Aktualno

BRANITELJI O TERMINALU O najvažnijem dubrovačkom projektu moraju odlučivati ljudi koji žive i rade u Gradu

BRANITELJI O TERMINALU O najvažnijem dubrovačkom projektu moraju odlučivati ljudi koji žive i rade u Gradu

Proteklih tjedana u hrvatskoj javnosti vodi se intenzivna rasprava oko raskida Predugovora s koncesionarom putničkog terminala u luci Gruž – ovom rečenicom dubrovački branitelji počinju svoje priopćenje kojeg prenosimo u cijelosti.

‘Mi, predstavnici braniteljskih udruga proisteklih iz Domovinskog rata Dubrovačko-neretvanske županije, najoštrije osuđujemo svaki pokušaj bezobzirne eksploatacije najvrjednijih dubrovačkih gospodarskih resursa, koji idu protiv hrvatskih nacionalnih interesa i interesa građana Dubrovnika.

Lučka uprava Dubrovnik je tijekom 2014. i 2015. godine provela postupak prikupljanja ponuda za izgradnju i upravljanje putničkim terminalom, trgovačkim centrom, autobusnim kolodvorom i javnom garažom unutar lučkog područja luke Gruž, na rok od čak 40 godina. Objavljeni natječaj klasični je primjer pogodovanja unaprijed određenom koncesionaru, u ovom slučaju konzorciju Global Liman Ypletmeleri A.P. i Batiment International S.A. (kasnije DICPI d.o.o.).

Naime, iz dokumentacije za nadmetanje razvidno je da se od potencijalnih ponuditelja tražilo da dokažu neto novčani tijek od minimalno 20 milijuna eura u prethodnoj godini, prihod od minimalno 120 milijuna eura u prethodnoj godini, zatim realizirani nekretninski projekt od minimalno 20 milijuna eura itd., čime je u diskriminirajući položaj dovedena Luka Dubrovnik d.d. i ostale hrvatske tvrtke koje su se mogle javiti na natječaj. Drugim riječima, ovakvim uvjetima natječaja luku koja je sagrađena i kasnije obnovljena novcem hrvatskih građana, sada za suludo nisku koncesijsku naknadu na 40 godina dajemo strancima, a pritom se odričemo profita od najmanje 300 milijuna eura.

Slijedom svega navedenog, tražimo da se Odluka o dodjeli koncesije od 13. listopada 2015. godine stavi izvan snage, tim više što je raskinut i Predugovor između davatelja koncesije i odabranog koncesionara.

Isto tako, od saborskih zastupnika iz Dubrovačko-neretvanske županije zahtijevamo pokretanje žurne inicijative za izmjene i dopune Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, na način da se velikim gradovima, ako to žele, omogući da budu osnivači lučke uprave na svom području, što će biti doprinos neophodnoj decentralizaciji odlučivanja i učinkovitijem upravljanju pomorskim dobrom.

O najvažnijem dubrovačkom projektu i novom modelu odabira koncesionara moraju odlučivati ljudi koji žive i rade u Gradu, a novi projektni zadatak i Idejno rješenje putničkog terminala u luci Gruž trebaju dobiti suglasnost Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, kao predstavničkog tijela građana Dubrovnika.’

Pročitajte još

Uskoro kreće energetska obnova ljetnikovca Crijević Pucić

Dulist

Kakvo nas ljeto očekuje?

Dulist

ZBOG RADOVA Dio ulica danas bez vode, na snazi i privremena prometna regulacija

Dulist