AktualnoUrednički izbor

NATJEČAJ IZAZVAO POMUTNJU Tko će na čelo Zračne luke Dubrovnik?

NATJEČAJ IZAZVAO POMUTNJU Tko će na čelo Zračne luke Dubrovnik?

Nakon više od dvije godine, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića konačno se odlučilo raspisati natječaj za člana uprave – direktora Zračne luke Dubrovnik. Ovaj potez mnoge je iznenadio jer se očekivalo kako će Frano Luetić na toj funkciji ostati do sredine godine. Krugovi bliski Zračnoj luci i Vladi već su krenuli s ‘pretresanjem’ potencijalnih kandidata, a u igri su više manje dobro poznata imena. Svojevrsna ‘kriza’ s čelnom osobom Zračne luke Dubrovnik nastala je 2017. godine. Naime, netom prije isteka mandata bivšeg direktora Roka Tolića natječaj je bio raspisan još u lipnju 2017. godine. Prijavu su tada podnijela tri kandidata, od kojih jedan nije zadovoljio uvjete.

Tako su se u drugom krugu našli dotadašnji direktor Roko Tolić te Viktor Šober, inače ministar savjetnik pri Stalnom predstavništvu RH pri Europskoj uniji u Bruxellesu. Međutim, Šober je neočekivano odustao od intervjua te se time eliminirao iz utrke. Ostao je samo Tolić, no s donošenjem odluke se otezalo. U međuvremenu je Toliću istekao mandat, a ‘obezglavljenost’ Zračne luke na prvu je riješena tako da mu je dva puta, do kraja 2017. godine produljen mandat.

— S obzirom da je natječajni postupak za izbor i imenovanje člana Upravedirektora Zračne luke Dubrovnik još u tijeku, Skupština Zračne luke Dubrovnik produžila je mandat direktoru kako bi se, do okončanja postupka i imenovanja Uprave, osigurao nesmetan rad i upravljanje Zračnom lukom – objasnili su za DuList nastalu situaciju prije više od dvije godine iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Napomenuli su, naravno, kako će se, kao i do tada, osigurati kontinuitet upravljanja Zračnom lukom Dubrovnik i time osigurati sigurno i učinkovito odvijanje zračnog prometa te očuvanje prometne povezanosti dubrovačke regije. Na kraju je natječaj za direktora – poništen, nakon čega je, početkom 2018. godine Vlada Andreja Plenkovića, na prijedlog Skupštine Zračne luke, imenovala Frana Luetića, dotadašnjeg direktora za komercijalne poslove koji je radni vijek počeo i završit će u Zračnoj luci, na čelnu poziciju u Zračnoj luci sve do raspisivanja natječaja za novog direktora. Vlada RH tri je puta Luetiću produljivala mandat, a sada je početkom 2020. godine ministarstvo napokon raspisalo novi natječaj.

Šober, Peović, Tolić?

Prijave za direktora na ovom najnovijem natječaju zaprimaju se do početka veljače, a svakako će biti zanimljivo vidjeti hoće li se i ovog puta ‘u igri’ naći Viktor Šober, koji je tako neočekivano odustao na prvom natječaju. Kako se može čuti u kuloarima, on je među rijetkima koji ispunjavaju uvjete za ovo radno mjesto. Otegotni uvjet za mnoge je, naime, najmanje pet godina radnog iskustva u zrakoplovnoj djelatnosti. Iako se još ranije spominjalo u krugovima bliskima Vladi, kako će se ovaj otegotni uvjet mijenjati kako bi proširili listu kandidata, od toga se očito odustalo. O prijavi razmišlja prvi direktor Zračne luke Dubrovnik nakon Domovinskog rata, a trenutno direktor Zračne luke Brač, Tonči Peović.

