Aktualno

[USUSRET SEZONI] Turizam se refo, nema više usporedbe s 2019.

[USUSRET SEZONI] Turizam se refo, nema više usporedbe s 2019.

Oporavak turističkog tržišta nakon pandemije koronavirusa nešto je što je Hrvatska, a posebno njen jug dugo očekivao. Nakon nekoliko godina pandemije, početka rata u Ukrajini i sveukupne neizvjesnosti, čini se kako se turizam sada bliži svome punom oporavku. Naravno, postoje neke promjene, no generalno – ponovni uzlet u turizmu sve veseli.

Veća promocija Pelješkog mosta

Direktor Turističke zajednice grada Dubrovnika Miro Drašković ističe kako je trenutna situacija takva da su se ‘brojevi već sada puno pojačali’.
—To znači da je proradilo djelomično i tržište tura iz dalekih destinacija, a koje prolaze i kroz Dubrovnik. Krajem ožujka počinje bitan broj letova te se negdje od 8. travnja to još bitno popravlja. Tako da će sezona, prema sadašnjim saznanjima, biti vrlo regularna i redovna, kakvu smo svi priželjkivali i kakva je bila prije COVID-a – naglasio je. Drašković ističe kako su prestali uspoređivati podatke s rekordnom 2019. godinom.
—To više nema smisla jer je prošla godina već bila ‘pristojna’. Znamo da ćemo na početku imati bolje brojeve nego lani jer se početkom prošle godine dogodio rat u Ukrajini. Ostatak sezone je protekao odlično. Ako se ponovi, a mi se nadamo da će biti i bolje, onda bismo bili zadovoljni – kazao je.
Ističe kako se osjeća da se situacija normalizirala na svim tržištima.

[USUSRET SEZONI] Turizam se refo, nema više usporedbe s 2019.
Miro Drašković

— Nadam se da ćemo to osjetiti ove godine, a onda ćemo se boriti s gužvama – dodao je. Drašković je naglasio kako su se, što se tiče sajmova, posvetili njemačkom i austrijskom tržištu više nego inače.
—Pokušavamo što više promovirati Pelješki most i iskomunicirati lakšu mogućnost dolaska u Dubrovnik automobilima. Cijela južna Njemačka i Austrija dosta putuju automobilima u Hrvatsku, ali prema Dubrovniku baš i ne. Kad bismo imali autocestu, to bi sigurno bilo najbolje. Oko Uskrsa bi trebala biti završena Stonska obilaznica. To je puno bolji pristup Dubrovniku autom, nego što je dosad bio – istaknuo je.

‘Imamo razloge za optimizam’
Svoj osvrt na nadolazeću sezonu 2023. dao je i direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije Julijo Srgota. Također je govorio i o aktivnostima županijskog TZ-a.
—Ne možemo izbjeći temu rata u Ukrajini kao i neke druge okolnosti, kao što su porast cijena i inflacija te cijene energenata koje će imati dijelom utjecaja i na očekivanja u ovoj turističkoj godini. Međutim, to su globalna kretanja na koje mi ne možemo utjecati i podjednako utječu na sve. Veseli što su restrikcije oko Covida-19 u skoro svim, nama bitnim, emitivnim tržištima neprimjetne ili su minimalne te ako se ovako nastavi očekujemo skoro ukidanje epidemije na svjetskoj razini. A ta odluka će nam bitno olakšati dolazak turista s dalekih istočnih emitivnih tržišta – Japan, Južna Koreja, Kina, Novi Zeland i Australija koja su činila značajan broj dolazaka u predepidemijsko doba – rekao je Srgota.
—Unatoč svemu, sigurni smo da će ova 2023. godina biti značajni korak naprijed u odnosu na 2022. godinu, na što nas upućuju informacije sa sajmova i prezentacija na kojima smo do sada sudjelovali u promociji naše županije. To su sajmovi s naših najvažnijih emitivnih tržišta i svi sudionici pokazuju iznimno zanimanje za našu destinaciju – dodao je.

[USUSRET SEZONI] Turizam se refo, nema više usporedbe s 2019.
Julijo Srgota

—Iako je teško procijeniti turističke brojeve, razloge za optimizam imamo te nimalo ne sumnjamo da će 2023. godina biti vrlo blizu rekordne 2019. ako ne i na toj razini. Ovaj optimizam je uz informacije sa sajmova, značajnim dijelom baziran i na informacijama koje nam je dostavila Zračna luka Dubrovnik gdje očekuju povećanje broja operacija prijevoznika za 15 posto na letovima prema nama bitnim emitivnim tržištima zapadne i srednje Europe, a primjenom Schengenske zone u ožujku ove godine očekuju veće povećanje putnika sa Schengen destinacija. Naravno, naglašavaju i povećanje kapaciteta na linijama prema UK-u i SAD-u, nama izrazito bitnim emitivnim tržištima. Također moramo naglasiti da ove godine očekujemo prave prednosti Pelješkog mosta na turizam županije, a ponajviše za Pelješac, Mljet, Korčulu i Lastovo – istaknuo je direktor županijskog TZ-a.
—Marketinške aktivnosti Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije u punom su jeku od kraja prošle godine i usmjerene su ka postizanju navedenih ciljeva, a najvažnije promidžbene aktivnosti su oglašavanje primarno putem elektroničkih medija i društvenih mreža, vodeći računa o ciljanim skupinama potencijalnih turista koje želimo obuhvatiti našim oglasnim porukama. U kampanjama provodimo podjednaku zastupljenost svih klastera u Dubrovačko-neretvanskoj županiji pod jedinstvenim brendom ‘Dubrovnik rivijera’. Sa turoperatorima i turističkim agencijama te s pružateljima usluga smještaja u destinaciji dogovaramo, a dijelom smo i dogovorili suradnju u prihvatu studijskih grupa agenata, studijska putovanja novinara, blogera, TV ekipa i drugih zainteresiranih koji mogu doprinijeti promociji i prepoznatljivosti destinacije. Također nastavljamo poticati mnoge bitne projekte koji pridonose produženju sezone, a ovdje stavljam naglasak na podršku razvoja turističkih događanja za koja smo upravo zaključili objavljeni natječaj gdje smo namijenili značajno veća sredstva nego prošle godine – kazao je Srgota. mp

Iz tiskanog izdanja od 22. veljače 2023.

Pročitajte još

PRIGODNI PROGRAM Jubilarna deseta obljetnica SHKM u Dubrovniku

Dulist

GOSTOVANJE U HERCEG NOVOM ‘Vidi kako Lokrum pere zube’ pred crnogorskom publikom

Ivana Mijić Vulinović

VENECIJA POČELA NAPLAĆIVATI ULAZ U GRAD Mnogi nezadovoljni: ‘Pretvaraju nas u tematski park’

Dulist