Aktualno

Ako već niste, počnite koristiti MUP-ov e-Redomat

Ako već niste, počnite koristiti MUP-ov e-Redomat

Ako ste doživjeli da nakon višesatnog čekanja za podizanje nove osobne netko dolazi poslije vas i bez da je uzeo listić obavlja što je naumio, nemojte se ljutiti. Nije ‘upao’ preko reda. Vjerojatno se samo poslužio uslugom e-Redomat.

Aplikacija e-redomat u Policijskoj upravi Dubrovačko-neretvanskoj je u funkciji od 27. veljače 2023. godine. Usluge koje se mogu koristiti putem navedene aplikacije su poslovi prijavništva i osobnih isprava, odnosno prijava i odjava prebivališta i boravišta, izdavanje osobnih iskaznica i putovnica te i izdavanje uvjerenja o prebivalištu i boravištu građana – kako su naveli iz Policije u odgovoru za naš tjednik.

Rezervacija od kuće
Sve što treba napraviti da biste rezervirali datum i termin je u web tražilicu na mobitelu ili računalu upisati redomat.mup.hr, e-Redomat ili MUP redomat te kroz tri koraka rezervirati termin koji vam najbolje odgovara. I sve to od kuće ili gdje god se nalazili.

Nakon odabira lokacije u aplikaciji treba odabrati uslugu, datum i termin koji vam najviše odgovara, a što se može učiniti za prvi sljedeći radni dan, ali u praksi ćete češće moći odabrati samo prvi slobodan termin što je u prosjeku za tjedan do deset dana.

– Spomenutu aplikaciju za sada koristi prosječno četiri do pet osoba dnevno, ali vjerujemo kako će s vremenom taj broj rasti, kao što je to i inače slučaj kod uvođenja novih tehnologija – ističu iz Policije.

Kada se dobije datum i termin, nije potrebno u Policijsku upravu dolaziti pola sata ranije jer broj neće biti prozvan prije točnog termina. Može biti prozvan tek koju minutu kasnije i to ako su u trenutku dodijeljenog termina svi šalteri zauzeti. Za pohvalu je i mogućnost da građani s rezerviranim brojem u slučaju spriječenosti dolaska, mogu otkazati svoj termin kroz aplikaciju, čime se osigurava veći broj dostupnih termina.

Ako se ne želite zabavljati postavkama mobitela koje će omogućiti da vaš mobitel automatski zapamti koji ste broj čekanja dobili na odabrani datum, obavezno napravite snimku zaslona, odnosno broja koji je e-Redomat izbacio. Naime, dva su razloga zašto je ovaj savjet zlata vrijedan. Kao prvo, ako vaš mobitel nema aktivirane sve potrebne postavke, sustav će ipak zapamtiti broj rezervacije, ali vi više nećete moći provjeriti koji ste broj dobili. Kao drugo, kada sustav u čekaonici PU na odabrani datum izbaci vaš broj, nećete ga moći pokazati djelatnicima na šalteru kada vas to traže, a bez toga vas uglavnom neće pustiti da obavite ono po što te došli.

Osobna, zdravstvena i putovnica u jednom
Poznato je da je stupanjem na snagu Uredbe o jačanju sigurnosti osobnih dokumenata, osobnih iskaznica od sredine 2019. godine omogućeno izdavanje nove generacije e-osobne iskaznice koja se koristi i kao zdravstvena iskaznica te putovnica na razini Europske unije, ali i za pristupanje e-uslugama i potpisivanje dokumenta putem mobitela.

– Prednosti e-osobne, odnosno pristup sustavu e-građani, su brojne što se tiče poslova Ministarstva unutanjih poslova. Primjerice, na taj je način moguće podnošenje zahtjeva za izdavanje e-vozačke dozvole i e-putovnice, izdavanje uvjerenja o prebivalištu i boravištu građana, prijava boravišta, davanje suglasnosti za prijavu prebivališta i boravišta drugim osobama-maldobonoj djeci, najmoprimcima i sl. – navode iz Policije.
E-osobna iskaznica sadrži biometrijske podatke (sliku lica i otiske dva prsta) pohranjene u beskontaktnom čipu, isto kao i biometrijske putovnice pa je tako na razini Europske unije izjednačena s putnom ispravom. Također, u e-osobnu iskaznicu integrirana je i zdravstvena iskaznica, odnosno matični broj osiguranika pa građani ne moraju posjedovati zdravstvenu iskaznicu ni obveznog, ni dopunskog osiguranja.

Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske i Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) su zahvaljujući zajedničkom projektu uvođenja digitalnih osobnih iskaznica građanima omogućili da aktiviraju e-osobnu iskaznicu i zatraže mobilni digitalni identitet.

Preko ove aplikacije građani mogu potpisivati svu dokumentaciju koju su prije potpisivali fizički. To u praksi znači da će građani, nakon što jednom izvade novu osobnu iskaznicu, sve ostale usluge poput zahtjeva za putovnicu ili vozačku dozvolu, jednostavno moći zatražiti od kuće i stići će im na kućnu adresu.
– Sve navedene pogodnosti su osmišljene kako bi se građanima olakšao proces izdavanja dokumenata i ovakve pogodnosti će zasigurno u narednom razdoblju koristiti veliki broj građana, pogotovo onih mlađe životne dobi koji vrlo vješto koriste moderne tehnologije – ističu iz Policije. Sigurno će pojedincima i dalje biti sigurnije čekati u redu, ali činjenica je da bi korištenjem ovih mogućnosti gužve na šalterima trebale konačno otići u povijest.

Pročitajte još

Započeo ciklus radionica robotike u Centru za mlade Dubrovnik

Dulist

PRODUŽENI USKRŠNJI VIKEND Poziv na oprez zbog većeg protoka vozila na autocestama

Dulist

POBJEDA U GOSTIMA Square dobio Osijek, prošli u polufinale

Dulist