Politika

DODIK KOMENTIRAO FRANKOVIĆEVO PISMO Zabrinutost Dubrovnika zbog zračne luke Trebinje treba ignorirati

Srpski član Predsjedništva BiH Milorad Dodik komentirao je pismo koje je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković uputio predsjedatelju Vijeća ministara BiH Zoranu Tegeltiji u kojem je tražio da se prekinu svi planovi gradnje zračne luke u Trebinju dok se ne utvrdi kakve će to posljedice imati po okoliš, a posebno na izvorište rijeke Omble. Dodik smatra da bi Frankovića trebalo ignorirati, piše Dnevno.hr.

-To je isto kao da je netko iz Rudog napisao pismo Bidenu – rekao je Dodik. Dodao je kako mu nije jasno zašto se pismu gradonačelnika Dubrovnika uopće pridaje pozornost te ustvrdio da je sugovornik tijelima vlasti BiH vlada Hrvatske, a ne gradska uprava Dubrovnika.

Tegeltija koji je ujedno član Dodikove stranke Savez nezavisnih socijaldemokrata u subotu je komentirajući pismo Frankovića kazao da ne vidi razlog zašto bi zračna luka u Trebinju mogla biti sporna. Ustvrdio je da će ako se sagradi biti na opću korist. Nije komentirao upozorenja o mogućem štetnom utjecaju na okoliš. Franković je rekao da je gradnja zračne luke planirana na propusnom kraškom tlu, a izvor Omble udaljen je tek nešto više od osam kilometara. Ombla je poznata kao najkraća europska rijeka, a preko crpne stanice koja je na njoj izgrađena vodom se opskrbljuje Dubrovnik.

Natječaj bez dozvola

Zračnu luku u Trebinju dvojbene ekonomske isplativosti zapravo želi graditi Srbija u suradnji s vlastima Republike Srpske, ali za to im suglasnost mora dati BiH. Postupak davanja te suglasnosti kroz postizanje memoranduma o razumijevanju pokrenut je ovog tjedna na Vijeću ministara BiH, a njega mora odobriti Predsjedništvo BiH, piše Dnevno.hr.

Srbijanska državna tvrtka “Aerodromi Srbije” je bez obzira na to što nisu ispunjenje formalno-pravne pretpostavke za gradnju raspisala natječaj za izradu projektne i planske dokumentacije. Uz uzletno-sletnu stazu, servisne prometnice, vatrogasni poligon, parking te zgradu terminala, toranj kontrole leta, vatrogasnu postaju i cargo terminal predviđena je i gradnja skladišta goriva s crpkom za gorivo.
Dvojbena isplativost

Ne postoji nikakav dostupni elaborat o ekonomskoj isplativosti tog projekta koji bi se gradio u blizi Trebinja gdje živi oko 30.000 stanovnika, a šira okolica iznimno je rijetko naseljena i nema nikakvih gospodarskih kapaciteta niti infrastrukture. Uz to, Trebinje je udaljeno tek 50-ak kilometara od tri već postojeće zračne luke.

-Srbija sudjeluje u izgradnji aerodroma u Trebinju koji je samo fasada za pokušaj izgradnje onakve špijunsko-policijske baze kakvu već ima u Nišu s onim kvazi-humanitarnim centrom. Takav centar se stvara koji kilometar iznad Dubrovnika i mislim da je vrlo u redu da je dubrovački gradonačelnik Mato Franković reagirao na to. To naravno ima veze itekako s režimom u Beogradu, zapravo više nego administracijom u Sarajevu – rekao je za Dnevno.hr ranije istaknuti politički analitičar Davor Gjenero s kojim smo razgovarali o današnjim izborima u Srbiji.

Foto: Predsjedništvo Bosne i Hercegovine

Pročitajte još

Mišo Krstičević: ‘I tako punih 13 izgubljenih godina Dobroslavićeva mandata…’

Dulist

Maja Bender privremena ravnateljica Doma ‘Ragusa’, Mihaeli Skurić novi mandat na čelu ZOD-a

FRANKOVIĆ PORUČIO CAPORU Predložite prodaju dionica Luke i ako ih ne prodamo za veću cijenu, zatražite moju ostavku

Andrea Falkoni Račić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija