Politika

Gradonačelnik uvjerava: Onečišćenja s cruisera nam ne ugrožavaju život

cruiser resilient lady

Tijekom rasprave o stanju okoliša Grada Dubrovnika za 2021. godinu vijećnica Anita Bonačić Obradović dotaknula se razdvajanja otpada. Rekla je kako je u izvješću istaknuto kako se treba povećati stopa razdvajanja otpada na minimalno 55 posto, dok je gradonačelnik najavio kako ćemo do 2025. trebali imati do 70 posto razdvojenog otpada. S druge strane, 2022. smo imali tek oko 13,5 posto odvojenog otpada, a 2021. 10,5 posto.Vijećnica je napomenula i kako za sve to plaćamo penale, samo u 2021. platili smo 200 tisuća eura penala. Pitala je i što je s novim sustavom za gospodarenje otpadom te konstatirala kako očito program edukacije ReDu s 1,4 milijuna kuna nije urodio plodom.
Osvrnula se i na zagađenje kruzera. Pitala je pročelnika Benića jesu li opasni zagađivači te tko kontrolira koje gorivo koriste i koliko je zagađenje zraka.
Vijećnica Petra Marčinko rekla je kako ne postoji niti jedna relevantna mjerna stanica za kvalitetu zraka.
-Imamo sve više djece s ozbiljnim problemima s respiratornim bolestima – rekla je Marčinko. Dotanula se i katastra zelenila.
-Strah me je dok ne pobrojimo ta stabla da će ona nestati – dodala je te istaknula kako je građanima stalo do toga da se počne obnavljati postojeći fond zelenila te pokrenuti novi.
-Otpadne vode s manjih plovila su izravna prijetnja ekosustavu – dodala je vijećnica. Rekla je kako će biti protiv Programa zaštite okoliša Grada Dubrovnika za razdoblje od 2023. do 2026. jer ne priznaju CGO Lučino razdolje kao strateški cilj.
-Nije istina da ne postoji mjerna stanica za praćenje kvalitete zraka – rekao je gradonačelnik dodavši kako ju je instalirala Lučka uprava Dubrovnik i to početkom 2019. godine.
-Taj uređaj postoji, on mjeri i svatko se može informirati – rekao je gradonačelnik. Pozvao je vijećnike da se o radu kruzera informiraju kod kapetana Tea Grbića koji je, dodao je, jedini meritoran za tu raspravu.
-Ako kojim slučajem prekršitelj postoji na nekom cruiseru, jedino tijelo koje može kontrolirati jest inspektor Lučke kapetanije. On je ovlašten doći na brod i dobiti sve podatke te sukladno njima ispisati kazne – objasnio je.
-Kroz izmjene GUP-a vodi se i projekt elektrifikacije na prostoru Lučke uprave te se sve priprema za ugradnju sustava jake električne energije te će cruiseri na vezu morati ugasiti motore te se spojiti na struju s kopna. Nemojmo zaboraviti da je štetnost kruzera minimalna u odnosu na neka druga plovila koja su uplovljavala u naš grad desetljećima. Ne zaboravimo da se u Luci iskrcavao ugljen i koja vrsta teških brodova je dolazila. Gledajući cruise posao, mislim da trebamo biti zadovoljni da smo postigli optimum u upravljanju ovim poslom. Ovo je godina primjera kako se može i drugačije – dodao je Franković. Napomenuo je kako onečišćenja s cruisera ne predstavljaju ugrozu za život jer pravila ponašanja i operacije na brodovima jamče puno veću čišću priču nego brojna druga događanja počevši od automobila i svega drugoga na cesti.
-Da može bolje i treba biti bolje, može i treba – rekao je.
Vijećnica Bonačić Obradović rekla je kako Amerikanci naplaćuju izlazak dima s brodova pa je pitala zašto to i mi ne bismo napravili.
Vijećnik Maro Kristić rekao je kako je površno iščitao dokumente.
-Upalo mi je u oko nešto što je dosta značajno u našim nastojanjima da odmaknemo trasu brze ceste od izvorišta. Ovaj program zaštite okoliša ističe jako puno teza koje su u prilog naše tvrdnje kako ta cesta ne bi trebala tuda prolaziti. I ovaj program je još jedan naš saveznik na ovom putu – ustvrdio je Kristić.
Teo Grbić osvrnuo se na cruisere na kojima je proveo dosta godina, a bavio se i zaštitom mora s cruisera.
-Kad brod dođe u porat radi samo na jedan dizel generator – rekao je te istaknuo kako MARPOL vrlo striktan.
-Ne mogu se složiti da cruiseri zagađuju – istaknuo je Grbić te pitao gdje otpadne vode ispumpavaju mali brodovi, jednodnevni cruiseri ili kriljani.
-Inspektori kapetanija to kontroliraju. Svaki brod bi na 12 milja trebao ispumpati crni tank – dodao je dalje.
Željko Raguž je rekao kako bismo  svi ‘pocrkali’ da su točni podaci koje je iznijela Anita Bonačić Obradović. Ona je, naime, iznijela podatak da od posljedica zagađenja cruisera godišnje umire 50 tisuća ljudi.
Grbić je rekao kako u svijetu postoje razni lobiji te da te podatke treba uzeti s rezervom. Rekao je kako naša kapetanija radi dobar posao.
Đuro Capor rekao je kako ova dva dokumenta polaze od uljepšane situacije u kojem se grad nalazi.
-O kvaliteti zraka u gradu ništa ne znamo jer nemamo mjerne instrumente – rekao je između ostalog te dodao kako nemamo nimalo urednu situaciju kakva se razmatra u studijama.
-Što reći o činjenici da razdvajamo svega 13 posto otpada – dodao je. Sijeku se i truju stabla, to je ono što nam se događa u gradu, poručio je.
Gradonačelnik je rekao kako se u Zagrebu ne kosi trava 4 mjeseca jer je bila oluja. Smeća je na sve strane, jer je bila oluja…. Rekao je to uz napomenu kako je Đuro Capor član dvije političke stranke – Možemo! i Srđ je Grad.
-Možemo! je pokazao kako ne možemo – dodao je te napomenuo kako bi se svi skupa o jadu zabavili da je Možemo! na vlasti u državi. Rekao je kako Capor vrijeđa sve oko sebe.

Marko Potrebica je istaknuo kako mu je tragično što Capor Dubrovnik uspoređuje sa Zagrebom.

Temu o zapošljavanju u Zagrebu i Dubrovniku prekinula je Bonačić Obradović koja je rekla kako nije dobila odgovor na pitanje o novom sustavu gospodarenja otpadom.

-Znamo da pročelnici ako nisu u HDZ-u onda su blisku HDZ-u – odgovorila je Potrebici, koji je ponovno rekao kako HDZ-ovci često pitaju gradonačelnika zar među članovima njihove stranke nema nekoga tko valja.

Potrebica je rekao kako i njega zanima kad će novi sustav gospodarenja otpadom. Rekao je kako će se to dogoditi kad dođe do potpunog angažmana svih rukovodećih kadrova.

-Kad se nered koji je vladao u kancelarijama pretvori u pozitivni zamah. Direktor koji je iz tog sustava izašao nije u potpunosti odgovorio tom izazovu. Bit će bolje kad firma pronađe unutarnju snagu, kad se svi angažiraju na poslu, bit će nam bolje – zaključio je.

 

Pročitajte još

ŽUPAN O BRZOJ CESTI Bilo je više politikantstva nego stručnih mišljena. Ne bi bilo dobro da izgubimo sredstva

Dulist

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist

PLENKOVIĆ ‘Afektivno sam zaljubljen u Ninu kao ministricu’

Dulist