AktualnoUrednički izbor

VRUĆE IM JE! Potpuno stali radovi na obilaznici Ston

VRUĆE IM JE! Potpuno stali radovi na obilaznici Ston

Tijekom kolovoza smanjen je angažman izvoditelja isključivo na dijelu mosta Ston, dok su se radovi na ostatku gradilišta odvijali regularno. Navedeno postupanje na gradilištu nije neuobičajena praksa pošto se na taj način izbjegava izvođenje betonskih radova uz vrlo visoke temperature, koje nepovoljno utječu na kvalitetu radova, što je naročito značajno za most Ston – naglašavaju nam u odgovoru iz Hrvatskih cesta referirajući se na nastavak radova ‘oko’ Pelješkog mosta – na svoj dodatnoj infrastrukturi od koje je četvrta faza izgradnje pristupnih cesta za Pelješki most, odnosno za izgradnju stonske obilaznice Prapratno – Doli svakako među važnijima. Razlog zbog kojeg smo poslali upit bio je komentar čitatelja našeg tjednika koji se već tjednima pitaju zbog čega se na ovoj dionici ništa ne radi, nema radnika kao ni opreme. Zašto je tomu tako? Dio odgovora, dakle, leži u – vrućini!

Vršile se pripreme
—Sukladno navedenom razlogu činjenica je kako su radovi tijekom kolovoza bili reducirani i usporeni na mostu, pogotovo ukoliko se angažman usporedi s aktivnostima na drugim dijelovima predmetne četvrte faze projekta. Međutim, napomenuli bismo kako su se u istom periodu na mostu Ston izvodili radovi koji ne uključuju betoniranje mosta. Tako se u navedenom periodu vršila priprema konstrukcije oplate za izvedbu AB ploče mosta. Pripremljena su tri seta koja omogućuju istovremeni rad na tri pozicije. Do sada je izbetonirano ukupno 13 sekcija, a očekuje se i dodatno ubrzanje radova na tom dijelu, sada kada temperature isto omogućavaju – odgovorit će nam dalje iz Hrvatskih cesta. Naglašavaju i to kako su se radovi tijekom kolovoza na ostatku gradilištu intenzivirali i odvijali punom dinamikom, a što se posebno odnosi na radove u tunelu Supava, gdje visoke temperature nisu imale utjecaj na beton.

Radovi kontinuirani
—Tako su se izvodili AB radovi sekundarne obloge, pa je do sada izbetonirano 77 od ukupno 100 kampada. U tunelu Polakovica gdje je sekundarna obloga prethodno već završena, pripremljena je oplata za betoniranje proširenja, te je jedno proširenje u međuvremenu završeno (4/4 kampade), dok je betoniranje drugog u tijeku (2/4 kampade gotove) – pojašnjavaju dalje. Uz navedeno, tijekom prethodnog razdoblja, dodat će, angažman izvoditelja bio je vezan i uz cestograđevne zemljane radove i radove odvodnje na potezu od izlaza iz tunela Supava do spoja na D-8, te na dijelu trase od čvora Prapratno prema tunelu Polakovica.
—Slijedom svega, razvidno je kako se radovi odvijaju kontinuirano – detaljiziraju nam. Na kraju priče o četvrtoj fazi, moramo se prisjetiti kraja srpnja i jednog od najvažnijeg datuma u novijoj hrvatskoj povijesti. Radi se, naravno, o otvaranju Pelješkog mosta i spajanju hrvatskog teritorija 26. srpnja. Tijekom najgorih ljetnih vrućina, tijekom lipnja i srpnja, radovi su se odvijali punom parom i u niti jednom trenutku pitanje otvaranja nije bilo uvjetovano ‘klimatskim’ faktorima. Bilo je bitno – i to je neosporno i dan danas – spojiti Hrvatsku i to nisu mogle zaustaviti nikakve vrućine. Rokovi su rokovi i to je tako. Ipak, ‘izvana’ se čini kako, kada glavna priča završi, ostalo pada u treći ili četvrti plan. Samo da se ne rastegne… • MNJB

VRIJEDNOST 511,4 MILIJUNA KUNA
Krajem godine gotovo
Planirani završetak radova ove zadnje četvrte faze je kraj godine. Ugovorena vrijednost 
izgradnje stonske obilaznice D414 Sparagovići/Zaradeže – Prapratno – Doli koja 
podrazumijeva 3. i 4. fazu iznosi 511,4 milijuna kuna (bez PDV-a). Faza 4 odnosi se na 
duljinu od km 10+700 do 18+086. Veći objekti 4. faze su Tunel Polakovica (1242 m), Tunel Supava (1290 m) i Most Ston 485 m) – dodali su nam za kraj nekoliko detalja iz Hrvatskih cesta.

Objavljeno u tiskanom izdanju 21. rujna 2022.

Pročitajte još

SEDAM GODINA OD VELIKE TRAGEDIJE Odavanje počasti žrtvama održat će se na Porporeli

Dulist

NACIONALNA MANIFESTACIJA Obilježena 13. Noć knjige u Dubrovačkim knjižnicama

Dulist

PREMA ISTRAŽIVANJU Parking na dubrovačkom aerodromu najskuplji u Europi

Dulist