Grad

DPDS USUSRET GRADSKOM VIJEĆU ‘Kako se moglo tuđe prihode planirati kao proračunske!?’

DPDS USUSRET GRADSKOM VIJEĆU 'Kako se moglo tuđe prihode planirati kao proračunske!?'

Društvo prijatelja dubrovačke starine pripremilo je ususret sjednici Gradskog vijeća analizu prihoda od ulaznica na Gradske zidine, koji se dijele s Gradom Dubrovnikom.

No, DPDS je u priopćenju javnosti napisao i koliki bi bili prihodi u slučaju da je prošao srušeni članak 36. Zakona o ugroženoj spomeničkoj cjelini Dubrovnika, dali su i niz opaski, te prijedloga oko početka ozbiljnih razgovora između DPDS-a i gradskih vlasti.
Priopćenje donosimo u cijelosti:

– Analiza prihoda od ulaznica na Gradske zidine koji se dijele s Gradom (nije uračunato oko 7 posto posjetitelja koji su ulaznice platili turističkom karticom; za razdoblje IX-XII. 2014. pretpostavljena je posjeta na razini prošlogodišnje)
I.-VIII.2014: 53.489.520 (71, 84%) – PDV (10.697.904) = 42.791.616 kn
I.-XII. 2014: c.68.550.000 (100%) – PDV (c.13.710.000) = c.54.840.000 kn
Od toga ½ DPDS-u: 27.420.000 kn (uključujući c. 9.000.000 kn troškova)
½ Gradu: 27.420.000 kn

Da je prošao predloženi Zakon o obnovi  ugrožene spomeničke cjeline Dubrovnika s člankom 36 (a srećom za Grad nije) prihodi
grada iznosili bi:
1. Čitav prihod od ulaznica ide gradu: c.68.550.000 (100%) – PDV (c.13.710.000) = c.54.840.000 kn
2. Nakon odbitka troškova u dosadašnjem iznosu (cca.54.840.000 – 9.000.000) = 45.840.000 kn,
3. Prihod se dijeli popola sa ZOD-om: 45.840.000 : 2 = 22.920.000 kn
4. Dakle Grad bi dobio 22.920.000 kn, odnosno 4.500.000 kn manje nego sada
OPASKE:

1. Tvrdnje Grada da ne bi platio PDV kad bi upravljao zidinama ne stoje. Ako i ne bi platio PDV kod prodaje karata, platio bi ga Grad ili Zavod za obnovu investirajući taj novac, bilo u obnovu Lazareta ili postavljanje/skidanje mikroasfaltnih slojeva.

2. Pogledajmo što bi se događalo s troškovima.
– Kad su u pitanju troškovi radne snage, osim zaposlenih biljetera čiji broj ostaje isti bez obzira tko upravlja zidinama, DPDS zapošljava samo 3 (tri) djelatnika koji brinu o tehničkoj strani poslovanja Društva dok cijela uprava od osnutka DPDS-a radi volonterski.
– Kad bi Grad upravljao zidinama broj zaposlenih bi u početku iznosio 10 – 15 djelatnika s tim da bi se taj broj vjerojatno s vremenom još povećao zapošljavanjem stranačkih uhljeba.
– U isto vrijeme drugom polovicom novca u Zavodu za obnovu brinulo bi sadašnjih 13 djelatnika, s tim da u Zavodu planiraju zaposliti još nekoliko stručnjaka koji bi se bavili obnovom. I gradonačelnik je već bio najavio zapošljavanje nekoliko novih sposobnih (i vj. poslušnih) stručnjaka u Zavod.
– Rezultat: umjesto dosadašnja 3, na poslovima obnove s novcem uprihodovanim na gradskim zidinama bi, osim biljetera, bilo zaposleno oko 30 djelatnika čiji bi broj težio povećanju na 40, a obnova spomenika bi bila skuplja za 25%!

3. Postoje još neke loše strane sadašnjeg Zakona.
– Ovim Zakonom Ministarstvo kulture RH oslobođeno je obveze bilo kakvog financiranja obnove spomeničke baštine na dubrovačkom povijesnom prostoru. Taj iznos se i do sada iz godine u godinu smanjivao, ali je još uvijek bio u visini nekih 5.000.000 kuna.
– Umjesto toga po ovom Zakonu Grad ima obvezu financirati Zavod sa 50% sredstava uprihodovanih od DPDS-a, što bi u ovoj godini iznosilo oko 13.500.000 kuna.

4. I na kraju nekoliko pitanja i prijedloga:
– Kome (osim ovoj Vladi RH) treba ovaj za Dubrovnik štetan Zakon?
– Je li došlo vrijeme raspraviti mogućnost restrukturiranja Zavoda za obnovu koji je, podsjetimo, osnovan nakon potresa 1979., da bi kanalizirao novac prikupljen za obnovu potresom oštećene dubrovačke baštine?
– Isto tako, uzevši u obzir sve navedeno, smatramo da treba, kad se za to steknu uvjeti, početi ozbiljne razgovore između DPDS-a i Gradskih vlasti koji bi urodili još boljom i učinkovitijom obnovom spomeničke baštine u Dubrovniku.

I na kraju: ne stoji tvrdnja gradonačelnika da je gradski proračun zapao u poteškoće zbog izgubljenih prihoda DPDS-a, jer te iznose Grad nikada nije niti imao. Upravo je obrnuto, prihod od zidina je (kao što se vidi) jedna od značajnijih stavki u prihodima gradskog proračuna.
Međutim pravo je pitanje kako se uopće moglo tuđe prihode planirati kao proračunske, k tome u iznosu znatno većem od ostvarenog? – zaključuju iz uprave DPDS-a.

Pročitajte još

GRAD DUBROVNIK DIO KEKS OBITELJI Platite režije bez naknade preko aplikacije

Dulist

SVEUČILIŠTE U DUBROVNIKU Priča o europskim izborima na kampusu

Dulist

Otvaranje ponuda za dodjelu dozvola na pomorskom dobru nastavlja se idući tjedan

Dulist