Aktualno

Pavić: U pet godina uložili smo 95 milijuna kuna u dubrovačko područje

U ACI marini Dubrovnik proteklog je utorka svečano obilježen početak nove nautičke sezone. Prvi nautičari su, podsjetimo, već u ožujku pristigli u marinu koja je od ove sezone bogatija za novu rivu dugu više od 230 metara te se sada u njoj mogu privezati za četiri do pet metara duži brodovi. Na otvorenje sezone u ACI-ju stigla je i ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac koja je izrazila zadovoljstvo rekonstruiranom ACI marinom Dubrovnik, a marinu je ocijenila prekrasnom. Naglasila je kako je nautika poseban oblik turizma te ima posebno mjesto i u strategiji održivog turizma koja je u razvoju.
—Kako bismo imali nautički turizam, moramo poštovati naš prostor, poštovati klimu i okoliš, moramo staviti naglasak i na obnovljive izvore enegrije te kružno gospodarstvo. Važno je da smo upravo završili e-savjetovanje za javnu turističku infrastrukturu, a uskoro krećemo i s pozivima za privatnu infrastrukturu za koje ćemo izdvojiti 1,2 milijarde kuna i tu će se naći i sredstva za nautički turizam – naglasila je ministrica Brnjac. Predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić istaknuo je kako dubrovačka marina ima veliki značaj u najvećem lancu marina na Mediteranu – ACI-ju, ali isto tako i u hrvatskoj nautici općenito.


—Činjenica je da je marina već ‘dama koja je ostarila’ i zahtijevala je ulaganja značajnijih sredstava. Pred nama su još značajnija ulaganja od dosadašnjih. Marina je djelomično rekonstruirana poslije Domovinskog rata, međutim ovo je bilo prvo ozbiljno ulaganje u komunalnu infrastrukturu marine. Ulaganja su izvršena s ciljem odgovaranja na zahtjeve tržišta. Zadovoljan sam što su radovi završeni i zahvalio bih izvođačima na trudu i završetku radova prije ugovorenog roka te prije početka ‘srca’ sezone – rekao je Pavić. Rekonstrukcijom i uređenjem marine, dodao je, odgovorilo se i na energetske zahtjeve koje su imali nautičari s većim plovilima.
— Proširili smo područje vezova koje može energetski udovoljiti većim brodovima – naglasio je Pavić. Kad govori o budućim ulaganjima u dubrovačku marinu, ističe kako postoje dva segmenta; proširenje marine te uređenje postojećeg dijela.
—Voljeli bismo odvojiti charter od vlasničkih brodova s obzirom na to da se radi o različitoj klijenteli s različitim navikama i zahtjevima. Proširenje marine jedan je od segmenata koje će sigurno zahtijevati dodatne investicije. Kad govorimo o postojećim sadržajima, višestoljetni ljetnikovac Sorkočević ono je što dubrovačku marinu izdvaja i čini je jedinstvenom, ne samo na našem prostoru, već u cijelom svijetu. Aktivno tražimo neki od odgovarajućih fondova koji će se iskoristiti za njegovu rekonstrukciju. Radimo na novom master planu – od servisnog dijela do rekonstrukcije objekata, ali i izgradnje novih na području marine – kazao je.

Čeka nas dobra sezona
Izrazio je i zadovoljstvo trenutnom situacijom u poslovanju ACI marina.
—Prema prvim najavama, mogu reći kako očekujemo dobru sezonu. Teško je očekivati sezonu na razini rekordne 2019. godine, no očekujemo sezonu barem na razini 2018. godine, koja je bila itekako dobra sezona. Za sada, ne bude li nekih iznenađenja na tržištu, mislim da ćemo ostvariti dobre rezultate – naglasio je. Nautika je, kako kaže, tijekom posljednje dvije godine pandemije pokazala svoje prednosti.
—ACI ima svoj dio tržišta i mi smo ga zadržali. Nadam se da ćemo privući i onu klijentelu koju dosad nismo imali – rekao je.

Kristijan Pavić

Ljepota i čar
Što se tiče ostalih ACI marina, Pavić ističe kako dubrovačko područje ima svoje specifičnosti i udaljeno je od glavnine nautičkih tijekova.
—Nautičari koji prilaze splitskim bazenom, dolaze rubno do Korčule, malo teže prema jugu. U jednom dijelu tranzita ovisimo o bazama koje se nalaze tu, te o vlasničkim brodovima. No, naše, Elafitsko otočje ima svoju ljepotu koja neosporno privlači nautičare – rekao je. Na naše pitanje o realizaciji nove pumpne stanice u ACI marini Slano, Pavić je istaknuo kako nažalost za to još uvijek nisu uspjeli pronaći rješenje.
—To nam predstavlja jedan od operativnih problema. Na toj poziciji postoji nedostatak pumpi i da ona postoji, sigurno bismo ostvarivali veći broj tranzita. Što se tiče popunjenosti marine, ona je zadovoljavajuće puna prema planu godišnjih i tranzitnih vezova. Korčula je, pak, jedna specifična gradska marina. Lani smo završili investiciju rekonstrukcije lukobrana koji, ne samo da je pružio novu razinu nautičke usluge, već se i kamenim popločenjem estetski savršeno uklopio u grad.

Leo Ajduković

Važne su nam koncesije
No, ono oko čega imaju problem i što posebno naglašava jest pitanje koncesija.
—Nužno nam je produljenje koncesija da bi se sve investicije koje smo planirali mogle isplatiti. Prema današnjem zakonu, investiciju morate vratiti do isteka koncesija. To u kratkom roku s velikim kapitalnim ulaganjima nije moguće – rekao je Pavić te dodao kako je ACI u proteklih pet godina u marine na području Dubrovačko–neretvanske županije investirao više od 95 milijuna kuna. Direktor ACI marine Dubrovnik Leo Ajduković naglasio je kako su radovi u marini bili naporni, ali da je i više nego zadovoljan napravljenim.
—Trebalo nam je šest mjeseci kako bismo napravili novu rivu. Riječ je o ključnom projektu. Zahvalio bih tvrtki Texo Molior koja je napravila odličan posao i s kojima smo nastavili odličnu suradnju. Zahvalio bih i svim gostima koji su imali razumijevanja i strpljenja tijekom izvođenja radova na rivi. Bili su itekako svjesni činjenice koliko će rekonstrukcija podići razinu usluge u marini – naglasio je Ajduković. Podsjetio je kako se tijekom posljednjih 30 godina nije rješavalo pitanje infrastrukture marine.
—Rekonstrukacija infrastrukture je osnova za sve daljnje investicije. Malo pomalo idemo tamo gdje pripadamo. Drago mi je što smo privukli i domaće ljude novim sadržajima – rekao je.
—Obnova ljetnikovca Sorkočević bit će kruna ove marine. Imamo nešto što nema nijedna marina na svijetu – kazao je Ajduković i dodao kako očekuju dobru sezonu te zaključio kako je ACI marina Dubrovnik već sada u znatno boljem financijskom položaju nego 2021. godine.

Objavljeno u tiskanom izdanju 8. lipnja 2022.

Pročitajte još

OSLOBOĐENJE GOLUBOVA KAMENA Trideset godina poslije…

Dulist

Venecija od iduće godine naplaćuje ulaz za jednodnevne posjetitelje

Dulist

Franković: ’36 Imoćana dalo je svoj život da bi se ovaj kraj danas mogao zvati hrvatskim’

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija