Politika

IDE NOVI NATJEČAJ Mikhail Shelkov odustao od obnove bivšeg odmarališta na Jakljanu!

IDE NOVI NATJEČAJ Mikhail Shelkov odustao od obnove bivšeg odmarališta na Jakljanu!

Sjednica Gradskog vijeća, koja se održava ovog ponedjeljka, počela je vijećničkim pitanjima.
‘Najbrži prst’ imala je vijećnica HSU-a Olga Muratti.
-Vlada RH najavljuje mjeru ugradnje dizala u stambenim zgradama. Mjera je to koju je nužno realizirati jer bi se tako pomoglo najugroženijim kategorijama. Očekuje se da će dio troškova snositi i gradovi i općine, a takvih je zgrada u našem gradu popriličan broj – rekla je te pitala može li Grad Dubrovnik sufinancirati ugradnju dizala.
Gradonačelnik Mato Franković rekao je kako je važno da u tom projektu sudjeluju jedinice lokalne samouprave.
-Jedan od prihvatljivih modela jest sufinanciranje kamatne stope, ali pričekajmo program Vlade RH – rekao je gradonačelnik te istaknuo kako vjeruje da će iznos financiranja Vlade biti velik kako bi iznos koji će pasti na građane bio što manji.
SDP-ova vijećnica Anita Bonačić Obradović postavila je pitanje stanovnika Lopuda, a odnosi se na trajektno pristanište koje su konzervatori još 2008. godine na lokaciji gdje pristaje Postira proglasili neadekvatnim, dok su dali zeleno svjetlo za barunov mul. Pitala je je li gradonačelnik za javnu raspravu i može li se uvesti red.
-Tragedija u susjedstvu ostavila je traga na svima nama. Takvi užasi nas uvijek osvijeste na realnost. Ministarstvo je dalo krizne upute, a sigurna sam da učitelji ne stoje skrštenih ruku. Što mi možemo napraviti i kako sačuvati djeci mentalno zdravlje? – pitala je vijećnica.
Gradonačelnik je po pitanju Lopuda rekao da je razgovarao s Mjesnim odborom te su imali rješenje proširenja barunovog mula i to su vidjeli kao sjajnu lokaciju gdje bi se moglo riješiti pitanje opskrbe i dolazaka trajekta.
-No, on je zaštićen i nije opcija. U tijeku smo izrade projektne dokumentacije, obnovit ćemo barunov mul. Stanovnici Lopuda su 2008. ili 2009. odbacili ideju trajektnog pristaništa te ga u prostornim planovima nema. Druga lokacija nije bila predložena, jer da jest putem ŽLUD-a bi se izradila projektna dokumentacija i sigurno bi se pronašla sredstva za izgradnju trajektnog pristaništa. Idući tjedan planiram otići na Lopud te ćemo vidjeti nekoliko opcija – rekao je gradonačelnik.
-Šteta je da tako vrijednu rivu opterećujemo silnim elektrovučnim vozilima tijekom cijelog dana – dodao je te istaknuo kako je na Lopudu puno komunalnog nereda kojega generiraju upravo ljudi koji tamo žive.
-Treba raditi i razgovarati s djecom. Mi održavamo redovne kolegije s ravnateljicama te je više puta tema bila vršnjačko nasilje. Imali smo nekoliko slučajeva koji su izazvali našu pažnju, a škole su ih uspijevale više, manje riješiti. Tu je pitanje maksimalne koordinacije Centra za socijalnu skrb i stručnih službi škola kako bi se smanjila mogućnost događanja ovoga što se dogodilo u Beogradu – odgovorio je vijećnici na drugo pitanje te istaknuo kako je takav događaj vrlo teško predvidjeti.
-Kontinuirano treba raditi. Koncentriramo se na buduće radionice za djecu po pitanju opijata koji su vrlo dostupni. I naša Vlada će poduzeti aktivnosti po pitanju reguliranja elektroničkih cigareta, jer pune su škole toga. O kokainu i slično svi skupa jako dobro znamo koliko je i to dostupno i tko sve konzumira tu drogu koja je visoko dostupna u cijeloj RH i postaje vrlo veliki problem – izjavio je gradonačelnik.
Vijećnik Andro Vlahušić pitao je o stanju multifunkcionalne dvorane u Gospino polju. Zanimalo ga je između ostaloga, je li zatvorena financijska konstrukcija. Zatražio je pisani odgovor.
Gradonačelnik je rekao kako je jako zadovoljan brzinom rješavanja građevinske dozvole. Prema izjavama pročelnika Medovića očekujemo da će se ona izdati do 15. lipnja. Razgovaramo i o financijskim rješenjima jer će izgradnja koštati preko 50 milijuna eura.
-To Grad ne može sam bez resornih ministarstava i vjerujemo da ćemo vrlo skoro složiti financijsku konstrukciju. Cilj nam je da do siječnja provedemo javnu nabavu – dodao je.
Vijećnik Ivica Roko pitao je kako se postaje član taksi udruge i što je s onima koji nisu članovi. Pitao je i zašto se maknuo javni WC s Pila.
-Vidim da su određene udruge koje se žele javiti na natječaje za zakup autotaksi stajališta rekle da više neće primati nove članove. Natječaji su javni i na njih se svatko može javiti – rekao je Franković.
Kad je riječ o WC-u na Pilama rekao je kako je jedan u punoj funkciji, a drugi nije. Radilo se o kontejnerskom sustavu koji se raspao te je u sklopu uređenja parka planirana izgradnja još jednog sanitarnog čvora. Financirat će se kroz ITU mehanizam.
Vijećnik Srđ je Grad Đuro Capor podsjetio je gradonačelnika na obećanje dovođenja stručnjaka za javnu nabavu, a vezano za odabir izvođača za rekonstrukciju place u Gružu.
-Zamolio bih vas da nam pojasnite u kojoj je fazi izrada nove prometne studije jer se protekla ne može pronaći na stranicama Grada, a očigledno je da je zastarjela – iznio je Đuro Capor. Predložio je da se što prije pronađe prometnog redara za reguliranje prometa na pješačkom prijelazu na Pilama.
-Uskoro ćemo imati raspravu o kreditu za placu pa će to biti trenutak u kojem ćemo moći iznijeti izvješće stručnjakinje za javnu nabavu koja je dala za pravo Sanitatu u svemu onome što je radio u postupku javne nabave – rekao je kratko gradonačelnik.
Kad je riječ o prometu, rekao je kako su prometni redari u jeku sezone svakodnevno na Pilama, na zebri.
-Kroz pilot projekt novog semaforskog sustava vidjet ćemo je li moguće putem pametnog semafora zamijeniti čovjeka tijekom cijelog dana – istaknuo je gradonačelnik. Najavio je i kako će se asfaltiranja morati odvijati tijekom popodnevnih i večernjih sati kako bi se smanjile gužve, a dio planiranih radova prebacit će se za jesen.
Nezavisni vijećnik Ivan Cetinić nadovezao se na Capora.
-Građani se žale, posebno na Vojnoviću, na signalizaciju. Slaba je vidljivost na što se dosta ljudi požalilo – rekao je Cetinić. Pitao je li točno da je iz Libertasa otišao značajan broj ljudi. Gradonačelnik je odgovorio kako je nalog Tehnogradnji dan prije više od mjesec i pol dana za bojanje signalizacije.
-Započeli su, ali ne intenzitetom kakvim bismo željeli – rekao je te izrazio nezadovoljstvo brzinom izvođenja radova Tehnogradnje.
-Kod novog ugovora napravit ćemo i jasne penale za neizvršavanje naloga, od 100 eura dnevno na više. Ne možemo biti žrtve nekoga tko ne stiže jer mi uredno plaćamo sve svoje obveze – dodao je Franković.
-Jasan je nedostatak djelatnika u svim komunalnim društvima te odabiru neki više zanimljiviji posao. Još možemo uredno funkcionirati s Libertasom, raspisujemo natječaje, radimo na boljim financijskim uvjetima radnika – objasnio je stanje u Libertasu gradonačelnik.
Saša Škrabić (SDP) također se osvrnuo na prometne gužve, koje su se događale zbog izvođenja radova na prometnicama.
-Vrijeme je da se uvede zabrana izvođenja radova tijekom dana – smatra Škrabić.
Gradonačelnik je rekao kako u svim europskim gradovima vladaju ekstremne gužve pa tako i u Zagrebu.
-Gužve u velikim gradovima se ne smanjuju nego se povećavaju. Mi imamo od kraja listopada do sredine travnja prilično ugodnu situaciju u prometu. Kad dođe sezona, gužve su uobičajena stvar i teško je u bocu od litre uliti dvije litre, a kad padne kiša događaju nam se blokade te vrlo često moramo upravljati prometom uz pomoć prometnih redara i policije. Gužve su posljednjih dana izazvali radovi na ulicama. Dio radova moguće je obaviti samo tijekom dana. Za asfaltiranje moramo dogovarati da to budu popodnevni i večernji sati – objasnio je. Priznao je kako je pogreška bila krenuti sada u asfaltiranje Splitskog puta.
Vijećnik Ivo Lučić (HDZ) osvrnuo se na Lapadsku obalu te je pitao u kojoj su fazi radovi. Drugo pitanje odnosi se na cestu za Nuncijatu.
Franković je odgovorio kako radovi na Lapdskoj obali idu predviđenim tijekom, iako ne željenim intenzitetom.
-Izvođača smo upozorili i zatražili povećanje intenziteta radova. Izvođač se požalio da veliki broj automobila dolazi na Lapadsku obalu, što utječe na radove. Zato smo odlučili zatvoriti je kako bismo projekt završili do studenoga jer ćemo u protivnom morati vratiti novce – objasnio je.
Za cestu za Nuncijatu izdana je lokacijska dozvola, a za građevinsku dozvolu potrebno je izvršiti izvlaštenje.
-U nijednom trenutku nismo stali na realizaciji projekta – naveo je gradonačelnik. Napomenuo je i kako je sud  završio postupak, uknjižio zemljišta u vlasništvo Grada. Sad se provodi parcelacija nakon čega ide dodjela zemljišta braniteljima.
Vijećnik Krešo Marković (Suverenisti) pitao u kojoj je fazi rekonstrukcija magistrale od Mosta dr. Franja Tuđmana do Ilijine glavice. Također ga je zanimalo kako će se regulirati promet Libertasovih autobusa za vrijeme rekonstrukcije Mosta Ombla. Gradonačelnik nije mogao dati detalje projekta rekonstrukcije magistrale jer za koji dan dolazi predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić radi rješavanja ovog projekta, odnosno pitanja oborinske odvodnje.
-Kod Mosta Ombla ne smijemo provoditi asfaltiranje u vrijeme većih bura. To možemo raditi u vrijeme kad imamo alternativu preko Mosta dr. Franja Tuđmana jer će doći do potpune obustave prometa – rekao je gradonačelnik te napomenuo kako je to izazovan projekt.
Nezavisni vijećnik Maro Kristić pitao je koliko je Turistička zajednica izdvojila sredstava za festival Bavarin, koji je u tijeku. Drugo pitanje vezano je za Tehnogradnju.
-Trebali bismo se okrenuti u drugom smjeru. Rekli ste da je u tijeku javno savjetovanje po pitanju uređenja novog ugovornog odnosa. Možda bi se trebalo grad podijeliti po zonama te dobiti dva, tri izvođača – predložio je vijećnik.
Gradonačelnik Franković rekao je kako je sretan jer je počeo Bavarin te da je veliki broj ljudi zainteresirano. Nada se da će biti više ovakvih poduzetničkih projekata.
-Turistička zajednica je rekla da financira 50 posto do maksimalnog iznosa od 800 tisuća kuna, a ostalo moraju riješiti sami. Ako im da 800 tisuća kuna, oni će morati uložiti milijun i 600 tisuća kuna – objasnio je.
Kad je riječ o Tehnogradnji, rekao je kako upravo u tom smjeru ide i novi natječaj.
Teo Grbić (HDZ) rekao je kako je Gundulićeva poljana u lošem stanju, vidu se ulegnuća kamenih ploča te se po kiši stvaraju bazenčići. Pitao je postoji li plan obnove poljane za ovu zimu. Gradonačelnik je podsjetio na radove koji su već napravljeni te istaknuo kako se korak po korak mora ulagati u javne površine.
-Krećemo i s Gundulićevom poljanom – odgovorio je.
Vijećnica Slavica Grkeš (DDS) postavila je pitanje o uređenju Jakljana.
-Radovi nisu počeli, što se događa ako do kraja ove godine to ne urede. Ide li ponovno natječaj Ministarstva? – zanimalo ju je.
Franković je rekao kako je to sjajan projekt, koji je dobio potporu i stanovnika.
-Uslijed ekonomske krize investitor je odustao od projekta te će resorno ministarstvo morati raspisati novi natječaj – objasnio je.
Inače, odmaralište na Jakljanu u zakup je uzela tvrtka Renesansa d.o.o iz Dubrovnika čiji je osnivač ruski poduzetnik Mikhail Shelkov.
Jasmin Deraković (DDS) pitao je za novi sustav gospodarenja otpadom. Pitao je je li povećan postotak recikliranja. Pitao je i hoće li se u sezoni produljiti radno vrijeme javnih WC-a. Gradonačelnik je rekao kako odvajanje otpada nije nešto čime se možemo ponositi. Grad plaća kazne, odnosno penale zbog nedovoljne količine odvojenog otpada.
-Pri kraju smo donošenja novog cjenika koji će potaknuti naše sugrađane na maksimalno razdvajanje otpada. Sve uvijek kreće od svih nas – objasnio je te napomenuo kako je vrijeme odlaganja otpada ključno, a čega se mnogi ne pridržavaju.
-Vaša vrećica za smeće koju ste donijeli ujutro u kantu stoji do idućeg jutra na ekstremnim temperaturama i širi neugodne mirise zajednici – dodao je.

Smatra kako je nužno uvesti 24-satni rad svih sanitarnih čvorova.

DUSTRA-in vijećnik Željko Raguž rekao je kako je sramotno da se brodice nemaju gdje natankati. Osvrnuo se i na Ulicu dr. Vladka Mačeka odnosno na uređenje nogostupa. Franković je rekao kako je pitanje opskrbe gorivo goruće pitanje.

-Jedan pumpa na Orsanu nije bila dovoljna. Još čudnije je što nikad nije imala koncesiju i INA rješava to pitanje kako bi nastavila rad na tom području. Naši radovi na Lapadskoj obali više im nisu smetnja – objasnio je Franković. Istaknuo je kako je Lučka uprava dodijelila koncesiju za novu pumpnu stanicu na Batahovini.

-Očekujem da će koncesionar uskoro ishoditi građevinsku dozvolu i započeti s gradnjom. Tu je rješenje svih problema jer je to bolja lokacija od Orsana – rekao je dalje.

Rekao je kako će se riješiti i nogostup u Čokolinu, a u idućem rebalansu će se planirati više od milijun eura za uređenje ulica.

 

 

Pročitajte još

Ivica Todorić osnovao stranku i najavio izlazak na parlamentarne izbore

Dulist.hr

REALDU KONFERENCIJA Dubrovnik ima 4 tisuće praznih stanova, a pitanje dugoročnog najma nije riješeno

Dulist

[FOTO] DOSTA JE! Na prosvjedu u Zagrebu i dubrovačka oporba

Dulist