Zanimljivosti

Welcome to Bazaar

reklame siroka suncobran373

„Koja strahota? Što su učinili od Grada? Postali smo jedna velika kuhinja?“ – komentirala je starija gospođa koju smo zatekli dok se s Pila spuštala u Grad prema svome stanu. I nije puno pogriješila jer, ne samo da nam je Grad postao velika kuhinja, već je postao jedan veliki sajam, neki bi rekli i bazaar.

Čim uđete s Pila u zidine, sa svih strana i kantuna, iz svih ulica, dočekuju vas nekakvi novopostavljeni reklamni štafelaji. Oni su novi ovosezonski hit među raznim rekvizitima koji služe za privlačenje turista. Interes za štafelajima je ogroman, jer  pojedini vlasnici vide savršenu priliku za snijeti pola ponude iz butige na Stradun.
 
ZATRPANI REKLAMAMA
 
A od odgovornih za izdavanje dozvola za štafelaje u gradskoj upravi ni traga ni glasa. Vlaho Lećić, koji je zadužen za nove reklamne rekvizite je na godišnjem odmoru, pa tako nismo uspjeli doznati ni koliko je zahtjeva za štafelajima zatraženo, ali ni odobreno.

A da ne spominjemo zidove kuća prekrivene reklamama, koje nam sugeriraju da baš tu možemo kupiti „hand made“ suvenir ili nakit, ili pak pojesti „pizza cut“, ćevape, svježu ribu, grill i što ti sve ne. Najnovija ponuda u gradu su izletnički aranžmani, koji se doslovno reklamiraju, ali i ugovaraju na ulici. Ovoga ljeta možemo uživati i u povećanom broju štandova, barki i barčica, na kojima možemo kupiti sve i svašta.

S druge strane košmar stvaraju stolovi i stolice, suncobrani i tende koji pokrivaju čak i cijele površine gradskih ulica. Dovoljno je samo proći, odnosno pokušati proći Širokom ulicom. Nemoguća misija!
A da je tome tako, dovoljno govore podaci koje je duList uspio dobiti od nadležnih gradskih službi. Čak 96 ugostiteljskih objekata plaća zakup javne površine u povijesnoj jezgri, uz oko 120 suvenirnica s jednoobraznom ponudom, u kojima se može kupiti sve, osim autohtonih dubrovačkih i hrvatskih proizvoda. Naravno, čast izuzecima!
 
HELIKOPTEROM DO KUĆE
 
A stanovnici povijesne jezgre, mirno trpe jer znaju da je turizam naša jedina gospodarska grana. I nije njima problem ni to što moraju blindirati svoje stanove kako bi se spasili neugodnih mirisa i buke, već to što kada negoduju, jer im se stolovima i stolicama prijeći ulazak u kuće, pojedinci ih ispraćaju riječima „Pa hajde helikopterom“.

I u cijelom tom kaosu koji vlada povijesnom jezgrom, čeka se donošenje plana namjene javnih površina i djelatnosti. Podsjetimo, pred ugovaranjem je izrada studije „Upravljanje i simuliranje razvoja urbanog turizma Dubrovnika“ koja bi trebala dati brojne odgovore na urbane procese i dinamične promjene koje muče Grad, ali prije svega i postati podloga na osnovu koje će se u budućnosti planirati namjena javnih površina i djelatnosti unutar povijesne jezgre.

No, pitanje je jeli gradskoj upravi uopće u interesu da se donese plan namjene javnih površina, jer kako bi se onda do maksimuma eksploatirale gradske površine, novac slijevao u gradsku blagajnu, a gradski oci zadovoljno trljali ruke od prihoda zarađenog od najma.

Pročitajte još

NA DANAŠNJI DAN 1816. Rođen književnik i biskup Mato Vodopić

Dulist

Sveta Luce drvarica, dvanaest dana do Božića

Dulist

5 razloga zbog kojih francuska salata može ispasti lošija

Dulist