Politika

USUSRET SEZONI Evo kako bi Srđevci riješili problem zagušenja gradske jezgre

spica100

‘Prema službenim podacima Lučke uprave Dubrovnik, prošle je godine Dubrovnik posjetilo 776.612 gostiju s brodova za kružna putovanja. Prema istom izvoru ove se godine planira 823.948, a 2020. godine čak 922.797 gostiju. U proteklom periodu, a vezano uz ovu temu, gradske su nas vlasti uporno uvjeravale kako je Dubrovnik dobio bitku s kruzerima i da su poduzete mjere koje idu u cilju boljeg rasporeda gostiju, ističući u prvi plan pregovore s CLIA-om. Išlo se i korak dalje, javno su tvrdili da će od 2019. godine dnevno uplovljavati samo dva kruzera koji će u Grad dovoditi najviše 5.000 posjetitelja. Nama s liste Srđ je Grad to se nije činilo vjerojatnim i nismo se prevarili’, pišu u priopćenju za medije članovi KLGB Srđ je Grad koje prenosimo u cijelosti.

Analiza dolaska kruzera i broja gostiju koji uplovljavaju u Dubrovnik

Kako je sada već potpuno jasno, netočna je informacija da će u Dubrovnik ove godine dnevno uplovl- javati samo dva kruzera. Prema informacijama koje su nam dostupne, u Dubrovniku ćemo tijekom ove godine čak 86 dana imati uplovljavanja više od dvaju brodova, većeg ili manjeg kapaciteta. Što se tiče mantre o maksimalno 5 000 gostiju dnevno, ona također nije istinita. Naime, ukupno 14 dana tijekom sljedeće godine imat ćemo ukupno više od 7 000 gostiju koji će uploviti u Dubrovnik, dodatnih 14 dana ukupno više od 6.000 gostiju, dok ćemo 19 dana imati ukupno više od 5 000 gostiju. Sveukupno, riječ je o 47 dana unutar kojih će brodovi za kružna putovanja dovesti u Dubrovnik više od uporno spomin- janih 5 000 gostiju dnevno.

Analiza izlaznosti putnika koji će posjetiti gradsku jezgru

Što se izlaznosti putnika tiče, međunarodni standard kaže da u odredištu na izlete/razglede odlazi od 50 do 80 % putnika s brodova za kružna putovanja, odnosno da udio putnika koji odlaze na izlete i organizirane razglede varira s obzirom na odredište. Što je odredište zanimljivije, to je izlaznost veća. Prema neslužbenim podacima do kojih smo uspjeli doći, izlaznost putnika s brodova za kružna putovanja u Dubrovniku je oko 70%, s tim da je pojedinim danima ta izlaznost i veća. Na osnovu iznesenih brojčanih podataka, lako je izračunati da će (u najboljoj verziji po povijesnu jezgru), minimalno 15 dana tijekom sezone biti preopterećno brojkom od preko 5.000 putnika. U ovo, naravno, još ne računamo i ostale dnevne goste. Što se, pak, tiče broja dnevnih uplovljavanja brodova, u najintenzivnijem dijelu godine (periodu svibanj – studeni) u Dubrovnik će u prosjeku dnevno uploviti 2,45 broda. Ovaj podatak demantira tvrdnje o maksimalno dva broda koje su bile izrečene u javnom prostoru.

Gdje su točni podaci?

Kako bi se moglo što detaljnije analizirati podatke, Lučka uprava Dubrovnik trebala bi javnosti podastri-jeti statističke podatke o prosječnoj izlaznosti putnika s brodova za kružna putovanja u odredište, kao i informaciju o očekivanom broju putnika po brodu za kružna putovanja. Naime, Lučka uprava Dubrovnik raspolaže tim podacima. Te dvije važne informacije ipak nisu dostupne javnosti jer se ciljano skrivaju i to kako bi se prikrila činjenica o promašenosti projekta RESPECT THE CITY. Već smo više puta, mi iz Srđ je Grad, naglašavali da trenutna gradska uprava nema kapacitete za sustavno promišl- janje ovako osjetljivog projekta kojem je pitanje broja kruzera i kruzerskih gostiju jedno od ključnih.

A što ćemo sa zaustavljanjem na Pilama ?

Što te brojke znače u smislu zaustavljanja autobusa na platou Pila? U periodu svibanj – studeni ove godine će, na temelju 70% izlaznosti putnika s brodova za kružna putovanja, dnevno prema platou Pila biti upućena 63 autobusa kapaciteta 50 sjedala. Kada tome dodamo dnevne izletnike, koji uglavnom nenajavljeni dolaze na plato Pila te grupe stacionarnih gostiju koji također organizirano posjećuju povijesnu jezgru, dnevni broj autobusa u promatranom periodu će se najmanje udvostručiti.

Budući da već pomalo idemo prema kraju veljače, a nemamo nikakvih informacija o načinu na koji će se organizirati prihvat autobusa na Pilama u sklopu projekta RESPECT THE CITY, ostaje za vidjeti kako će se gradska uprava nositi s problemom prometa i pritiskom na Pile. Proteklih se godina po ovom pitanju baš i nisu proslavili. Jesu li u međuvremenu razradili modalitete prihvata autobusa koji će omogućiti bolju protočnost i hoće li se konačno početi u potpunosti upravljati procesima kada je riječ o dolasku autobusa na plato Pila, saznat ćemo uskoro.

Prijedlog Srđ je Grad

U međuvremenu, s obzirom na to da Srđ je Grad uvijek sustavno promišlja i nudi rješenja, ponovit ćemo naš prijedlog CENTRA ZA UPRAVLJANJE POSJETITELJIMA – DISPEČERSKA SLUŽBA, koji smo još 2015. godine predstavili javnosti i tadašnjoj gradskoj upravi. S našim je prijedlogom upoznata i aktualna gradska uprava. Osnovna ideja vodilja našeg prijedloga upravljanje je procesima potpunom kontrolom zaustavljanja na Pilama, na način da se autobusi ne bi mogli zaustaviti na Pilama bez prethodnog odobrenja CENTRA, zakupa SLOTOVA i kupnje VINJETE. Za takvu je organizaciju, međutim, potrebno na vrijeme odraditi određene predradnje, bez kojih planirana realizacija ovog prijedloga nije moguća.

Bilo bi dobro da se prijedlog uzme u razmatranje pogotovo zato jer Uskrs pred vratima, a s njim i još jedna zahtjevna turistička sezona s više, a ne manje, kruzerskih gostiju’, zaključuju Srđevci.

Pročitajte još

Srđevci: Grad je u Zatonu pao na ispitu hitnih situacija

Dulist

ŽUPAN O BRZOJ CESTI Bilo je više politikantstva nego stručnih mišljena. Ne bi bilo dobro da izgubimo sredstva

Dulist

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist