Aktualno

I NAKON KOMOLCA – KOMOLAC Odustaje se od tehničko-tehnološkog bloka na Osojniku?

libertas komolac 2

Punih osam godina trebalo je proći kako bi se javni gradski prijevoznik Libertas iz strogog centra grada, današnje Remize, koju je iz stečajne mase posrnulog GP-a kupio Pemo, preselio u Komolac!

Da, u Komolac, iako je bivši dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić na početku svog prvog mandata Komolac odbacio kao lokaciju za novu remizu. Jer, govorio je kako to zemljište, osigurano u doba vlasti Dubravke Šuice, nije dovoljno veliko za potrebe javnog gradskog prijevoznika te kako nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi. I smislio je tada novi plan – gradski komunalci preselit će se na Osojnik u budući tehničko-tehnološki blok. Za tu je svrhu Grad Dubrovnik iz gradske blagajne ‘iskešao’ 6,5 milijuna kuna za 90 tisuća kvadrata zemljišta koje svoju svrhu može dobiti tek nakon gradnje pristupne ceste. A i o njoj slušamo već dugi niz godina. No, izgleda kako ni zemljište na Osojniku još nema čiste papire.

Od Libertasa do stanova
Za Komolac je pak Vlahušić imao sasvim druge planove. Tamo je, naime, planirao graditi stambeno poslovnu zonu, prvenstveno za mlade Dubrovčane. Nosio je to i u svom zadnjem predizbornom programu: ‘Na zemljištu prvotno kupljenom za potrebe Libertasa nastat će nova poslovno-stambena zona sa svim sadržajima potrebnim za ugodno stanovanje i dječjim vrtićem. Na 16 tisuća kvadrata u planu je sagraditi 3 poslovna prostora i 80-ak stambenih jedinica za dubrovačke obitelji’.

Slično je govorio i 2012. godine kada je Libertasovo zemljište u Komolcu ocijenjeno kao lokacija za moguću gradnju 100 POS stanova. No, sve to palo je u vodu kada je konačno donesena odluka kako Libertas ipak seli u Komolac, što se ima dogoditi ovih dana/tjedana.

Komolac je bolji od centra grada
No, znakovito je kako i Vodovod Dubrovnik u budućnosti misli preseliti, ne na Osojnik, već u Komolac. Potvrdili su nam to iz samog Vodovoda.
-Vodovod Dubrovnik planira u budućnosti veći dio svojih službi, a posebice službu odvodnje te cisterne i drugu mehanizaciju, preseliti u Komolac. Mišljenja smo kako je lokacija na kojoj se trenutno nalaze velika vozila, između ostalog i cisterne za kanalizaciju, neprikladna jer je u pitanju sami centar grada, a naše službe se već susreću s problemom nedostatka potrebne površine pa je stoga kao adekvatnija lokacija za taj dio naših službi odabran Komolac – istaknuli su iz Vodovoda Dubrovnik u odgovoru na upit DuLista, doduše na temu nadogradnje postojeće zgrade ove gradske tvrtke.

Preseljenjem Libertasa, ali i Vodovoda u Komolac postavlja se pitanje opravdanosti neke eventualne buduće gradnje tehničko-tehnološkog bloka na Osojniku, ali i kupnje 90 tisuća kvadrata za 6,5 milijuna kuna za potrebe nikad realizirane servisne zone na tom predjelu. Bit će zanimljivo vidjeti što će nova gradska uprava napraviti s tom zemljom i hoće li se izmjenom prostorno-planske dokumentacije zemljište prenamijeniti. No, ni neki novi planovi neće imati smisla bez već spomenute pristupne ceste.

Svi su trebali na Osojnik
Podsjetimo se ovdje i riječi bivšeg gradonačelnika, iz predizbornog programa 2015. – 2020.
-Danas raštrkane po cijelom gradu, a često smještene i u neadekvatnim prostorima, komunalne tvrtke Grada svoj će novi dom naći na Osojniku, u sklopu tehničko-tehnološkog bloka. Među ostalim preselit će se tamo i Libertas s cijelim voznim parkom, Vodovod i Čistoća, a time će se omogućiti i daljnji razvoj tog dubrovačkog predgrađa – obećavao je Vlahušić u predizbornoj kampanji.

Banner 300x250 DU 1

Na naš upit gdje se stalo s projektom, koje su radnje do danas napravljene te što još predstoji kako bi se projekt doveo u fazu spremnosti za realizaciju iz Grada Dubrovnika u veljači prošle godine odgovorili su sljedeće:

– Grad Dubrovnik nastavlja razvijati projekt Tehničko-tehnološkog bloka Osojnik za potrebe gradskih poduzeća. Uz ovaj projekt vezana je i realizacija ceste od Mosta do Osojnika, na čemu se također aktivno radi. Grad i sve gradske komunalne tvrtke posluju uspješno, ponašaju se odgovorno i racionalno pa tako pristupamo i ovom projektu – napomenuli su nam tada iz Grada Dubrovnika.

Odgovor na pitanje o makar okvirnim rokovima unutar kojih bi se mogao dogoditi početak realizacije projekta, odnosno početak preseljenja gradski komunalnih tvrtki nismo dobili. Tek nam je rečeno kako je na Osojniku u planu smještaj tehničkih službi, radionica, stanice za tehnički pregled, garaže i benzinske postaje. A prvi stanar Osojnik trebao je biti upravo Libertas!

Lutanja koštaju
Ako je, pak, Komolac tek privremeno rješenje do realizacije tehničko-tehnološkog bloka na Osojniku, ne smije se zaboraviti kako i to privremeno rješenje košta. A koštale su i sve predradnje napravljene za početak realizacije projekta u Komolcu sada već davne 2009. godine. Dakle, u tim se lutanjima i privremenim rješenjima potroši znatno novca iz gradske blagajne. Novca poreznih obveznika.

I ovo je tek samo jedan od primjera brojnih lutanja bivšeg gradonačelnika, koji je, barem u svojim mislima, bio prepun raznih ideja, no rijetko koju je doveo do realizacije. Sjećate li se ideje o jedinstvenom komunalnom poduzeću, tzv. holdingu, kojim se htjela postići racionalizacija poslovanja gradskih tvrtki? I to je, naravno, propalo u samom začetku. I tako već osam godina slušamo o idejama i čvorugama sv. Petra, a rezultata nigdje.
ZAUSTAVILI KONZERVATORI
I reciklažno dvorište na Osojniku
U sklopu tehničko-tehnološkog bloka svoje mjesto trebalo je naći i Čistoćino reciklažno dvorište.
Naime, u Prostornom planu iz 2014. godine za realizaciju projekta reciklažnog dvorišta predviđena je lokacija na Pobrežju koje je u vlasništvu Grada Dubrovnika, no prepreka realizaciji ovog projekta, pisali su iz gradske uprave 2016., je traženje dodatnih arheoloških istraživanja od strane Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture. Tada je napravljeno privremeno reciklažno dvorište Pod Dubom, a nekoliko mjeseci kasnije napravljeno je i u Mokošici.
Zamjena za remizu
Libertas dobio Komolac 2008.
Kompleks u Komolcu, koji se prostire na oko 15 tisuća kvadrata, Libertas je u vlasništvo dobio 2008. godine zamjenom za Remizu.
‘Libertas se od te zamjene zemljišta suočio s brojnim problemima, nerješenim imovinsko pravnim odnosima (isti rješeni u srpnju 2016. g.) od plaćanja zakupnine prvo GP Dubrovnik pa sada Pemo Centar d.o.o., do legalizacije bespravno izgrađenih objekata do privođenja svrsi i dovođenja u funkciju početno u potpunosti neupotrebljivih zgrada’ – poručio nam je još u prosincu pošle godine direktor Libertasa Đuro Deranja.

Pročitajte još

Dubrovnik destinacija s najviše ostvarenih noćenja

Dulist

MIA DERANJA Konavlima sam htjela ponuditi sve što nisam imala dok sam odrastala

Andrea Đurasović

Od danas obveza paljenja dnevnih svjetala na vozilima

Dulist