Jesensko doba godine poslovično je bogato novih diskografskim izdanjima i zanimljivim reizdanjima, što se umnogome negativno odražava na moć odlučivanja oko odabira tema za Slušni aparat. A reizdanja su redom neobično zanimljiva. Tako je ‘Sign O’The Times’, Princeov deveti album i njegov magnum opus iz 1987. godine dobio ‘Super Deluxe’ verziju s ukupno 92 pjesme u više od 8 sati trajanja, dok je štovatelje najpoznatijeg rock mizantropa Loua Reeda obradovalo nešto sažetije, ali ne manje vrijedno reizdanje njegovog povratničkog albuma ‘New York’ iz 1989. godine, albuma koji ga je ponovno spojio s članovima Velvet Underground, najprije s Mo Tucker, a poslije i s Johnom Caleom, s kime iduće godine snima ‘Songs for Drella’, predivnu posvetu Andyju Warholu. Nedavno smo također dobili priliku iznova procijeniti ‘Goats Head Soup’ (1973.), 11. britanski rad Rolling Stonesa, prvi album benda nakon njihove tzv. zlatne faze koja počinje 1968. s ‘Beggars Banquet’ i završava 1972. s ‘Exile on Main St.’. I ‘Goats…’ je, baš kao i ‘Exile’, snimljen u poreznom izbjeglištvu, najvećim dijelom na Jamajci. Stoga malo čudi više turobni zvuk dijela pjesama (‘Hide Your Love’, ‘Winter’). Album se uz rock dotiče funka i bluesa i jako je dobro ostario pa je generalni stav u 2020. da je riječ o jednom od boljih ‘lošijih’ ploča Stonesa, koja osim slavnog stiskavca ‘Angie’ (prema Jaggeru i Richardsu, kunu se obojica, pjesma nije napisana o Bowievoj prvoj supruzi Angeli) donosi neke Stones klasike koji to nikada nisu postali, poglavito ‘Heartbreaker’ i ‘Star Star’. Duh kreativnih vrhunaca prošlosti može se osjetiti i u novim radovima alt-metal legendi Deftones (hvaljeni novi album ‘Ohms’ stiže na 20. godišnjicu njihovog glasovitog rada ‘White Pony’), a neočekivani povratak (posebno nakon ovogodišnje blamaže s izbacivanjem Flavora Flava iz benda) bilježe i veterani Public Enemy.
Na albumu ‘What You Gonna Do When the Grid Goes Down?’, Chuck D, Flavor i Dj Lord, uz niz gostiju koji redom spadaju u ‘who’s who’ rap svijeta, isporučuju najuvjerljiviju kolekciju hip-hop budnica s političkom oštricom još od suradnje benda sa Spikeom Leejem na soundtracku za film ‘He Got Game’. Album sadrži novu, povampirenu i ‘apdejtanu’ verziju klasika ‘Fight the Power’ s 30 godina starog stožernog rap albuma ‘Fear of a Black Planet’. Trideset godina od albuma ‘Goo’ Sonic Youtha, Thurston Moore vratio se s novim albumom ‘By The Fire’, koji je kritika i publika željna disonantnih stoner rock rifova već prekrstila kao najbolje post Sonic Youth ostvarenje. I novi album Roisin Murphy zadire u osobnu prošlost ove irske autorice uvijek u potrazi za novim kreativnim alatima i svježim kanalima izražavanja. Njen peti solistički album ‘Roisin Machine’ u suštini je i njen prvi (post) disco rad, a u suradnji s producentom Richardom Barrattom (DJ Crooked Man) stvaran je gotovo 10 godina. Prvi singl ‘Simulation’ objavljen je 2012., a drugi ‘Jealousy’ 2015. godine (prvi otvara, a drugi zatvara ‘Roisin Machine’). U međuvremenu, Roisin je objavila dva nova albuma, paralelno razvijajući ovaj projekt čije se izdavanje poklapa s novim disco revivalom (Dua Lipa, Jesse Ware…), ali i 20. godišnjicom trećeg albuma grupe Moloko, ‘Things to Make and Do’. Upravo ta ploča iznjedrila je dva suvremena disco, odnosno house klasika – ‘The Time Is Now’ i remiks njihove ranije pjesme ‘Sing It Back’, koji je u verziji Borisa Dlugoscha bend iz industrijskog Sheffielda vinuo u popularnost. Upravo na tada stečenoj popularnosti, Roisin Murphy otvara svoju solističku karijeru. Njen prvi album ‘Ruby Blue’ iz 2005. slojeviti je hibrid avangardnog popa i jazza kojim vladaju iščašeni ‘left-field’ ritmovi studijskog čarobnjaka Matthewa Herberta, dok je njegov puno popularniji nasljednik ‘Overpowered’ (2007.) u suštini electropop album. Izborom suradnika Murphy se ponovno vraća u Sheffield, a iako ‘Roisin Machine’ možemo nazvati plesnom pločom, najuspjelije pjesme ‘Something More’, ‘Murphy’s Law’ i ‘Incapable’ kreću se u nižem beats-per-minute razredu kada je riječ o disco tempu. Ritam se ubrzava tek na drugom dijelu albuma, da bi dvije najplesnije pjesme – ‘Narcissus’ i spomenuta ‘Jealousy’ zatvorile album koji ove jeseni baš morate čuti jer dokazano unosi potreban optimizam u tmurne dane koji su pred nama. Ako zima već dolazi, ne znači da ne možemo tulumariti, makar i uz epidemiološke mjere.
Foto: www.roisinmurphyofficial.com