— Nemam još nikakav stav, nisam ni detaljno pogledao koji su uvjeti natječaja i zadovoljavam li ih uopće. Načelno, što sam na brzinu pregledao, mislim da su uvjeti postavljeni vrlo visoko. To je i potrebno jednom aerodromu kao što je dubrovački. Ali, ja još uvijek nemam nikakvu odluku jesam li se spreman javiti ili ne. O tome ćemo moći razgovarati do kraja mjeseca koliko sam vidio, dokad traje natječaj. Postoji mogućnost, nisam rekao ne, ali nisam detaljno niti stigao provjeriti koji su uvjeti niti što se traži. Puno je dokumentacije koje je potrebno skupiti i pitanje je i koliko se brzo može skupiti. Ako budem vidio da nema smisla, ne bih se ni uključivao u cijeli proces – rekao je Peović, magistar zračnog prometa koji je inače 17 godina proveo na čelu Zračne luke Dubrovnik. Također, bio je i direktor Zračne luke Zagreb pet godina.

— Oni koji su došli iza mene, napravili su odličan posao u Zračnoj luci Dubrovnik, posebno po pitanju izgradnje i obnove. Trebalo bi nastaviti u tom pravcu i da se ne smanje visoki kriteriji koji su dosad postavljeni u ZLD-u. Neka se izabere najbolji čovjek i to bih najviše volio. Ako budem zadovoljavao uvjete i ako budem procijenio da je fer igra, onda bih se javio – rekao je Peović. On zasigurno uvjetima i iskustvom ispunjava uvjete, ali, oni s kojima smo razgovarali upozorili su nas kako će uskoro ispuniti uvjete za mirovinu, jer ima 64 godine. Namjerava li se javiti na natječaj, jer i njegovo ime kruži po kuloarima, upitali smo i Roka Tolića, danas direktora sektora trgovine u Zračnoj luci Dubrovnik.

— Dubrovačkoj zračnoj luci zahvalan sam na iskustvu s kojim se, bez lažne skromnosti, mogu javiti na natječaj za direktora bilo koje zračne luke ove veličine u Europi. Radi se, naime, o industriji koja je veoma snažno regulirana međunarodnim propisima i sve one funkcioniraju na vrlo sličan način. Kvalifikacije i volje za to imam, a pri odluci o tome hoću li se na neki natječaj javiti, uvijek ću uvažiti i interese onog tko taj natječaj raspisuje – poručio je Tolić.

Prijave i iz Zagreba

Iz krugova bliskih ministarstvu Olega Butkovića doznajemo pak kako postoji mogućnost da se na natječaj za čelnu osobu dubrovačkog aerodroma prijavi i netko od visoko pozicioniranih zaposlenika Zračne luke ‘Franjo Tuđman’. Razlog mogućeg transfera, govore nam upućeni, leži u nezadovoljstvu u zagrebačkoj zračnoj luci francuskim koncesionarom. Inače, uvjeti koje kandidati moraju ispunjavati, među ostalim, su završen diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij ili s njim izjednačen studij pravne, ekonomske, prometne ili tehničke struke. Kandidatu za direktora potrebno je sukladno natječaju najmanje deset godina radnog iskustva na poslovima koji zahtijevaju odgovarajući stupanj stručne spreme iz točke 1. uvjeta natječaja, od kojih je najmanje pet godina radnog iskustva na rukovodećim položajima. Također, potrebno je imati i najmanje pet godina radnog iskustva u zrakoplovnoj djelatnosti. Potrebno je i znanje najmanje jednog svjetskog jezika, što je izmjena u odnosu na natječaj iz 2017. gdje je uvjet za budućeg direktora bilo poznavanje engleskog jezika. Direktora se imenuje na mandat od četiri godine.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 22. siječnja 2020.

Pročitajte još

Uskoro kreće energetska obnova ljetnikovca Crijević Pucić

Dulist

Kakvo nas ljeto očekuje?

Dulist

ZBOG RADOVA Dio ulica danas bez vode, na snazi i privremena prometna regulacija

Dulist