Grad

TRIP ADVISOR Gostima podvaljujemo svašta, i to im skupo naplaćujemo!

nocna grad stolovi ugostitelji02

Kad je turizam u pitanju vrlo često imamo zbilja visoko mišljenje o sebi. Imamo gradske mire, more, kulturu i prirodu od kojih živimo i na kojima temeljimo svoj razvitak. Čini nam se da smo prirodno predodređeni da budemo centar svjetskog turizma, kao da nam je uspjeh suđen.

Ipak, ponekad se treba okrenuti za sobom i pogledati što o svemu tome misle naši gosti. Mi smo stoga odlučili provjeriti njihove stavove, a znali smo gdje ćemo ih sigurno naći. Internetska stranica TripAdvisor, najveći svjetski web servis za planiranje putovanja s preko 315 milijuna mjesečnih posjetitelja, vrvi komentarima i recenzijama, dobrim i lošim dojmovima o našem gradu. Nas je konkretno zanimalo mišljenje posjetitelja grada o dubrovačkim ugostiteljskim objektima.

U potrazi za zanimljivijim osvrtima vodili smo se prije svega s dva kriterija. Prvi, da je riječ o gostu iz inozemstva, a drugi, broj osvrta koje su gosti dosad napisali o drugim restoranima u svijetu. Time smo htjeli izbjeći ‘naručene’ pozitivne ili negativne recenzije pojedinih lokala, premda treba istaknuti kako ima slučajeva u kojima mnogi korisnici baš zbog velikog (ne)zadovoljstva točno određenim lokalom otvaraju profil i ocjenjuju ga pozitivno ili negativno. Ocjenjivači se u pravilu skrivaju iza korisničkog imena, a najčešće imaju navedeno mjesto i državu iz koje dolaze. Mnogi na početku svog osvrta ističu kako su u određeni lokal došli baš zbog ili usprkos ocjenama drugih korisnika.

Šamar u lice ugostiteljima

Najprije onaj ljepši dio – vrh ljestvice. U konkurenciji 293 restorana na području Dubrovnika prvo mjesto na TripAdvisoru zauzima restoran koji nije u povijesnoj jezgri – Pantarul. Drugo mjesto zauzima još jedan restoran izvan užeg područja grada, Villa Ruža u Donjem Čelu na Kalamoti, a na trećem mjestu je lokal iz povijesne jezgre, D’Vino Wine Bar u Palmotićevoj ulici.

Situacija na dnu ljestvice ipak se čini zanimljivija. Kako se na dnu nalaze mnogi lokali koji su tek u začetku pa nemaju niti jednu ili imaju tek nekoliko recenzija, odlučili smo se izabrati pet primjera među lokalima s najvećim brojem recenzija.

Restoran Gusti u povijesnoj jezgri jedan je od najslabije ocijenjenih dubrovačkih lokala na TripAdvisoru. Od 84 recenzije njih čak 43 nose ocjenu ‘užasno’ pa smo potražili mišljenja nezadovoljnika. U oko nam je upala recenzija s naslovom ‘Sirova piletina, ne jedite ovdje’ Kanađanke ‘ChristineamLouden’. Iako hvali konobara, žali se na dugo čekanje (više od sata) na predjela, kao i na sirovo meso koje joj je servirano dvaput (i nakon prigovora).
– Kad pokušate otrovati svog gosta onda ne biste smjeli izdati nikakav račun! – zaključuje Kanađanka. Ni korisnik ‘iammarc’ iz SAD-a se nije najbolje proveo u restoranu Gusti. I on se žali na ubacivače koji se trude nagovoriti goste da dođu u restoran.
– Mislim da nikad neće ostati bez posla, dok god gradom šeću turisti koji ne znaju gdje jesti. Ako je moguće, izbjegnite! – poručuje ovaj nezadovoljni Amerikanac.

Na listi najlošije ocijenjenih našao se i Buffet Zvonik, također u povijesnoj jezgri. Od 54 recenzije za taj lokal njih 24 nosi ocjenu ‘užasno’. Tako ‘Judybookdoc’ iz sunčane Kalifornije hvali hranu i samu pripremu jela, ali ju je iznervirala spora posluga.
– Ne idite tamo ako ste gladni ili u žurbi – upozorava gošća. ‘Granma47’ u svom osvrtu ističe kako je riječ o najgorem restoranu koji je ikad posjetila.
– Salatu koju su mi poslužili ne bih dala ni svom zecu, a sastojci za pastu s morskim plodovima vjerojatno su iz zamrzivača – kaže Britanka.

Po ocjenama korisnika TripAdvisora među lošijim restoranima u gradu našla se i Konoba Longo u ulici Garište, također u povijesnoj jezgri. ‘Molim vas, izbjegavajte kao kugu!’ naslov je osvrta Britanca pod nadimkom ‘Jon9344’, kojem smeta što su lazanje bile iz mikrovalne pećnice, ‘zalijepljene za pjat, tvrde i suhe’. Nakon što je odbio pojesti naručeno jelo konobar mu je rekao da će morati zvati policiju ako napusti lokal bez plaćanja računa (!). ‘Martyn S’ iz New Yorka ne okoliša s naslovom: ‘Ovdje nemojte jesti’.
– Za vodu, svježu limunadu i omlet platio sam 139 kuna. Ne mogu ni zamisliti kakva im je druga hrana i cijene – ogorčeno zaključuje Njujorčanin.

Među slabije ocijenjenima našao se i restoran Arka, smješten podno skalina od Jezuita. Rumunj ‘2Wicked’ ističe dobru atmosferu i poslugu, ali ne baš najbolju hranu.
– Hrana je bila poprilično bezukusna i nije mi se svidjela. Dobro bi im došla promjena menija, a možda i bolji kuhari – predlaže ‘2Wicked’. Britanac ‘Kimbo8888’ pita se kako je Arka uopće završila u vodičima.
– Hrana je bila očajna, korišteno ulje imalo je okus kao da je staro i nepromijenjeno, a lignje moje supruge bile su pregorene. WC je bio prljav i pun muha. Preskupo i precijenjeno – smatra ‘Kimbo8888’.

Kriva je – konkurencija?!

U ulici Kneza Damjana Jude smješten je restoran Aquarius, koji se također ne može pohvaliti najboljim ocjenama. Baš kao i Arka, i Aquarius muku muči s kvalitetom.
– Vrlo razočaravajuće! – tvrdi ‘Dellick’ iz Sydneya, koji je ovaj restoran primijetio dok se šetao gradskim zidinama. Iako ističe dobru lokaciju restorana, smetao mu je siromašan izbor vina, prekuhana riba, meso čudnog okusa.
– Ne znam kad mi se posljednji put dogodilo da sam platio i otišao, a da nisam pojeo do kraja – zaključuje Australac. Britanka ‘MapleLeafGirl02’ ovaj restoran prozvala je ‘razočaravajućom turističkom zamkom’.
– S lokacijom vidljivom sa zidina restoran je na savršenom mjestu da se proda turistima – kaže razočarana gošća, ističući posebno probleme s lošim menijem. Njujorčanin ‘GdBuffalo’ također hvali lokaciju restorana, ali ima problem s bezukusnom hranom.
– Pojeo sam manje od pola i odustao. Šteta što je hrana bila loša jer je lokacija izvrsna – ističe.

Na kraju ovog pregleda vrijedi dodati kako smo u neformalnom razgovoru s vlasnicima nekih dubrovačkih restorana mogli saznati kako svi uglavnom znaju za TripAdvisor te da neki od njih negativne komentare koje dobiju uglavnom pripisuju – konkurenciji. Također, rijetko koji lokal aktivno sudjeluje u aktivnom kreiranju sadržaja na TripAdvisoru. Na primjer, vrlo rijetko smo mogli naići na ispriku ili odgovor nekog restorana na određenu recenziju. A to bi donekle popravilo dojam negativnih iskustava. Osim toga, čini se kako gostima grada više odgovaraju restorani izvan povijesne jezgre. U potrazi za mirom, tišinom, romantičnom atmosferom i dobrom hranom, naši gosti radije biraju lokale izvan gradske vreve, a takvi lokali to znaju prepoznati i zato puno ulažu u svoj posao.

Jedna kraća analiza komentara na internetskoj stranici TripAdvisor pokazala je kako se naši ugostitelji u mnogim slučajevima sramote i na koji način pristupaju svojim gostima. Riječi kao ‘pljačka’, ‘užas’ i ‘nejestivo’ prevladavaju u odnosu na pozitivne komentare.

Pročitajte još

Gradu odobrena nova bespovratna sredstva za spomenik poginuloj djeci

Dulist

Najbolji djelatnik godine Denis Raos na prijemu kod gradonačelnika

Dulist

Počela sanacija potpornog zida u Novoj Mokošici

Dulist