Aktualno

NEMA ZASTOJA NI KAŠNJENJA Pelješkim mostom i pristupnim cestama vozit ćemo se na ljeto 2022.

NEMA ZASTOJA NI KAŠNJENJA Pelješkim mostom i pristupnim cestama vozit ćemo se na ljeto 2022.

Do sezone 2022. vozit ćemo se Pelješkim mostom i pristupnim cestama. Rekao je to ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ovog petka tijekom obilaska gradilišta pristupnih cesta kod tunela Debeli brijeg na Pelješcu. Prethodno je održao i koordinacijski sastanak u prisustvu predsjednika uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorić sa svim izvoditeljima, nadzornim inženjerima i voditeljem projekta Pelješkog mosta i pristupnih cesta.

– Projekt polako ide u svoj vrhunac i svome kraju. Zadovoljan sam jer smo na tom sastanku vidjeli da većih problema i kašnjenja nema. Sljedeće 2022., do sezone ćemo imati gotov i most i pristupne ceste. Ovo je najznačajniji infrastrukturni projekt jer ima svoju simboliku spajanja hrvatskog teritorija – rekao je Butković.

– Danas smo na dionici pristupnih cesta koju radi Strabag. To je druga faza. Probijen je tunel Debeli brijeg 74 dana prije roka. Sve izgleda dobro i kako smo čuli, ne očekujemo neke veće probleme i izvanredne okolnosti – rekao je te dodao kako je pandemija Covida u manjem obimu imala utjecaj na ovaj projekt. Inače, tunel Debeli brijeg je peti najveći tunel u RH.

Na pitanje koliko će most dugo čekati završetak izgradnje pristupnih cesta, rekao je kako je sad uopće teško reći hoće li čekanja biti. Ponovio je kako ćemo do početka turističke sezone 2022. imati otvoren i most i ceste.

Inače, na sastanak s predstavnicima izvođača i nadzora na projektu izgradnje Pelješkog mosta upao je pelješki vinar Miho Rozić preko čijeg zemljišta prolazi trasa pristupnih cesta.
Ministar je rekao kako ga razumije, ali kako je Pelješki most te trasa pristupnih cesta određena kroz prostorno-plansku dokumentaciju.

– To su bile procedure koje su trajale i nitko od nas nije svojevoljno, barem ne u ovoj fazi, odredio kuda će te ceste ići. To je odredila struka, dokumentacijski to sve skupa negdje piše i ne možemo u ovoj fazi zaustavljati projekt ili izmještati trase, to bi nas odvelo u nedozvoljenu zonu, kasnili bismo te bi se doveo u pitanje EU financiranje. To su stvari koje nisu moguće – rekao je Butković te dodao kako je Rozića saslušao te će ga pozvati na razgovor u Zagreb.

U obilasku gradilišta je i Nataša Tramišak, ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.

Prije obilaska gradilišta, u Stonu su potpisani ugovori i sporazuma za obnovu i modernizaciju luka na području Dubrovačko-neretvanske županije. Riječ je o ugovoru za izgradnju luke Ubli i sporazumu o rekonstrukciji luke u Cavtatu, ukupne vrijednosti 90 milijuna kuna.

– Jutros smo u Stonu nazočili potpisivanju dva ugovora za dva projekta lučke infrastrukture od ukupno devet koliko ih je u pripremi ili prvedbi u našoj županiji. Ukupna vrijednost do sad dogovorenih je oko 600 milijuna kuna. Važno nam je povezivanje otoka. Na tome ustrajemo, a zahvaljujući financijskoj protpori Vlade, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Ministarstva regionalnog razvoja. S velikim zadovoljstvom možemo reći da se projekt pristupnih cesta na Pelješcu odvija uredno te se bliži svom vidljivom završetku. Tu, također moram pohvaliti Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Hrvatske ceste na načinu njegova uspješnog vođenja. U dalnjem nastavku priprema se projektna i studijska dokumentacija za dionicu autoceste od čvora Metković do Osojnika te na dvije brze ceste do Zračne luke Dubrovnik i od Brijeste do luke Perna. Time će se konačno Dubrovnik, jug Hrvatske teritorijalno i čvrsto povezati s ostatko države – rekao je ovom prilikom župan Nikola Dobroslavić te otkrio i da će se projekt luke Perna prijaviti za financiranje na Europske fondove.

Građevinsku dozvolu, nastavio je, očekuju za desetak dana što je posljednji korak do ugovora o finaciranju, a važan je za povezivanje drugog dijela otoka Korčule sa strane Pelješca.

Nakon njega novinarima se obratio Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta.

– S nula posto korekcija projekt ide naprijed. Osim u građevinskom dijelu, i u administrativnom teče po planu. Transparentan je te je primjer kako se ovako veliki infrastrukturni projekti trebaju rješavati. Prošli smo drugi dio faze pristupnih cesta – tunel Debeli Brijeg koji je dug nešto manje od dva i pol kilometra te spada među najdulje tunele u Republici Hrvatskoj. On je napravljen 74 dana prije roka. Zaparavo sve aktivnosti na gradilištu teku ubrzanim ritmom kako bi se cijeli projekt – pristupne ceste i most, uspjeli završiti do sezone 2022., dakle koncem lipnja. Impresionirani smo sa radovima koji se odvijaju i još jednom se zahvaljujem izvođačima – poručio je te istaknuo kako se i na gradilištu osjetio utjecaj pandemije koronavirusa.

Ni oni nisu prošli lišo, zaključio je. Tvrtka Avax koja radi na trećoj i četvrtoj dionici nešto se kasnije mobilizirala i tijekom toga upala u probleme. Trenutno rade punim kapacitetima, ali imaju određenih tehničkih poteškoća koje su opravdane s obzirom da se radi o lošem stijenskom materijalu pa sve ide sporije. Ipak, zaostatak kojeg su evidentirali u listopadu 2020. se smanjio.

– Rade zadovoljavajućim intenzitetom i za sada ne vidim razloga da ne završimo sve u predviđenom roku – komentirao je Škorić.

Inače, nije na odmet napomenuti kako projekt Pelješkog mosta uključuje i izgradnju dionice ceste dugačke 12 kilometara, a tu je i tunel Kamenica te vijadukt Dumanja jaruga. Tehnički je trasa složena kao i treća te četvrta faza. Tu će biti dva tunela dubine oko 1300 metara, iza kojih će ići most Ston dugačak 500 metara.

– To su sve vrlo složeni građevinski objekti koji će kad se naprave biti impozantan živi spomenik ulaska Hrvatske u EU – mišljenja je Škorić.

Pročitajte još

Policija za vikend pojačano nadzire najteže prometne prekršaje

Dulist

DONIRAJTE ZA MARIJA Velika akcija Udruge ‘Tata je tata’

Dulist

USTAVNI SUD ODLUČIO Predsjednik Milanović ne može biti mandatar niti premijer

Dulist