Grad

BILI SMO NA LAPADSKOJ OBALI Gradilište će se ‘zahuktati’ u veljači 2022. godine

Projekt proširenja Lapadske obale, druga, treća i četvrta faza, mali je segment jedne široke priče intermodalnog centra Dubrovnika, jedne nove urbane sredine – istaknuo je u svibnju prošle godine gradonačelnik Mato Franković govoreći o dugoočekivanom i 70 milijuna kuna vrijednom projektu rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale, dijela Grada čiji su stanovnici dugi niz godina ‘zazivali’ promjenu. Unatoč raznim peripetijama i sudskim zabranama, u rujnu ove godine na gradilištu su započeli bitni radovi na pobijanju armirano-betonskih pilota. Kroz tri faze projekta, ukupno je potrebno postaviti 134 pilota, a izvođač ‘Texo Molior’ trenutno je na skoro pola puta.

— Nakon faze bušenja i betoniranja armirano-betonskih zidova, dolazi do izrade konstrukcije armirano-betonskih zavjesa koji se nalaze između pilota. Time će se spriječiti djelovanje mora na obalu, ali i odranjanje novog trupa ceste. Dakle, sve je to potrebno kako bi cesta ostala stabilna sa svim novim unutarnjim instalacijama – objašnjavaju iz Texo Moliora. Riječ je o specifičnim, i u velikom dijelu, zahtjevnim radovima kojima se stvara nova obalna konstrukcija.

Metodologija ‘pola-pola’

Trenutno, kako kažu, nema toliko aktivnosti s obzirom da je riječ o ‘pred vrhuncu’ faze postavljanja armirano-betonskih pilota.

— Vrhunac faze može se očekivati krajem siječnja 2022. godine, a gradilište će se iznimno ‘zahuktati’ u veljači 2022. godine. Tada će se početi definirati obrisi i konture projekta. Nakon toga, možemo krenuti u pokretanje drugih radova. Inače, armirano-betonski piloti bi trebali biti gotovi do ljeta, kao i dodatni dio obalnog zida, u smislu nosivih elemenata. Tijekom montiranja obalnih zidova bit će veoma rizičnih situacija po pitanju zaštite na radu. Tada će lokalni pristup biti nemoguć u određenim intervalima vremena, o čemu će se prethodno davati obavijesti. Do idućeg ljeta, uvažavajući sezonalni karakter poslovnih i privatnih kori¬snika Lapadske obale, dat ćemo najbolje od sebe da u što većoj mjeri završimo grube radove obalne konstrukcije – ističu predstavnici izvođača. A onda preostaje rad na cesti kada izvođač planira raditi metodologijom ‘pola-pola’.

— Naime, novi profil ceste će na nekim mjestima biti širine do 15 metara. Pola će biti pod teškom mehanizacijom, dok će druga polovica biti u privremenoj funkcionalnosti, isključivo za korisnike – navode iz Texo Moliora.

Veliko jugo

Uvijek se mogu očekivati neki zastoji zbog vremenskih neprilika. No, to nije nešto što nisu očekivali.

— Bilo je štetnih okolnosti tijekom loših vremenskih neprilika, ali koje smo za dobrobit svih korisnika i zajednice uspjeli riješiti – navode iz Texo Moliora. Osim vremenskih neprilika, čvrstoća stijene im najviše onemogućava veću brzinu radova. Ističu i kako s nabavom materijala nisu imali problema, no govore kako su cijene ‘otišle gore’, što je već poznata stvar. Po pitanju odnosa sa stanovnicima Lapadske obale, predstavnici izvođača kažu kako su svi u iščekivanju završetka radova jer će time dobiti pristojno okruženje.

— Svi nam uvijek ističu svoje prijašnje probleme plavljenja obale, u što smo se mogli uvjeriti prije desetak dana kad je bilo veliko jugo. Zadovoljni su što je kapitalni projekt krenuo i jer žele uspješan završetak u nekim zadanim rokovima – rekli su iz Texo Moliora. Ističu i kako se Ljetnikovac Sorkočević konstantno geodetski prati u vidu imaju li postojeće vibracije strojeva utjecaj na stari i visokovrijedni zid koji je postojan više stoljeća.

‘To nije bio naš zadatak’

Predstavnici Texo Moliora posebno naglašavaju kako će korisnicima pontona komunalne lučice biti osiguran pristup. Navode i kako će visina obale biti adekvatna sadašnjim standardima, ali će biti niža od obližnje marine. Hoće li plaviti Lapadska obala, izvođači se nisu htjeli upustiti u to pitanje.

— Stvar je što će se dogoditi za 20 godina, no to nije bio naš zadatak. Naš zadatak nije preprojektiravanje rješenja, nego eventualno iznošenje određenih sugestija – govore predstavnici izvođača. Podsjećaju kako će se ovim projektom, osim izgradnje nove obalne konstrukcije, izmijeniti regulacija prometa Lapadske obale iz jednosmjerne ulice u dvotračnu dvosmjernu, izgraditi šetnica sa zelenilom i biciklističkom trakom, urediti parkirališne i pješačke površine, stajalište javnog gradskog prijevoza… Sve to očekuje građane Dubrovnika krajem 2023. godine kada se očekuje završetak radova.

BENZINSKA PUMPA

‘Nismo htjeli započeti radove dok se to nije riješilo’
Treba podsjetiti kako je zbog radova, INA-ina pumpna stanica privremeno izmještena u jednoj, kako kažu, akciji sukladno pravilnicima i propisima u postupanju s naftnim derivatima i pravilnicima zaštite na radu, a za što je bio zadužen izvođač izabran od strane INA-e.

— Nakon toga smo počeli s izvođenjem pilota. Do toga trenutka je postojala mogućnost manje eksplozije, no ona je izbjegnuta. Naime, u rezervoarima, cisternama koje su ukopane ispod tih stanica, mogu se komprimirati eksplozivni plinovi. Kad su se demontirali agregati, postojala je mogućnost prisutnosti plinova u zraku. Mi nismo ti koji se bave vjerojatnostima te mogućnosti, nego moramo reagirati na svaku opasnost. Nismo htjeli započeti radove u blizini takozvane eksplozivne zone dok se to nije riješilo – ističu iz Texo Moliora.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 15. prosinca 2021.

Pročitajte još

GODINE TRUDA, RADA I LJUBAVI Udruga Dva skalina proslavila 20. rođendan!

Dulist

Franković: Dubrovnik je prepoznat kao predvodnik u primjeni Smart City rješenja

Dulist

Franković uručio ključeve prvim korisnicima stanova u Mokošici, najavio i novi javni poziv

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija