Hrvatska

Bespovratna pomoć putničkim agencijama je potrebna jučer

Djelatnost putničkih agencija je, s još nekolicinom djelatnosti, uvjerljivo jedna od najpogođenijih, što potvrđuju i podaci Porezne uprave i Državnog zavoda za statistiku – usporedba prometa uslužnih djelatnosti, po kojima je prosječan pad u djelatnosti agencija kontinuirano tijekom 2020. bio najveći među svim djelatnostima, u pojedinim mjesecima preko 90%, a 74,7% na razini 12 mjeseci 2020. Za usporedbu, pad prometa u ugostiteljskoj djelatnosti u istom razdoblju je 37,2%.

– Pad je zapravo i veći, budući da ostvareni prihod većinom čini prihod od prodaje osnovnih sredstava i imovine za rad koju su agencije bile primorane prodavati da prežive – napominje predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK i član Izvršnog odbora ECTAA Boris Žgomba.

Onemogućene su gotovo cijelu godinu u obavljanju gotovo svih usluga koje temeljem Zakona o pružanju usluga u turizmu mogu pružati – školska putovanja, kruzeri, kongresi, konferencije, prijevoz, grupna putovanja itd. , što je Stožer i potvrdio, iako su poslovnice agencija formalno otvorene pa ne mogu koristiti mjere koje su omogućene zatvorenim djelatnostima. Agencijama se teška situacija nastavila i tijekom ljeta unatoč solidnoj sezoni u Hrvatskoj, budući da promet realiziraju gotovo isključivo u vansezonskom razdoblju u kojem organizirani promet čini i do 70% ukupnog turističkog prometa u Hrvatskoj.

– Sastanci koje smo održali proteklih tjedana s ministrima Marić, Brnjac, Poreznom upravom te najave ministra Aladrovića, dobar su signal da je prijedlog uvažen, no apeliramo na žurnost u donošenju jer je odluka odgađana već nekoliko puta – kaže Žgomba. Dodaje da ovaj mjesec ističe moratorij na povrat putnicima, moratorij na leasinge, kredite, a jedini proizvod, putovanja, još uvijek su nepoželjna i nepreporučena.

– Nama je bespovratna pomoć za održavanje tvrtki potrebna jučer – rekao je Žgomba.

Pročitajte još

Hrvatska među najpoželjnijim ljetnim destinacijama Norvežana

Dulist

U petak počinje isplata mirovina za travanj 2021.

Dulist

HTZ pokrenuo prvu nacionalnu kampanju ruralnog turizma ‘Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!’

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija