DuList IN

Znate li što je ‘Essentia Dubrovnik’?

Znate li što je 'Essentia Dubrovnik'?

Mladi Domagoj Carević, mag. oec. poduzetništva i ekonomije, odvažio se na hrabar potez – odlučio je putevima modernog marketinga vratiti natrag dubrovačku povijest.

I to kroz najpoznatije dubrovačke proizvode, koji se konzumiraju na našem području još od 1272. godine – malvasiju, limoncello, mjendule, arancine…
O njegovom projektu, nazvanom 'Essentia Dubrovnik', rado je popričao za duList…

Kada je započeo projekt 'Essentia Dubrovnik'?

– Tvrtku sam otvorio sredinom veljače, prije nekoliko mjeseci. Ali, otvorena je tek kad su napravljeni dizajn i kad su se formirale sve stvari, jer nisam htio gubiti vrijeme uzalud, htio sam da se uđe u operativu. Ono što sam htio je uz pomoć marketinga vratiti natrag dubrovačku povijest na tržište, ponuditi nešto što je oduvijek bilo dio tradicije Dubrovnika.

Na koji način ste odlučili što će biti u ponudi?

– Ponuda je upravo suština svega. Ono što nudim su autohtoni dubrovački proizvodi koji itekako imaju svoju priču. Zašto baš malvasija? Jer je aristokratsko vino koje se 500 godina pilo na Kneževom dvoru.  U dubrovačkom kraju okupanom suncem ljudi su oduvjek gajili ljubav prema vinu, a najcjenjenije je svakako dubrovačka malvasija, koja se uzgaja u konavoskom polju pokraj Dubrovnika iz čijeg se slatkog grožđa dobija vrhunsko bijelo, suho vino.
Dubrovački knez Malvasiju je smatrao božanskim vinom. On bi svakog uglednog gosta na svom dvoru počastio ovim prestižnim vinom, a na kraju posjeta poklonio bi mu bocu Malvasiju kao službeni protokolarni dar Dubrovačke Republike.
Mudri dubrovački diplomati nosili su Malvasiju na dvore velikih svjetskih vladara i preko nje osiguravali mir, slobodu te sklapali trgovačke poslove za svoju Republiku.
Zanimljivost vezana za ovo vino jest i, osim što je dubrovačka aristokracija „škrto" čuvala Malvasiju za sebe i što su je poklanjali uglednim gostima, to što su davali čašicu ovog božanskog vina osuđenicima na smrt kao posljednji užitak kojeg će okusiti na ovozemaljskom svijetu.

Od ostalih proizvoda, u ponudi su limoncello, te 'dubrovačka bombonjera'?

– Limoncello, što sam našao iz arhiva, je u starom Dubrovniku bilo piće plemkinja, te bi zbog toga bile pozivane od dubrovačkih plemića. Naime, limoncello, sa svojim elegantno osvježavajućim i slatkosto gorkim okusom najpoznatiji je liker koji se pio na dubrovačkim aristokratskim dvorima.
Kada bi dubrovačka dama prihvatila popiti čašicu limoncella sa dubrovačkim gosparom udvaranje i zavođenje je moglo početi. Poticaj udvaranju i zavođenju bio je i u samom limoncellu jer je on poznat kao vrhunski afrodizijak. Svaka dubrovačka ljubavna priča započela bi uz ovaj prestižni liker pa je on simbol gotovo svake velike ljubavne romanse koja se zbila unutar dubrovačkih zidina. Zbog svog elegantnog, osvježavajućeg i slatkasto-gorkog okusa te afrodizijaka u sebi limoncello je sa vremenom postao najpoznatiji romantični liker koji se pio na dubrovačkim aristokratskim dvorima i koji se dan danas konzumira na području cijelog Dubrovnika.
A dubrovačka bombonjera sastoji se od arancina, bruštulanih mjendula i poljubaca od oraha, kao dijela dubrovačke tradicije. Rimljani su kao dar prijateljima donosili ušećerene bademe i arancine, a na vjenčanjima su na mladenku i mladoženju bacali bademe kao simbol plodnosti.U dubrovačkom kraju bruštulani mjenduli i arancini su među delicijama koje se moraju naći na svakom blagdanskom stolu. Poljubac od oraha je pak kolač koji svima izvlači osmijeh na lice i bez obzira na veliku kaloričnost pronalazi obožavatelje kod svakoga tko ga bar jednom proba.

Povezivanje povijesti i modernog marketinga velik je izazov. Što očekujete od tržišta u EU?

– Pitanje je kolika će biti kvaliteta gostiju koji dolaze u Dubrovnik nakon 1. srpnja. Što je veća, naravno – bolje. A bit će i sve više ovakvih proizvoda, jer se tržište formira na temelju potražnje. Što više 'luksuznih' gostiju, to više ovakve ponude. I to je ono što očekujem. Svi će početi raditi kvalitetnije, od agencija do taksista, cijela razina će se dići na neki veći nivo. A ako dođe do niske potrošne moći konzumenata, manje će se prodavati, netko će slabije raditi, cjelokupna situacija biti će lošija, jer na ponudu utječe – potražnja. No s obzirom koje nas vrijeme čeka, dakle od gradnje luksuznog Amanresorta u Cavtatu, pa eto i do golf terena, nekako očekujem posjetitelje više platežne moći.

Hoće li se ponuda proširiti s još dubrovačkih proizvoda?

– Ciljam na autohtonu ponudu sa stoposto dubrovačkim proizvodom, od proizvoda do materijala. U recimo, malvasiji kao poklonu ima deset komponenata – od sastava vina, etikete koju radi naša tvrtka, tkanina je iz dubrovačkog područja, dizajn je rađen kod nas. Čak je i sama internetska stranica napravljena ovdje. Kad uvezeš i samo prodaš, samo trgovac zaradi. A ovdje radi desetak osoba iz našeg kraja, i svi zarađuju.
Ovo nisu velike serije proizvoda, već proizvodi koji su zamišljeni, recimo, kao protokolarni dar. Želio bih imati neko pokriće, tek kako bi kasnije mogao nastaviti s radom. Što mi je zaista pomoglo i na čemu sam izrazito zahvalan jest pomoć DURA-e, tvrtke IT koji su napraviti stranicu, te Zavodu za zapošljavanje koji su mi dali 6 tisuća eura bespovratnih sredstava. U prosincu prošle godine sam aplicirao za ovaj projekt, odobrili su mi, te sam krenuo u realizaciju, a bitno mi je bilo odnekle početi, stoga mi je njihova pomoć bila i više nego dobrodošla.

Essentia Dubrovnik
Kako doći do autohtonih proizvoda?
Proizvodi Domagoja Carevića nalaze se na njegovoj web stranici http://essentia-dubrovnik.com/hr/. Najlakši način za doći do proizvoda kojeg želite nekom pokloniti, kao sjećanje na Dubrovnik, a ujedno i prekrasan pokon, jest kontaktirati upravo Domagoja na info@essentia-dubrovnik.com.
 

Pročitajte još

NOVA-STARA PJESMA ATLANTIDE Uz nebeske rođendane Alana i Davora!

Ivana Mijić Vulinović

[VIDEO] Silente objavio novi singl. Sviđa li vam se?

Dulist

AKTIVNA HRVATSKA U DUBROVNIKU Jelena Atabeyki predstavlja svjetske hit vježbe za lice

Dulist