Grad

Vlahušić o Terminalu: Nakon monologa novinarima odbio pokazati rješenje Ministarstva o ukidanju Odluke o raskidu predugovora

terminal gruz2

Tehnički gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić rekao je u utorak u Dubrovniku kako je odluka o raskidu predugovora s koncesionarom za Terminal za kruzere u Dubrovniku donesena na razini lokalnog HDZ-a, a ustvrdio je i kako je ministar Oleg Butković taj projekt podržavao sve dok Vlada nije postala tehnička, a on nesiguran u svoj ponovni izbor nakon parlamentarnih izbora u rujnu prošle godine.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture poništilo je nedavno odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik iz srpnja prošle godine kojom se pak poništavao predugovor o koncesiji za Terminal za kruzere u dubrovačkoj luci Gruž s tvrtkom ”Dubrovnik international cruise port investment” (DICPI), potvrdili su u subotu iz tog Ministarstva istaknuvši kako je žalba koncesionara ”djelomično usvojena”.
Kako se navodi u odgovoru iz Ministarstva, žalba DICPI-ja je djelomično usvojena, a odluke Upravnog vijeća od 20. srpnja 2016. godine su poništene ”zbog niza formalnih razloga”.
Vlahušić je na današnjoj konferenciji istaknuo kako se na jutrošnjoj sjednici Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik trebalo raspravljati o ovom rješenju, no kako je sjednica odgođena iz nepoznatih razloga. Ustvrdio je kako bi, u slučaju da se sjednica održala, tražio ostavku svih članova tog tijela koji su odlučili o raskidu predugovora.
– Dobio sam obavijest da je sjednica odgođena, a ne znam zašto, Mislim da je odluka o raskidu predugovora s koncesionarom donesena na razini lokalnog HDZ-a, a ne na državnoj razini – rekao je on te dodao kako je Global Ports Holding (jedan od vlasnika DICPI-ja) ”najbolja tvrtka tog tipa u svijetu”.
– Nedavno su u Italiji kupili terminale u Veneciji, a drže i Barcelonu kao i Maltu i još neke lokacije – napomenuo je on.
Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, predugovor o Terminalu u Gružu raskinulo je jer do 15. srpnja prošle godine nije usuglašen tekst glavnog ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani. Rok za usuglašavanje teksta ugovora bio je prvo u travnju prošle godine, a nakon odobrenog prvog produljenja roka, koncesionar Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), čiji su osnivači, Global Ports Holding (GPH) i Bouygues Batiment International (BBI), tražio je novu odgodu do 1. studenog koja nije odobrena.
Tadašnji, ali i sadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je svojedobno kako je predugovor raskinut, među ostalim i zato što su iz DICPI-a tražili državne garancije za projekt terminala što je bilo potpuno u suprotnosti uvjetima natječaja o koncesiji, kao i da su predlagali povećanje cijene lučke naknade po putniku, što također nije bilo sukladno natječaju.
Vlahušić je danas na konferenciji ustvrdio kako nije točno da je koncesionar tražio državne garancije, a upitan zašto je onda resorni ministar to izjavio, Vlahušić je odgovorio kako je ”Butković bio za projekt Terminala dok Vlada nije postala tehnička”.
Tehnički gradonačelnik je novinarima odbio pokazati rješenje resornog Ministarstva koje je dobio kao član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik kojim se ukida njihova odluka o raskidu predugovora, a nije htio niti objasniti što znači ”djelomično usvajanje žalbe”, kao niti koji su to ”formalni razlozi” za ukidanje odluke.
Inače, protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora u srpnju 2016. godine, koje je ponudio investitor glasovali su predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević, te članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed te Jelka Musladin. Predstavnica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Nina Perko na sjednicu Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik nije došla, a dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić, protiv kojeg je HDZ svojedobno najavio podnošenje kaznene prijave zbog njegove uloge u cijelom projektu, bio je suzdržan.
Inače, Hrvatska komora arhitekata ukinula je i registarski broj za arhitektonsko-urbanistički natječaj za ovaj projekt kada je u javnost izašla informacija kako je pobjednički rad istovjetan onom objavljenom gotovo nekoliko mjeseci ranije na stranicama Ministarstva zaštite okoliša i prirode u sklopu ‘Elaborata zaštite okoliša za novi terminal za kruzere i trgovački centar u Dubrovniku (Luka Dubrovnik – Gruž’. U tom radu kao nositelj zahvata naveden je Dubrovnik International Cruise Port Investment.
Vrijedi napomenuti kako su investitori opetovano tvrdili kako je riječ o projektu vrijednom 90 milijuna eura, ali kroz ulaganja tijekom 40 godina koncesije.

Pročitajte još

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

‘DUBROVNIK ADVENT RUN’ Zbog utrke se sutra zatvara dio prometnica

Dulist

GRADONAČELNIK U KNEŽICI Ako ne ubrza radove, raskinut ćemo ugovor s izvođačem

Dulist