AktualnoUrednički izbor

REDUKCIJA LINIJA Pločani poručuju Libertasu: Vratite nam ‘peticu’

libertas 1

Tvrtka Libertas ovog je ponedjeljka izmijenila gradski vozni red. Očekivano bi bilo da će javni prijevoznik u srcu sezone pojačati linije, no pokazalo se suprotnim.

Ne samo što su reducirane linije, već su neke ukinute tijekom subote, nedjelje i praznika. Tema je ovo koja se ‘k’o metak’ proširila gradskim kuloarima i izazvala bijesne komentare u javnosti. Naime, novom odlukom linije 1A i 1B reducirane su subotom, nedjeljom i blagdanom (što je posebno naznačeno na rasporedu), ali zadnji autobus s Pila i dalje polazi u 2 sata. Nadalje, 1C (Mokošica-Pile), 2 (Gorica-Pile) i 2A (Glavica Babinog Kuka-Solitudo-Pile) odsad neće  prometovati subotom, nedjeljom i blagdanom. Treba naglasiti da su stanovnici Gorice već ranije ukazivali na problem povezanosti s drugim dijelovima grada. Očito ih se nije čulo. 3A je do promjene prometovala subotom, a sada više ne prometuje ovim danom, dok nedjeljom i blagdanom nije prometovala ni ranije. Najveće čuđenje zasigurno je izazvala izmjena kod linije 5 koja više ne prometuje subotom, nedjeljom i blagdanom, a koja kao i ‘dvica’ vodi do Opće bolnice Dubrovnik. Dodatnom provjerom rasporeda, primijetili smo da su promjene provedene i po pitanju linije 7. Reducirana je baš u jutarnjim satima, kada se većina naših sugrađana upućuje na placu.

Stanovnici Ploča posebno su ljuti i poručuju: ‘Vratite nam peticu!’. Ovom odlukom gube jedinu liniju javnog prijevoza koja ih direktno povezuje s Lapadom, a koje je nekima i mjesto zaposlenja na koje moraju stići i vikendom

Nakon što smo objavili ovu vijest na portalu, sugrađani su izrazili ogromno negodovanje i složili se da je ovo: ‘Sramota!’. Pitaju se, također, hoće li sukladno kvaliteti usluge, biti smanjene cijene mjesečne karte? ‘Prvo predlažu da vožnja autobusom bude besplatna, a sada ukidaju pojedine linije vikendom’, ‘Misli li itko na ljude koji rade po hotelima, čime će iz Lapada na posao, sramite se’, ‘Ukinite i broj 8, neka vozi svakih sat vremena kao i zimi. Bolje su povezane Konavle’, ‘Sad ćemo imati još više auta na cestama’ – samo su neki od komentara. Manje linija, osim više automobila po prometnicama, da se zaključiti, dovest će i do više solada u džepovima taksista, Uberovaca i inih drugih pružatelja usluga u cestovnom prijevozu.

‘Jedina linija koja nas povezuje s bolnicom’
Stanovnici Ploča posebno su ljuti i poručuju: ‘Vratite nam peticu!’. Ovom odlukom, kako je istaknuto u priopćenju gradskog kotara Ploče – Iza Grada, gube jedinu liniju javnog prijevoza koja ih direktno povezuje s Lapadom, a koje je nekima i mjesto zaposlenja na koje moraju stići i vikendom. Također, kako naglašavaju, ukidaju i jedinu liniju javnog gradskog prijevoza koja ih povezuje direktno s Općom bolnicom Dubrovnik.

— Ne slažemo se s odlukom gradske tvrtke Libertas o ukidanju prometovanja subotom, nedjeljom i blagdanima linije 5. Jer, ionako smo izolirani dio Grada, a koji se rapidno iskorištava. Prvo su na Belvedere ‘poslali’ taksiste i turističke autobuse čime je došlo do ‘zatrpavanja’ prostora. Inače, građani su tražili uvođenje dodatne linije 8A kako bi se rasteretio promet, a oni nam ukidaju ‘peticu’ – ističe za DuList predsjednik Gradskog kotara Ploče Iza Grada Srđan Obad. Inače, neredovite i nedostatne linije gradskog prijevoza koje Ploče povezuju s ostatkom Dubrovnika bile su među prvim temama dijaloga između vijećnika Gradskog kotara Ploče Iza Grada i sugrađana, stoji također u priopćenju. Navedene probleme već su nekoliko puta artikulirali prema Gradu Dubrovniku i nadležnima te dodatno predložili uvođenje, kako je zovu, mini-linije ‘8A’, uz sugestiju građana. Kako tvrde, ona bi pomogla stanovnicima nepovezanih dijelova Ploča poput Zlatnog potoka, Belvederea i Svetog Jakova doći do ostalih linija gradskog javnog prometa i navedenih potrebnih sadržaja u Gradskom kotaru Grad.

 

Pri odluci se vodilo računa o broju prevezenih putnika te povezanosti dijelova grada drugim, alternativnim linijama javnog gradskog prijevoza. Prema tome, ni jedan dio grada nije ostao nepovezan – grad dubrovnik

— Petica je jedini autobus koji s Viktorije vozi izravno do bolnice. Svi će stanovnici Ploča morati presjedati, a te linije nisu sinkronizirane. Taj put se pretvara u dugometražni film – naglašava Obad.

— Odluka gradske tvrtke Libertas ne samo da ne predstavlja rješenje nedovoljne povezanosti Ploča s ostatkom Dubrovnika, već je i dodatno srozava, a sve na teret kvalitete života građana koji javni prijevoz jednako financiraju svojim pokazima, kartama i ostalim doprinosima kao i ostali građani Dubrovnika kojima je redoviti javni prijevoz, koliko toliko, zagarantiran. Stoga, Gradski kotar Ploče Iza Grada oštro kritizira ovakvu naglu i nepromišljenu odluku te smatra da su naši sugrađani kao primarni korisnici gradskog javnog prijevoza zadnji koji bi trebali podnositi posljedice lošeg upravljanja gradskom tvrtkom Libertas i generalnom lošom tržišnom situacijom te bi se trebalo iznaći rješenje da se situacija, ako se već ne može popraviti, vrati na staro kako je i bila, kako kvaliteta života građana ovog gradskog kotara ne bi bila dodatno ugrožena – složni su iz GK Ploče Iza Grada, za razliku od drugih predstavnika gradskih kotara koji očito nisu uvidjeli problem za svoje sugrađane.

Bez tridesetak vozača
Nameće se i pitanje na temelju koje je analize obustavljen ili reduciran određen dio autobusnih linija. Veliki broj vozača koji su trenutačno na bolovanju razlog je zbog kojeg je Libertas privremeno, vikendom i blagdanom, reducirao pojedine linije, ističu iz Grada Dubrovnika. Dodali su i kako je ‘riječ o linijama koje inače koristi mali broj putnika’. Dio vozača koristi i roditeljski dopust tako da je Libertas u ovoj sezoni bez gotovo 30 vozača.

— Obujam prijevozne usluge je takav da se dnevno generiraju 123 smjene. Potrebno ih je odraditi uz pridržavanje svih prava radnika i zakonskih propisa za što je potreban znatno veći broj raspoloživih vozača od postojećeg broja. Iz tog je razloga Libertas morao reducirati broj linija, a pri odluci se vodilo računa prvenstveno o potrebama građana. Tako ni jedna linija nije ukinuta, već su se, i to samo subotom, nedjeljom i blagdanom, dakle u dane kada građani inače puno manje koriste javni gradski prijevoz, prorijedile neke linije. Pri odluci se vodilo računa o broju prevezenih putnika te povezanosti dijelova grada drugim, alternativnim linijama javnog gradskog prijevoza. Prema tome, ni jedan dio grada nije ostao nepovezan – navode iz Grada Dubrovnika. Kontinuirano se radi na angažmanu novih vozačkih kadrova, a zatražit će se, kako kažu iz gradske uprave, ‘i pomoć s kontinenta’. Inače, Libertas uskoro ide u kompletnu reorganizaciju svih linija, ‘što će dovesti do uštede i manjih potreba za vozačima’. Detalje reorganizacije nam nisu dodatno pojasnili.

— Ova gradska uprava, također, rješava dugove prema vozačima nastale za vrijeme prošlih uprava, postignut je dogovor s predstavnicima sindikata i prihvaćeni svi njihovi zahtjevi te je i dodatno donesena odluka o dodatku na plaću za vrijeme sezone, zbog povećanog obujma posla – istaknuli su iz gradske uprave.

Naime, samo tjedan dana prije, iz Grada Dubrovnika su istaknuli da su ugovoreni bolji radni uvjeti za djelatnike Libertasa te da nastavljaju s rješavanjem problema i unapređuju radne uvjete djelatnika.

Radi se o privremenim redukcijama i ukidanjima, kažu iz gradske uprave. Samo da ne postanu – dugoročne

Očito je da napori Gradske uprave nisu dovoljni, trideset ljudi je na bolovanju (a za neke od njih se spominje da u isto vrijeme zarađuju sa strane), problema koji su doveli do reduciranja linija ima… A tko tu najviše pati? Sugrađani, koji se sve manje osjećaju i ‘voze kao gospari’. Je li se ovakva situacija mogla predvidjeti zbog priče o manjku radne snage u svim turističkim segmentima? Jest, i to prema svim naznakama već od ove zime. Jer, da se ranije reagiralo, možda se ne bi posezalo za ovakvim, možemo ih nazvati, radikalnim i alarmantnim potezima u špici turističke sezone. I dosad smo nerijetko bili svjedoci da Libertasovi autobusi na najviše opterećenim linijama ‘preskaču’ zadani vozni red zbog kašnjena i gužvi. Polasci s odredišta prilagođavaju se na određenim linijama pa od pet polazaka unutar sat vremena autobus odradi njih tek tri. I to prolazi, jer ljudi šute i čekaju. Najlakše je ukinuti linije, a što nam slijedi dalje? Radi se o privremenim redukcijama i ukidanjima, kažu iz gradske uprave. Samo da ne postanu – dugoročne.


BANDIĆ POSLAO POMOĆ 
Stižu Zetovci
Inače, dan nakon što je tekst izašao u tiskanom izdanju, odnosno u srijedu gradonačelnik Mato Franković zajedno je s gradonačelnikom Zagreba Milanom Bandićem, pronašao rješenje za nedostatak vozača u javnom gradskom prijevozniku Libertasu. Naime, 1. kolovoza u Dubrovnik iz hrvatske metropole stiže 12 vozača ZET-a kao ispomoć, a radit će ovdje iduća dva mjeseca. Rekao je to ovog petka gradonačelnik Mato Franković. Više pročitajte ovdje.

OD NEDJELJE
Ukinut Cabrio Bus
Proteklu nedjelju (21. srpnja) s prometovanjem je prestala i turistička linija Cabrio Bus. Inače, prvi je to panoramski autobus za razgledavanje znamenitosti koji je dubrovačkim ulicama prometovao više od deset godina. Tijekom vožnje sve su informacije turisti mogli saznati putem stručnog audio vodiča i to na deset jezika. Iz Libertasa ističu da je ‘Cabrio Bus’ ukinut zbog racionalizacije poslovanja, s obzirom da je ta linija bila financijski neodrživa’. Kako saznajemo iz neslužbenih izvora, također su ‘ostali’ i na samo jednom vozaču.

NOVI AUTOBUSI
Tko će ih voziti?
Prvi niskopodni zglobni autobus za javni prijevoz putnika testiran je ovog svibnja na dubrovačkim prometnicama. Riječ je o vozilu kapaciteta 120 putnika koje je Libertasu Dubrovnik za potrebe testne vožnje ustupljeno od društva Promet d.o.o. Split. Tada je navedeno da bi ‘zglobni autobusi bili korisna akvizicija u vozni park Libertasa zbog svojih mogućnosti za komercijalnu upotrebu’. Jer, intencija je gradske uprave ukidanje dolaska shuttle turističkih autobusa na Pile i preuzimanje prijevoza gostiju s kruzera na relaciji Luka Gruž – Pile s dva niskopodna autobusa koje Libertas namjerava nabaviti, a čime bi se značajno smanjile gužve. Van te namjene, autobusi bi se koristili i za potrebe javnog gradskog prijevoza te bi uvelike rasteretili najopterećenije linije, posebno one koje prometuju na relacijama Mokošica-Pile i Babin Kuk – Pile.

Tekst je objavljen u tiskanom izdanju 24. srpnja 2019. 

 

Pročitajte još

STANJE NA IZVORIŠTU JE STABILNO Vodovod šalje dodatne cisterne u Zaton, Vrbicu i Štikovicu

Dulist

SIGURNOST U PROMETU I PLAVI TAKSI APELIRAJU ‘Ako piješ ne vozi, samo nazovi’

Dulist

I danas stižu cisterne, neugodni mirisi i dalje u dijelu vodoopskrbne mreže

Dulist