Politika

Kad Lapadska obala dobije uporabnu dozvolu, ide gradnja kružnog toka na Batali!

Lapadska svibanj 2023 1

Kapetanija ne radi ništa – rekao je na Gradskom vijeću predsjendik Marko Potrebica tijekom vijećničkih pitanja. Njegovo prvo pitanje odnosilo se na Zakon o pomorskom dobru.
-Svi smo svjedoci kontinuiranog nepoštivanja koncesijskih ugovora i odobrenja te nerijetko svi doživimo, a i jas sam to doživio ovog ljeta kada su me pokušali ukloniti s jednog prostora koje je neupitno pomorsko dobro. Jasno mi je da kapetanija ne radi ništa jer da radi ne bi s pljeskom veliki dio javnosti pa i ja osobno reagirali na gospara Legaza koji je srušio zid na pomorskom dobru – rekao je Potrebica te istaknuo kako je to bio žalostan dan institucija.
-Zapelo je na kapetaniji. Što će Grad poduzeti s obzirom na nove ovlasti i kad da se ovakve stvari više ne događaju – pitao je.
Drugo pitanje odnosilo se na drugi zbor građana u Komolcu na temu brze ceste kojega je moderirala vijećnica SDP-a Anita Bonačić Obradović. Pitao je gradonačelnika može li mu objasniti je li to bio zbor građana ili predizborni skup.
Gradonačelnik Mato Franković rekao je kako se puno toga čulo o pomorskom dobru, a malo pohvala.
-Novi zakon je razriješio dugogodišnji gordijski čvor i dao ovlasti jedinicama lokalne samouprave da mogu kontrolirati što se događa na pomorskom dobru – rekao je te istaknuo kako jedinice lokalne samouprave ipak nemaju pune ovlasti.
-Mi kao gradska uprava nismo mogli reagirati u slučaju Vile Elite – rekao je osvrnuvši se na, kako ga je nazvao, spin SDP-a jer Zakon jasno kaže čija je ingerencija kada su u pitanju nezakonito izgrađene građevine.
-Inspektor pomorskog dobra je trebao naložiti investitoru za kojega je utvrdio da se radi o nezakonitoj građevini te mu naložiti da to ukloni. Ako on to ne naparvi, nalaže se nama da to uklonimo. Mi nismo dobili nalog za uklanjanje pa nismo mogli ni postupiti – objasnio je.
Kad je riječ o zboru građana, rekao je kako je on sazvao zbor građana Rijeke dubrovačke jer je važno čuti što oni misle.
-Čuli smo da unisono promišljaju isto. Žele brzu cestu, ali ne tom trasom već preko Mosta dr. Franja Tuđmana kroz Srđ i izlazak prema Brgatu i to bi imalo minimalan utjecaj na okoliš. To ćemo reći na javnoj raspravi i to će biti stav Grada Dubrovnika. Ja sazove zbor građana, a pet sati iza mene predsjednik Gradskog kotara Komolac sazove samo zbor građana Komolca. Sami sugrađani su rekli kako je to politički skup – rekao je na ovu temu. Rekao je kako se brza cesta mora graditi, ali da je ponuđena trasa neodgovarajuća. Vjeruje kako će Hrvatske ceste aktivno raditi na drugoj ponuđenoj trasi.

Vijećnik Andro Vlahušić pitao je što je s projektom renesansnog vodovoda od Onofrijeve fontane do Vrela.

-Što se napravilo i razmatra li se projekt? – pitao je. Osvrnuo se i na ruševinu na smaom izvoru Omble, koja je na prodaju.

-Jesu li Grad i Vodovod zainteresirani da to postane javno vlasništvo te da se zaštiti izvor, a ne da se tamo gradi građevina? – pitao je.

Gradonačelnik je rekao kako je napravljena revizija dokumentacije za renesansni vodovod. Čekaju se natječaji za financiranje.

-Sve je spremno – rekao je.

O objektu na Ombli rekao je kako bi bilo dobro da to kupi Vodovod.

-Moramo vidjeti što i kako, otvoren sam za razgovore. Na početku mog prvog mandata vlasnici su nudili zamjenu nekretnina, ali skloniji sam ideji da to kupimo. Nije dobro da na izvorištu imamo građevinu čiji karakter je ugostiteljski, odnosno hotelski – rekao je te dodao kako bi bilo bolje tamo imati muzej. Još je jednom dodao kako će se sigurno pokrenuti razgovori s vlasnicima.

Đuro Capor (Srđ je Grad) dotaknuo se pitanja TAP-a i prostora DVD-a Komolac. Rekao je kako ipak postoji ugovor iz 2012. godine.

-Hoćemo li mi kao Grad ili Vodovod koristiti pravo iz ugovora iz 2012. i otkupiti dio prostora TAP-a za djelovanje DVD-a Komolac? – pitao je Capor.

Na to mu je gradonačelnik rekao kako ne postoji ugovor Grada ili gradskih instutucija s HEP-om. Na osnovu vašeg pitanja potrudio sam se i pronašao sam ugovor između GP Dubrovnika u stečaju i HEP-a.

-Objasnite kako to vi očekujete da Gradska uprava posjeduju dokument koji ničim nije vezan za Grad Dubrovnik. Taj ugovor nema veze s nama – rekao je te istaknuo kako im je bivši gradonačelnik dozvolio da protupravno usele u prostor HEP-a kako bi glasali za njega.

-Sad mi moramo riješiti uzročno posljedične stvari. Poslao sam pismo HEP-u i rekao sam da se nećemo iseliti jer članak 1 ugovora s GP-om obvezuje HEP da je, ako tu ne izgrade pročistač, u obvezi prodati nekretninu Gradu Dubrovniku – rekao je te objasnio apsurdnu situaciju:

-Grad planira izgraditi pročistač gdje je sada, a paralelno s HEP-om dogovara kupnju ovog zemljišta i HEP ovdje planira raditi pročistač. I onda sklapa ugovor između GP-a u stečaju i HEP-a u kojeg se uvrštava treće društvo, Vodovod koji nije potpisnik ugovora. Zašto to odmah nije Vodovod kupio. Potom se odjednom nakon dvadesetak dana u jednom skladištu radi sportska dvorana, što je bilo potrebno napraviti pred izbore – objasnio je.

Capor je rekao kako mu je drago što je gradonačelnik pronašao ugovor.

Jasmin Deraković (DDS) pitao je o dnevnom boravku za starije osobe.

-Mnogi hrvatski gradovi rade na rješavanju ovog pitanja – rekao je te iznio zanimljiv prijedlog koji dolazi iz Splita, a to je da se prostor mjesnih odbora i kotareva koriste za tu svrhu. Drugo pitanje odnosilo se na Hotel Belvedere. Zanimalo ga je ima li tu ikakvih novosti.

-Svi prostor gradskih kotareva i mjesnih odbora su na korist stanovnicima. nemali broj umirovljenika koristi društvene prostore Grada, imamo i udruge umirovljenika koje imaju određeni zakup s Gradom Dubrovnik i koriste prostore za dnevne aktivnosti. Udruga 65+ također koristi prostore Grada za redovnu djelatnost, a zatražili su i proširenje kapaciteta – istaknuo je Mato Franković te dodao kako je svaki dio grada pokriven.

Kad je riječ o Belvederu rekao je kako nije bilo nikakvih poziva za sastanak od novog vlasnika Belvedera.

-Mislim da nemamo ništa sporno da se konačno utvrdi ta granica pomorskog dobra koja se utvrđuje 20 godina. Sazrelo je vrijeme za to – rekao je na temu Belvedera te dodao kako je šteta što još uvijek stoji u vrlo ružnom stanju.

Vijećnik Suverenista Krešimir Marković osvrnuo se na promet.

-Ispred Zavoda za zapošljavanje imamo prometnu nelogičnost. Vozila iz oba smjera se križaju i tako usporavaju promet – smatra.

Drugo pitanje odnosi se na stanicu kraj Hotela Adria.

-Imamo stanicu, a nemamo pješački prijelaz – upozorio je Marković te pitao mogu li se ova dva prijedloga razmotriti.

Gradonačelnik je rekao kako treba razgovarati s Hrvatskim cestama.

-Potaknut ćemo razgovor da vidimo što možemo napraviti. Ključno nam je cjelokupno rješavanje od Mosta do Ilijine glavice – rekao je te dodao kako je oborinska odvodnja cijeli projekt spriječila, odnosno usporila. To pitanje trebalo bi se riješiti kroz mjesec do dva.

-Na navedenoj dionici je velika količina oborinske odvodnje koju je potrebno organizirano spustiti prema moru. Izgradnjom veće ceste količina oborinske vode bi bila još i veća. Planirano je i 300-njak parking mjesta na tom potezu i za takvu veliku površinu potrebno je riješiti oborinsku odvodnju koja se ne može odvesti jednom cijevi već se trebaju raditi dva čvora – objasnio je dalje. Velik je to i kompliciran zahvat za kojega će trebati i građevinska dozvola, a osim toga cijeli potez je u buffer zoni.

Prometna povezanost Elafita tema je pitanja Olge Muratti (HSU).

-Naši sugrađani moraju imati sigurnu i redovitu povezanost s Dubrovnikom – smatra vijećnica.

-Hoćete li iznaći način da Grad riješi probleme loše prometne povezanosti otoka? – pitala je Muratti.

Drugo pitanje odnosilo se na dom ispod Opće bolnice.

-Znamo da smo se prijavili na natječaj, ali ne znamo je li naša prijava prošla – rekla je između ostaloga te pitala kada će se dom početi graditi.

Grad Dubrovnik je već pokrenuo sastanak svih dionika o pitanju prometne povezanosti, rekao je gradonačelnik te istaknuo kako mjesni odbori Elafita imaju različita promišljanja.

-Nismo imali jedinstveno promišljanje mjesnih odbora – rekao je dalje.

-Vratila se Postira, ali ona nije rješenje. Ova uprava Jadrolinije je loša, ne promišlja naprijed i već nam 6 godina obećava kako će izgraditi brod, a nisu ga uspjeli ni projektirati – dodao je. Rekao je kako na tržištu postoje polovni brodovi te da se ne traži novi brod, već kvalitetan koji će i u lošijim vremenskim uvjetima povezivati Elafite.

-Treba razdvojiti putnički od teretnog prometa. Razlog dugoj vožnji je u tome što je Postira i putnički i teretni brod – iznio je dalje.

Kad je riječ o domu umirovljenika, uvjeren je kako će se do kraja godine potpisati svi ugovori, osigurati financije te ‘krenuti raditi’.

Ivana Maslaća zanimalo je stanje s Aglomeracijom, posebno pročistačem otpadnih voda ispod Petke. Zanimalo ga je i kako će izgledati promet nakon otvaranja Lapadske obale.

Gradonačelnik je za pročistač rekao kako su se na natječaj javile tri tvrtke te da još traje evaluacija ponuda. Smatra i kako će žalbi sigurno biti jer se radi o najvrijednijem dijelu Aglomeracije.

-Lapadska obala je dobila svoje prave konture. Nakon što završimo projekt i dobijemo uporabnu dozvolu, započet ćemo s gradnjom kružnog toka na Batali jer će se pojačati promet s Lapadske obale – objasnio je Franković. To je potrebno napraviti jer će Lapadska obala postati dvosmjerna. Franković misli kako će se kružni tok riješiti brzo. Izvođač i dalje tvrdi kako će stići zacrtani rok u studenom.

Maro Kristić otvorio je pitanje atletske staze, odnosno njenog dovršetka na lapadskom stadionu budući da je riječ o skromnoj investiciji, a trenira se često u kaljuži i blatu.

Drugo pitanje odnosi se na Ulicu Ivana Matijaševića.

-Izgradnjom parkinga nastao je kaos i postala je opterećena – iznio je vijećnik.

Mato Franković podsjetio je na obnovu niza sportskih građevina te pripremu dokumentacije za novu dvoranu, ali i rješavanje imovinsko pravnih odnosa na lapadskom stadionu.

-Više puta pokušali smo pronaći lokaciju za atletsku stazu u Gospinom polju gdje su prepreka bili imovinsko pravni odnosi, ali danas to ne bi bilo moguće zbog nove pozicije dvorane. Ravnatelj JU Športski objekti više puta je isticao problem produljenja te staze. Moramo to riješiti, atletika je kraljica svih sportova – rekao je gradonačelnik.

Vijećnica Petra Marčinko (Srđ je Grad) pitala je je li Grad Dubrovnik razmišljao o kupnji nekretnine na Ombli, nekadašnje tvornice tjestenine.

Gradonačelnik je ponovio kako je Grad voljan kupiti nekretninu, a što je odgovorio i vijećniku Vlahušiću te da bi se novci za uređenje mogli pronaći kroz EU fondove.

Željko Raguž (Dustra) dotaknuo se Vile Čingrije i parka ispod Boninova. odnosno zanimalo ga je hoće li građani moći šetati njenim vrtom te i hoće li se park povezati s vilom.

Drugo pitanje odnosilo se na zbor građana i sudjelovanje političkih stranaka na istima.

-Imamo Gradsko vijeće, priopćenja i press konferencije i na kraju se na zboru građana sve svodi na političke teme te se građani ‘poklope’ – iznio je dalje Raguž.

Franković je za park ispod Boninova rekao kako se on može i mora povezati s Čingrijom te napomenuo kako rekonstrukcijom same vile za potrebe Centra kompetentnosti nije uključena obnova vrta, što će svojim novcima učiniti grad.

Kad je riječ o zboru građana, gradonačelnik je rekao kako nije bilo čovjeka koji nije postavio pitanje.

-Došlo je 500-tinjak ljudi i raspravljali su vrlo živo te su imali jedinstveni stav – dodao je te napomenuo kako je tada i njemu lakše argumentirati zašto je protiv te dionice brze ceste. Ponovio je stav kako ova trasa nije dobra.

-Župljani se bune protiv dionice koja prolazi po sred Župe. Treba i njih saslušati, ali što ću ja misliti u ime Župljana, oni moraju reći svoj stav. Ne možemo biti a priori protiv, dajmo rješenje – dodao je te istaknuo kako će netko negdje morati dati neki ustupak.

 

Pročitajte još

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist

PLENKOVIĆ ‘Afektivno sam zaljubljen u Ninu kao ministricu’

Dulist

GONG ‘Oni koji ne poštuju Ustav, ne mogu biti njegovi čuvari’

Dulist