Politika

VLAHUŠIĆ O PROMETNOM REŽIMU OKO GRADA ‘Kažnjavamo građane, a turisti nam besplatno dolaze na Pile!’

VLAHUŠIĆ O PROMETNOM REŽIMU OKO GRADA 'Kažnjavamo građane, a turisti nam besplatno dolaze na Pile!'

Građani se kažnjavaju, a turisti nam na Pile dolaze besplatno, bez ograničenja – rekao je na konferenciji za medije nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić. Vlahušić se, naime, osvrnuo na prijedlog odluke o posebnom režimu prometa oko Grada, odnosno na svoje prijedloge koje je uputio tijekom javnog savjetovanja.
On smatra kako se svim građanima s dubrovačkim registarskim oznakama mora omogućiti slobodan prolazak kroz zonu, jer, njegovim riječima domaće stanovništvo ne pravi gužve i ne predstavlja problem u prometu, za što su nam dokaz zimski mjeseci.
Građani Dubrovnika i susjednih općina ne prave gužvu u gradu. Na prometnicama 6 mjeseci nema gužvi. Ima li parkinga oko povijesne jezgre? Nema, čak ni za ljude koji žive u zoni. Ima ga jedino na Pilama za 75 kuna. Tko to plaća od domaćih ljudi? Građani ne prave problem. Problem ove odluke je u tome što zabranjuje provoz stanovnika grada i susjednih općina oko povijesne jezgre, jer bez PPK ne možete niti voziti do grada, ne možete odvesti mater na misu u katedralu. Time značajan dio ljudi ovog grada odmičemo od Dubrovnika, jer Dubrovnik jest povijesne jezgra – rekao je te napomenuo kako PPK navodno ima 5-6 tisuća, a automobila je 30 tisuća, što znači da bi se samo petina ili šestina ljudi s dubrovačkim tablicama mogla provoziti kroz Zagrebačku.
-Treba omogućiti svim ljudima dubrovačkih registracija slobodan prolaz i dati im informaciju ima li slobodnih parking mjesta ili ne. Tada će oko Grada ići samo onaj kome nužno treba, a takvih je mali broj – smatra Vlahušić.
Drugi dio problema leži u turističkim autobusima. Vratio se tada u 2011. godinu na odluku o zaustavljanju turističkih autobusa na Pilama, budući da su upravo oni radili najveće gužve.
-Odlukom je uvedeno naplaćivanje zaustavljanja na Pilama u iznosu od 800 kuna. Dogodilo se tada da agencije koje voze goste s cruisera nisu htjele plaćati tih 800 kuna – dodao je te naglasio kako su potom krenuli sudski postupci, a Visoki trgovački sud je presudio u korist Grada i Sanitata, odnosno da imaju pravo naplaćivati 800 kuna svima.
-Međutim, 2016. godine donijela se odluka da autobusi koji dovoze goste s cruisera ne moraju plaćati 800 kuna već mogu plaćati vinjete i do danas je ostalo tako. Autobusi koji dovoze goste s cruisera, a imaju suglasnost Lučke uprave, ni danas ne plaćaju ništa i mogu dolaziti koliko god žele puta – iznio je dalje. Također, autobusi koji goste dovode na žičaru također voze besplatno.
-Od 2011. do danas 50 posto autobusa ne plaća ništa ili plaća 1 kunu, jer su gospodin Franković, HDZ i većina u Gradskom vijeću odlučili da autobusi koji voze putnike s cruisera neće plaćati nego jednu kunu. Istovremeno su donijeli odluku o ograničavanju broja cruisera, što je dobro, ali zašto onda mogu do povijesne jezgre doći besplatno. Ne prave gužvu u Gružu, nego u Gradu – rekao je.
-Znači, predloženom odlukom građani Dubrovika bez PPK, što je tek 20 posto ljudi, ne mogu proći oko Grada, a oni koji dovoze cruiserske putnike na Pile ili goste na žičaru mogu dolaziti besplatno i neograničeno. Je li tu netko pojeo malo ludih gljiva. Građani se kažnjavaju da ne moći proći, odvesti mater u crkvu, a ovi mogu dolaziti potpuno besplatno – dodao je.
Nije mogao ne dotaknuti se i taksista kojih je prije liberalizacije autotaksi tržišta bilo 500. Bili su to dubrovački taksisti koji su plaćali licencu, od čega je Grad imao dobar prihod, a taksisti su imali dvojne cijene. Danas je prihod od licenci daleko manji iako je broj licenci znatno veći.
U uredbi se ne kaže koliko taksista može imati licencu jer to regulira zakon. Gospodin Franković ovom uredbom pokušava ograničiti broj taksi djelatnika koji imaju licencu za područje grada kako ne bi mogli vozii oko grada. Hoće li Uber pristati na to? Hoće li ministar prometa pristati na to da gradska uredba bude jača od zakona? Volio bih da se to dogodi i pozdravljam da se vratimo na 500 do 100 licenci i da to budu većinom naši građani. No, ne vjerujem da je to moguće – rekao je. Naveo je kako je oko povijesne jezgre 60 taksi stajališta, a on predlaže da se taj broj proširi na 90.
-Sve i da ostanemo na tih 500 – 600 domaćih ljudi, ne mogu svi biti cijelo vrijeme oko grada. Stoga predlažem ukupno 90 mjesta oko Grada i kad unutar zidina bude manje od 8 tisuća ljudi, svih 90 može biti oko Grada. No, kad je broj ljudi veći od 8 000, tada broj pada na oko 60 taksista – objasnio je svoj prijedlog, a sve to regulirao bi se semaforom na garaži, uz obratni kružni tok na garaži na Ilijinoj glavici. To rješenje je predstavio i dok je bio gradonačelnik.
Njegov prijedlog je dakle sljedeći: građanima Dubrovnika i susjednih općina omogućiti prolaz bez ograničenja, svim autobusima naplaćivati zaustavljanje 200 eura te smanjiti broj taksista čuvajući domaće, ako to dozvoli ministarstvo prometa, Uber i velike države. Uz sve to, reba napraviti semafore s kružnim tokom oko garaže i uvesti besplatnu autobusnu liniju na relaciji Ilijina glavica – Pile.

Pročitajte još

FRANKOVIĆ I PEZO O IZBORIMA Ostvariti ovakav rezultat i dobiti povjerenje naših sugrađana nije nimalo jednostavno

Dulist

ANITA BONAČIĆ OBRADOVIĆ Biti druga po broju preferencijalnih glasova u Gradu je veliki vjetar u leđa

Dulist

[IZBORI] SRĐ JE GRAD Prešli izborni prag, ali ipak ostali bez mandata

Dulist