Kultura

Zvijezda dizajna Mirko Ilić: I nakon 40 godina na svojim radovima vidim samo greške

Izlozba Ilic Lazareti 2

Jedna od rijetkih lijepih stvari u umjetnosti je što još uvijek vidim greške i zbog toga još uvijek pokušavam raditi bolje nego zadnji put. Da napravite nešto savršeno, zašto ponovno raditi – rekao je poznati svjetski dizajner Mirko Ilić na otvorenju svoje izložbe ‘Trenutak pred katastrofu: strip, ilustracija i dizajn’ u Lazaretima u subotu navečer.

Retrospektivnom izložbom posjetitelji mogu vidjeti povijest Ilićevog rada i razlog zašto je i nakon više od četiri desetljeća stvaranja još uvijek jedan od najzanimljivijih grafičkih dizajnera i političkih ilustratora te zašto uživa globalni zvjezdani status.

– Na jednu izložbu sigurno ne može stati 40 godina mog rada, međutim ima svega pomalo. Na sreću nisam ovo ja izabrao, to su Dejan Kršić i Marko Golub izabrali, tako da se nisam emotivno vezao za ovo. Kad pogledam ove radove ja samo vidim greške. I što je nevjerojatno, sjećam se greški od prije 40 godina, vidim ih još uvijek što me jako živcira – priznao je.

Uz Ilićevu izložbu u Lazaretima se još od 14. kolovoza mogla vidjeti putujuća izložba ‘Tolerance Poster Show’ poznatih svjetskih dizajnera koja je u Dubrovniku Ilićevim posredstvom.

– Tolerancija je sama po sebi dovoljna poruka. To je izložba koja je dosad bila u 24 zemlje i ovo joj je 53. izložba. Ovo što vidite u galeriji je manje važan dio izložbe. Najvažniji dio izložbe je onaj postavljen na autobuse, na svakom od tih 132 plakata piše tolerancija na jeziku dizajnera koji ga je napravio. Isto tako mislim da smo u periodu kad je tolerancija u cijelom svijetu, uključujući i Ameriku potisnuta iz kojekakvih političko-ekonomskih razloga i mislim da je vrlo važno podsjetiti na njenu važnost – naglasio je.

Ilić se osvrnuo i na ulogu Dubrovnika u vlastitom radu, ali i umjetnosti općenito.

– Sve je inspiracija. Za nekog je dovoljno da se zaljubi u nekoga iz Dubrovnika i to mu može biti inspiracija do kraja života. Osoba samo treba naći pokretačku energiju, ponekad negativnu ponekad pozitivnu i iz toga se može napraviti čudo. Dubrovnik je bio inspiracija tisućama umjetnika dosad, zašto ne i dalje – istaknuo je.

Podsjetimo, Mirko Ilić je završio Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, gdje od sredine 70-ih do sredine 80-ih objavljuje stripove i ilustracije te dizajnira za širok raspon klijenata – od omladinskog tiska, diskografskih tvrtki i kazališta do utjecajnih političkih magazina i novina. Rano u karijeri internacionalizira svoje djelovanje, a 1986. dolazi u Sjedinjene države gdje radi kao ilustrator za mnoge od najvažnijih američkih i svjetskih magazina i novina. Time Magazine ga 1991. imenuje art direktorom zaduženim za svoja međunarodna izdanja, a 1992. postaje art direktor Op-Ed stranica New York Timesa. Za svoj rad dobio je brojne nagrade, uključujući one Society of Illustrators, Society of Publication Designers, Art Directors Club, I.D. Magazine, Society of Newspaper Design te brojnih drugih.

Pročitajte još

‘TOGE, DAMAST I VLAST’ Izložba o povijesnom tekstilu i službenoj odori Dubrovačke Republike

Dulist

Komedija ‘Mare Fjočica’ na Adventu na Vojnoviću, ulaz besplatan

Dulist

Otvorenje izložbe “Toge, damast i vlast” autorice Viktorije Žuvela

Dulist