Grad

Prirodoslovni muzej ostao bez reklame, a HDZ-u se zastava ne skida!

zastava hdz

Unutar zidina jasna su pravila o reklamiranju. Prema komunalnom redu nitko ne smije samoinicijativno izvjastiti reklamu, pano, stratu, zastavu, zastavicu… Izlozi na Stradunu, također, ne smiju imati istaknuti reklamni logo! Jedino su iznimka trgovine prehrambenom robom. Riječ je o Odluci Grada Dubrovnika iz 2019. Sve reklame u povijesnoj jezgri su jednoobrazne, tipizirane u obliku strata izvješenih na početku ulica.

Muzeji bez obilježja
Početkom kolovoza Prirodoslovni muzej Dubrovnik ostao je bez svog reklamnog panoa koji je visio sa zgrade u Andrićevoj ulici. Zašto se to dogodilo i hoće li se stavljati novi reklamni sadržaj pitali smo Muzej iz kojeg su nam odgovorili kako je reklama uklonjena sukladno naputku Upravnog odjela za komunalne djelatnosti, promet, more i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika. Dodali su, također, kako, unatoč tome što su sad bez panoa, planiraju staviti novu reklamu sukladno Odluci o reklamiranju na području Grada Dubrovnika. I nisu oni jedini koji su u tom ljetnom ‘naletu’ komunalnog redarstva ostali bez reklame. I reklama Dalijeve izložbe na pročelju samostana svete Klare je uklonjena.

Uklonjene četiri reklame
Iz Grada Dubrovnika odgovorili su kako službenici komunalnog redarstva nadziru odredbe Odluke o reklamiranju te su tom prilikom, na užem području Grada, utvrdili određen broj nepravilnosti koje se kose s Odlukom o reklamiranju. Na temelju toga, naloženo je ispravljanje ili uklanjanje nedostataka.
-Konkretno, u povijesnoj jezgri uklonjene su četiri reklame koje su bile postavljene suprotno Odluci – javljaju iz Grada Dubrovnika.
Inače, prema Odluci o reklamiranju na području Grada Dubrovnika, reklamni pano poput onog Prirodoslovnog muzeja spada pod prvu zonu.
-Prva zona obuhvaća povijesnu jezgru Grada Dubrovnika i njenu neposrednu okolinu (otok Lokrum) sukladno grafičkom prikazu povijesne cjeline Grada Dubrovnika i njene neposredne okoline, režim zaštite, Ministarstva kulture, Uprave za zaštitu kulturne baštine, Konzervatorskog odjela u Dubrovniku, te gradski predjel Svetog Jakova i povijesnu cjelinu gradskog predjela Giman – stoji u Odluci o reklamiranju na području Grada Dubrovnika.

zastava hdz 1
Ignoriranje!
Nakon našeg pisanja o uklanjanju reklamnih panoa, obratili su nam se naši sugrađani s pitanjem: Zašto pravila nisu za sve jednaka? Naime, iako je pojedinim kulturnim institucijama reklamni pano uklonjen, na zgradi Petilivrijenci na Stradunu, poviše OTP banke, i dalje stoji zastava HDZ-a! A prema Odluci o komunalnom redu ni zastava, osim državne, tamo ne bi smjela biti izvješena jer spada pod prvu zonu. Naravno, postoje izuzeci i to u vrijeme Feste sv. Vlaha i Ljetnih igara.
Sa zastavom HDZ-a gradski i županijski HDZ, kojemu je sjedište upravo u Petilovrijencima, napravio je sam od sebe izuzetak.
A na naše pitanje odlučili su nas ignorirati.
Još 12. kolovoza poslali smo im upit u vezi zastave. Prilično kratak i jednostavan: Je li Vama kao stranci došao zahtjev za uklanjanje Vaše zastave koja je izvješena na Stradunu s pročelja zgrade u ulici Petilovrjenci? Razumljivo, kolovoz je vrijeme godišnjih odmora, pa nismo očekivali žuran odgovor. U višekratnim telefonskim pozivima su nam poručivali kako odgovor samo što nije poslan i tako do u nedogled, na što smo ih dodatno podsjetili mailom na izostanak njihovog odgovora, kojeg do danas nismo dobili. Mjesec dana kasnije, točnije 11. rujna, odlučili smo poslati upit i Gradu Dubrovniku. I od njih smo tražili odgovor pa je naš upit bio sljedeći: Zašto zastava HDZ-a ‘smije’ stajati iako po gradskoj odluci ne bi smjela?
Iako odgovore iz Gradske uprave uobičajeno dobivamo u relativno razumnom roku, ovaj od HDZ-ovoj zastavi je potpuno izostao.

IZ ODLUKE
Tko se i kako može reklamirati?
— U prvoj zoni – zona zaštite A i B mogu se postavljati: transparenti (sukladno članku 8. ove Odluke),
privremene strate (sukladno članku ove Odluke), tipizirane strate na početku ulica, informativne
(reklamne) strate uz ulaz u poslovni prostor trgovačko-uslužnih i ugostiteljskih radnji osim turističkih
agencija i to samo u zoni B, reklamni natpisi i reklamni logoi (naziv i djelatnost poslovnog
objekta) na feralima, preklopu suncobrana, neprozirne (’mlijedne’) naljepnice maksimalnih
dimenzija do 4,00 m2, isključivo na staklenim dijelovima – izlozima prodavaonica prehrambene
robe, na kojima je moguće istaknuti reklamni logo, veličine do 2,00 m2, slikarski stalci (Stafelaji)
ispred ulaza galerija i privatnih muzeja osim u ulicama koje su Planom korištenja javne površine u
povijesnoj jezgri Grada određene kao pješački koridori, informativni reklamni panoi – Štafelaji se
postavljaju na početku ulica koje graniče sa ulicama Placa i Od Puča, s desne ili lijeve strane ovisno
o Planu korištenja javnim površinama u Povijesnoj jezgri Grada, prenosivi stalak za cjenik (stalak
za note) izrađen od željeza (’ferro battuto’) visine do 1,20 m s tronošcem na kojem su postavljeni
gumeni štitnici i držačem za izlaganje cjenika veličine do 0,45 m x 0,35 m, koji se postavlja isključivo
na zakupljenoj javnoj, površini, sukladno važećem Planu korištenja javnim površinama u
Povijesnoj jezgri Grada; na stalak ispod držača za cjenik mogu se postavljati ‘plode za ispisivanje’
ponude, dimenzije 0,50 m x 0,60 m, pokretni reklamni panoi u obliku slova ‘V’ (kantunali) na zidu
do kamene igle (dovratnika) ulaza u poslovni prostor trgovačko – uslužnih radnji, osim galerija.
Svaki poslovni prostor može imati samo jedan kantunal. Pokretni reklamni panoi u obliku slova
‘V’ (kantunali) ne mogu se postavljati u ulicama koje su Planom korištenja javnim površinama u
Povijesnoj jezgri Grada određene kao pješački koridori (Brsalje, Vrata od Pila, Poljana Paska Milidevi6a,
Placa, Prijeko, Pred Dvorom, Od Puča, Široka, Boškovićeva, Miha Pracata, Ludarica, Sv.
Dominika, Vrata od Ploča), jednostrani i/ili dvostrani stalci i ‘A’ panoi izrađeni od željeza, bijele
boje, dimenzija 0,70 m x 1,00 m, mogu se postavljati samo radi prezentacije turističke ponude
Grada (dubrovačka kartica i sl.), oglašavanja kulturnih događaja od strane Dubrovačkih ljetnih
igara te ustanova u kulturi kojima je osnivač Grad Dubrovnik, neosvijetljene, samostojeće i prenosive
reklamne vitrine tradicijskog izgleda i boje, u koje se plakati i predmeti oglašavanja ulažu
unutar metalne vitrine, ostakljene s prednje strane, a služe za oglašavanje kulturnih događaja,
osvijetljene reklamne vitrine (city light) sukladno članku 29. ove odluke – piše u Odluci o reklamiranju
na području Grada Dubrovnika. Dakle, nigdje se ne spominju zastave kao reklamni sadržaj
što stranačka u svakom slučaju jest.

Pročitajte još

Najbolji djelatnik godine Denis Raos na prijemu kod gradonačelnika

Dulist

Počela sanacija potpornog zida u Novoj Mokošici

Dulist

Prekid struje zbog radova na mreži u području Dubrovnika i Konavla

Dulist