AktualnoUrednički izbor

RAZGOVOR: VIKTOR ŠOBER Cjelogodišnji letovi neće biti uspješni ako sudionici u turizmu ne naprave iskorak

viktor sober 1

Dubrovačka zračna luka, koja od početka studenog nosi novo ime po velikom znanstveniku Ruđeru Boškoviću, planira završiti 2023. godinu s ukupno prevezenih 2,41 milijuna putnika, a iduće godine najavljuje se ‘rušenje’ rekordnih brojki. Značajne su najave prijevoznika o povećanju broja operacija i kapaciteta, a veliki je nagla­sak na uspostavljanju baze Ryanair-a u Dubrovniku. Direktor Zračne luke Ruđer Bošković Viktor Šober u drugoj je godini mandata, a za DuList među ostalim ističe kako je ‘zadovoljan tre­nutnom situacijom’. U razgovoru je komentirao određene projekte, najave letova, ali i pitanje radne snage.

U drugoj ste godini mandata na čelu Zračne luke Ruđer Bošković. Kad biste se osvrnuli na dosadašnje razdoblje djelovanja – koju biste si ocjenu dali? Koliko ste zadovoljni situacijom u zračnoj luci?
Iskreno nisam sklon sam sebe ocje­njivati. Mandat na čelu Zračne luku Dubrovnik d.o.o. sam preuzeo usred ljetne sezone prošle godine u kolo­vozu i već zbog toga je bilo popri­lično izazovno, ali smo zajednički sve uspješno odradili. Dakle, mogu reći da sam zadovoljan trenutnom situa­cijom i odrađenim poslom u proteklih 16 mjeseci.

Na koje ste prepreke naišli do sad u svom mandatu, a uspješno ste ih riješili?
Do sada nije bilo nekih značajnih pre­preka, ali se konstantno suočavamo s izazovima. Naša industrija je takva, jako dinamična i kontinuirano se nešto mijenja. Procedure, standardi i slične izmjene koje utječu na poslovanje su konstanta i uvijek se potrebno prilago­diti i pronaći adekvatna rješenja.

Postoje li i neke prepreke koje biste trebali tek riješiti u budućnosti?
Ne bih rekao da će biti prepreka, već izazova, od kojih je jedan od većih sigurno liberalizacija tržišta zemalj­skih usluga gdje ćemo dobiti konku­renciju na ‘platformi’ tijekom 2024. godine.

Niskobudžetni prijevoznik Ryanair uspostavlja svoju novu bazu u Zrač­noj luci Ruđer Bošković. Od iduće godine Dubrovnik će biti direktno povezan s čak 18 destinacija. No, neke će destinacije biti dostupne tijekom cijele godine, a to su Beč, Dublin i London. Smatrate li kako će uspostavljanje cjelogodišnjih letova pratiti ugostiteljska i hote­lijerska ponuda? Je li to dovoljno dobar poticaj?
Mi, kao zračna luka, preuzeli smo ini­cijativu i uspjeli dogovoriti otvaranje baze Ryanair-a. Ali, naravno da zimski, tj. cjelogodišnji letovi neće biti uspješni ako cjelokupna ponuda i svi sudionici u turizmu ne naprave jedan svojevrsni iskorak i počnu pružati usluge cijelu godinu. Smatram da bi ovo trebao biti dobar poticaj i mi ćemo nastaviti raditi na daljnjem razvoju prometa u ljetnoj i zimskoj sezoni.

Najavljeni su novi letovi easyJet-a za Lisabon i Flynas-a za Riyadh. Možemo li očekivati još neke zani­mljive linije?
Kontinuirano radimo na razvoju pro­meta, posebno na tržištima koja nisu bila posebno zastupljena do sada. To su prije svega Portugal i ostale europ­ske zemlje prema kojima nemamo zna­čajan promet te Bliski i Daleki Istok, koji su nam jako interesantni. Radimo u tišini, čim ostvarimo uspjeh u prego­vorima, javno ćemo objaviti nove linije.

Kad će Dubrovčani moći letjeti prema hrvatskoj metropoli po nižim, normalnim cijenama?
Nadamo se uskoro. Međutim, ne raspo­lažemo detaljnim informacijama, ovo je pitanje više usmjereno za zrakoplov­nog prijevoznika Croatia Airlines koji obnaša navedene letove.

Koji Vas projekti očekuju u idućoj godini?
Prije svega, najbitniji projekt je uskla­đivanje s liberalizacijom tržišta zemalj­skih usluga gdje nas čekaju veliki iza­zovi i otvoreno tržišno natjecanje s konkurentima, ali i priprema investi­cijskih ciklusa koji će nastupiti u idu­ćim godinama.

Što se trenutno odvija po pitanju izgradnje garaže u zračnoj luci?
Novi Master plan bi trebao biti završen tijekom ljeta 2024. te su i investicije i svi ostali planovi (uključujući garažu) koje su bile odgođene zbog Covida uključeni u novi investicijski ciklus. Po završetku izrade Master plana, krenut ćemo s prioritetima. To očekujemo u jesen 2024. godine.

Kako su Vaši poslovni partneri i suradnici prihvatili promjenu naziva dubrovačke zračne luke? Jeste li možda naišli na neke poteš­koće? Koje je Vaše osobno mišljenje o promjeni imena?
Promjena imena zračne luke je prove­dena uz određene izazove jer je sa zra­koplovnog aspekta ovo bio jako kom­pleksan projekt. Također, izmjena vizualnog identiteta nije jednostavna i traje određeno razdoblje. Nije bilo nikakvih poteškoća, ali je sami pro­ces sa zrakoplovnog aspekta potrajao nekoliko mjeseci dok izmjena vizual­nog identiteta još uvijek traje te oče­kujemo da će nova web stranica biti završena do ljeta 2024. godine. Sma­tram da je veliko zadovoljstvo da naša zračna luka nosi ime dubrovačkog znanstvenika.

Naveli ste nedavno kako nemate problema s kadrom jer je lokalno stanovništvo okrenuto prema aero­dromu te da se smatrate atraktiv­nim poslodavcem. Postoji li boja­zan kako biste u budućnosti mogli imati problema po pitanju radne snage?
Smatramo da smo trenutno jedan od atraktivnijih poslodavaca i uvođenje mjere stalnog sezonca prošle godine nam je jako puno pomoglo da zadr­žimo veliki broj sezonalnog osoblja. Namjeravamo takvu praksu imati i u budućnosti te očekujemo da će nam to omogućiti da nemamo problema s radnom snagom.

Pročitajte još

Gradonačelnik Franković ugostio poljski folklorni ansambl ‘Mazowsze’

Dulist

BOLNICE SE PRIPREMAJU ZA KONCERT THOMPSONA Traže zdravstvene dobrovoljce, oslobađaju krevete, pojačavaju dežurstva

Dulist

Provjerite jeste li bogati po standardima banke. Evo koliko novaca na računu bi trebali imati

Dulist