Politika

BURNA RASPRAVA OKO NABAVKE TRI ‘HARMONIKE’ Franković: Kupujemo ih za građane Dubrovnika. Shuttle prijevoz sad nije prioritet

c harmonika Pile

S 11 glasova za gradski vijećnici podržali su Prijedlog odluke o davanju suglasnosti Libertasu Dubrovnik d.o.o. za sklapanje ugovora o operativnom leasingu za nabavku 3 gradska niskopodna zglobna autobusa Iveco Urbanway na razdoblje od 7 godina.

-Još u prošloj godini provedena je javna nabava, ali tada smo se dogovorili da nećemo ići u sklapanje ugovora o leasingu jer je vladala neizvjesnost. Istovremeno smo imali veliki broj autobbusa na leasingu. Ipak, u 2020. imali smo 47 autobusa na lesaingu, a rata je iznosila 984. 599, 95 kuna. S obzirom da je značajan dio leasinga istekao, Libertas sada ima 31 autobus na leasingu te plaća ratu u iznosu od 663 tisuće. Ovim ugovorom uzimanja autobusa na leasing rata bi se povećala za 94 tisuće kuna. Dobro je po Libertas to što će za godinu i pol isteći čak 18 leasinga, a u navedenom razdoblju ćemo realizirati i novi ugovor koji smo potpisali s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture u kojem ćemo kupiti više od 20 novi autobusa pa nećemo morati ići u nove leasinge. Harmonika autobusi su se pokazali kao itekako dobri po pitanju socijalnog distanciranja, omogućavanja većeg komfora – rekao je gradonačelnik, a iznio je i podatak kako je Libertas u prvih pet mjeseci zabilježio manje prihode u 2019. i to gubitak od 3 milijuna kuna. U 2020. zbog korona krize zabilježio je gubitak dobiti od 8 milijuna kuna, a u 2021. Libertas je, istaknuo je gradonačelnik, u gubitku od malo preko milijun kuna.

Petra Marčinko u raspravi je pitala kako će nabava vozila osigurati kvalitetan prijevoz građana Dubrovnika s obzirom da oni svoje želje i potrebe ističu putem raznih peticija jer je Libertas linije maksimalno reducirao pa se vode u prekrcanim autobusima.

Direktor Libertasa Ante Vojvodić odgovorio je kako će sugrađani dobiti puno veću kvalitetu usluge što se već pokazalo na nedavno nabavljenim ‘harmonikama’.

-Ako sami ne uštedimo na nekim stvarima, bit će nam upitna naša budućnost. Samo svojom što boljom organiziranošću možemo preživjeti ova vremena koja su nas zadesila – rekao je direktor Libertasa.

Andro Vlahušić naglasio je kako će podržati ovu odluku. Dodao je da je cijena leasinga veća što autobusi prijeđu manje kilometara.

-Direktor Libertasa ni u kojem slučaju ne odlučuje o prihodima Libertasa pa je najlakše biti direktor ove tvrtke. Na području grada se prijeđu 2,5 kilometara. Grad Dubrovnik mora osigurati 50 milijuna kuna iz proračuna za Libertas. Grad donosi odluke o tome da netko poput umirovljenika neće plaćati pokaze, a ne Libertas sam – rekao je Vlahušić i dodao je da radnici Libertasa ni po kojem kriteriju nisu trebali imati niže plaće od vatrogasaca, djelatnika Sanitata ili zaposlenika Gradske uprave – iznio je Vlahušić.

Plaćamo leasing za autobuse koji su trebali biti namijenjeni za shuttle prijevoz. Puno nam je povoljnije nabaviti svaki autobus EU sredstvima. Zašto plaćati leasing za shuttle koji samo služi ispunjenju nekadašnjih snova ‘doktora za sve’ – uputio je Capor aludirajući na Vlahušića.

Gradonačelnik je istaknuo kako ‘Capor ne razumije puno’. Dodao je i da mu ‘nije u redu obraćati se vijećnicima kada mu ne mogu odgovoriti’.

-Mi smo se odlučili kupiti harmonike zbog opterećenja na jedinicama i šesticama. Paralelno smo voditi razgovore o preuzimanju jednog dijela shuttle autobusa pa bismo time riješili prometne gužve. Njih će uvijek biti i ne bi ih nazvao kolapsom jer je inače Zagreb svakog dana u kolapsu. Vi ste gore na vlasti pa to riješite. Ljudi koji dolaze iz Mokošice očekuju komfor i ova tri autobusa su im to pružila. Autobusi su došli usred pandemije, koristimo ih na najtežim linijama, zato sada i voze Cavtat. Dodatne tri harmonike uzimamo jer se pokazala najveća potreba i isplativost autobusa i u nju stane dvostruko više ljudi. Sigurno je da je potrebno kupiti ove tri harmonike i da će se kroz nadolazeći fond kupiti još dvije jer nam trebaju. Vozni red je prilagođen trenutnom stanju i on se mijenja na bolje kao i situacija. Gdje bi nas odvelo kada bismo sve vratili odmah? Imamo shizofrenu raspravu. Nečega se moramo odreći, ne možemo se praviti da je sve u redu kada nije. Kada sve bude u redu, sve će se linije vratti. Zalažem se za potpunu promjenu voznog reda, da ljudi znaju i da se može i presjedati. Ne mora sve biti povezano s jednom linijom, postoje i one za presjedanje. Na javnom prijevozu nema komercijalne isplativosti, zato postoje druge djelatnosti kojima to treba nadomjestiti – rekao je Franković.

Vijećnik Đuro Capor pitao je zar nije povoljnije nabaviti autobuse preko EU sredstava, a ne preko leasinga?

-Možda smo trebali malo još pričekati s ovim leasingom da vidimo kakvi će na kraju biti rezultati turističke sezone. I prošle su godine mnogi dolasci cruisera bili potvrđeni, ali ih na kraju nije bilo zbog pandemije. Ovo je odluka koju treba podržati, ali samo je pitanje trenutka i jesmo li trebali malo pričekati da se situacija iskristalizira – istaknuo je Kristić.

Franković je odgovorio Caporu da ga ni ‘Goebbels ne bi nadvisio u izvrtanju činjenica’.

-Po Caporu mi kupujemo autobuse samo za cruiserske goste, i nitko se iz Mokošice neće voziti njima. Ako se stvori većina i odlučimo dati suglasnost, pozivam vijećnika Capora da govori ‘mea culpa’ onoliko puta za govornicom koliko se stanovnika Mokošice njime ipak bude vozilo. Kupujemo autobuse za građane Dubrovnika. Sad nam nije prioritet shuttle bus, to je daleka budućnost. Nemojte manipulirati da kupujemo autobuse da vozimo goste s cruisera. Bio bih najsretniji kad bi bilo tako. Nećemo se odreći cruising industrije, ali ćemo je staviti u okvire – rekao je Franković.

Pročitajte još

Srđevci: Grad je u Zatonu pao na ispitu hitnih situacija

Dulist

ŽUPAN O BRZOJ CESTI Bilo je više politikantstva nego stručnih mišljena. Ne bi bilo dobro da izgubimo sredstva

Dulist

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist