Aktualno

Odvjetnik Ivica Ban: Brza cesta do Nigdje?!

most ivica ban

Dubrovački odvjetnik Ivica Ban poslao je priopćenje za javnost o izgradnji brze ceste Osojnik – Zračna luka Čilipi. Tekst priopćenja prenosimo u cijelosti.

Ovih dana zahuktava se rasprava o planiranoj izgradnji dijela tzv. brze ceste Osojnik – Zračna luka Čilipi, tj. koridora te ceste koji bi trebao prolaziti desnom stranom kanjona Rijeke dubrovačke i u neposrednoj blizini izvora rijeke Omble. Tako je Gradski kotar Komolac za ovaj vikend najavio početak potpisivanja peticije za zaštitu Rijeke dubrovačke i izvora rijeke Omble, a protiv planirane izgradnje te brze ceste, dubrovačko-neretvanski župan je najavio skorašnju javnu raspravu o Studiji utjecaja na okoliš te brze ceste, a dubrovački gradonačelnik je najavio da će uskoro sazvati zbor građana, odnosno političku tribinu gdje bi predstavnici Hrvatskih cesta i Grada Dubrovnika građane upoznali s projektom trase brze ceste kroz Rijeku dubrovačku, “kako bi se kroz dijalog s građanima razriješila sva otvorena pitanja”.

Međutim, ni dubrovački gradonačelnik, ni dubrovačko-neretvanski župan, a ni predstavnici Hrvatskih cesta još nisu odgovorili na krucijalno pitanje, kome i zašto treba izgradnja dijela tzv. brze ceste od Brgata ili Šumeta do Osojnika, koja, kako sada stvari stoje, ide prema “Nigdje” (ne misleći pritom da je Osojnik “Nigdje” nego da do Osojnika nije došla niti će u nekom realnom budućem vremenu doći ni brza cesta ni autocesta od Metkovića prema Dubrovniku.

Realno autocesta, a ni brza cesta, od Metkovića do Dubrovnika nikada neće biti izgrađena kroz područje Dubrovačkog primorja do Osojnika, jer se takvoj, za okoliš štetnoj, trasi protivi Europska unija, čija smo država članica, i neće je sufinancirati, već će biti skoro sigurno izgrađena kroz Popovo polje kao dio Jadransko-jonske autoceste s priključkom za Dubrovnik na graničnom prijelazu Brgat Gornji, gdje već postoji izgrađen moderni međunarodni granični prijelaz, a ne na Osojniku, gdje bi takav granični prijelaz tek trebalo izgraditi i to na par kilometara od već postojećeg…

Nema financijske, a ni prometne, logike da na udaljenosti od svega par kilometara budu dva prometna čvora i dva međunarodna granična prijelaza Osojnik i Brgat Gornji, i to je potpuna besmilica, kao i čvor Osojnik koji vodi, a i vodit će, do ničega…

Uostalom, i u aktualnoj planiranoj trasi autoceste od Metkovića pa kroz Dubrovačko primorje do Osojnika, ta autocesta prolazi tzv. “neumskim koridorom” kroz područje BiH…

Ivica Ban
Mokošica, Dubrovnik

Pročitajte još

KNEŽEVIĆ O ONEČIŠĆENJU VODE Tražimo sveobuhvatnu analizu vode i poslovanja Vodovoda

Dulist

[PODCAST ‘S BARBAROM’] Željan Rakela: Bez motora ne mogu živjet, ali da ovo moram proživljavat s djecom… ne znam kako bih!

Dulist

SINSAY POVLAČI VIŠE PROIZVODA Pogledajte imate li koji kod kuće

Dulist