomić. Početkom prosinca Agencija je odabrala ponudu brodara Kapetan Luka – Krilo, vl. Ivan Tomić, no nakon toga je uslijedila žalba koja je odgodila početak plovidbe ove linije.
Državna linija
Podsjetimo, linija je uvedena kao državna linija Odlukom Vlade RH o izmjeni i dopuni Odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu od 21. svibnja 2020. godine. Sukladno toj Odluci, linija bi se održavala brzim brodom kapaciteta 250 putnika, jednom dnevno što bi uključivalo jedno polazno-povratno putovanje, kako je sredinom prošle godine istaknula direktorica Agencije za obalni linijski pomorski promet Paula Vidović. Agencija za obalni linijski pomorski promet po izvršnosti Odluke 21. svibnja 2020. godine pristupila je preliminarnim izračunima i projekciji linije te su oni pokazali da će linija biti neprofitabilna obzirom na zahtjevne uvjete održavanja i planirani cjenik. Direktorica Agencije navela je tada među ostalim da se postupak javne nabave usluge javnog prijevoza na toj liniji provodi temeljem Zakona o javnoj nabavi, Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom prometu, Zakona o državnim potporama te nekoliko podzakonskih propisa.
-Agencija mora postupati po rokovima koji iz tih propisa proizlaze, pa trajanje postupka može potrajati očekivano između 4 i 6 mjeseci, ovisno o eventulanim žalbama ponuditelja, a što Agencija kao odgovorni naručitelj mora uzeti u obzir – istaknula je tada.