Aktualno

Učiteljica Gordana Rokolj s učenicima napravila dubrovački dječji vodič

gordana rokolj 19

Učiteljica Gordana Rokolj ponovno radi na očuvanju kulturne baštine i tradicije, a u cijelu je priču, kao i dosad, uključila svoje učenike. Nakon što su objavili ‘Moj dubrovački rječnik’, ubrzo će svjetlo dana ugle­dati dubrovački dječji vodič naslova ‘Đir po Gradu’. Riječ je o novom, zna­čajnom ostvarenju koji je nastao u okviru dobro poznatog projekta ‘Priče oko Popreta’ koji se bavi očuvanjem kulturne baštine. Vodič sadrži puno priča, zanimljivosti i legendi kroz koje djeca, ali i stariji, na jedan drukčiji način mogu upoznati povijesnu jez­gru. Osmislili su ga učenici, zaljublje­nici u Grad, a u svemu im je pomogla upravo njihova učiteljica, naša sugo­vornica. Ovim đirom obuhvaćeno je 27 lokacija po Gradu.

Promocija dječjeg vodiča održat će se u srijedu, 31. svibnja u 17 sati u prosto­rima lapadske škole

Na 48 stranica
Vodič na 48 stranica obuhvaća legende, primjerice, o metamorfozi pastira Ari­ona i pastirice Aretuce, postanku crkve Male braće, Isusovoj pelenici, Richardu Lavljeg Srca, lokrumskoj tragediji, kao i zanimljivosti o Orlandu, psu s velike Onofrijeve fontane… To je samo dio bogatstva baštine našega grada, stoga ovim vodičem žele i drugu djecu pota­knuti na dodatna istraživanja, kaže nam Rokolj. Promocija vodiča oče­kuje se krajem svibnja, a ususret ovom događaju, vrijedna učiteljica te dobit­nica priznanja Ministarstva znanosti i obrazovanja za najuspješnije odgojno-obrazovne djelatnike ispričala nam je sve o njegovom nastajanju.
— U sklopu projekta ‘Priče oko Popreta’ koji traje već 11 godina, nastao je i ovaj dubrovački vodič ‘Đir po Gradu’. Inače, u trećem razredu učenici iz Prirode i društva uče o proš­losti Dubrovnika. No, trudim se da o tome ne uče kroz suhoparne podatke, već kroz legende, zanimljivosti i priče – ističe Rokolj.

Ilustracije na novinskom papiru
U cijeli proces uložili su dosta truda, vremena i volje. Nakon razgovora s učiteljicom i nekoliko obilazaka Grada, djeca su odabrala legende, priče i zani­mljivosti koje su im se sviđale te su se ‘bacili na posao’. Učiteljica im je pomo­gla u pisanju, a sami učenici zaslužni su za divne ilustracije koje idu uz svaki tekst.
— Budući da smo eko škola, stvarali smo ilustracije na novinskom papiru. U svemu nam je pomogla jedna mama, umjetnica Giovanna Kličan, koja se, nakon što sam joj se obratila s idejom, pridružila na radionicama – naglasila je. Djeca su, kako kaže, izrazito sretna zbog ovog projekta. To je nešto što vole te smatra da se razvijaju samo pozi­tivne emocije.

‘S djecom je divno raditi’
Učiteljica je skoro tri desetljeća. I zvuči joj nevjerojatno da je toliko prošlo. Kroz cijelo je to razdoblje uvijek bila posvećena kreativnom stvaranju u suradnji s djecom, a uvijek je imala podršku svojih kolegica. Prisjeća se kako je prije vodila plesne skupine, kao i matematičke grupe.

druga slika

— Djeca su uvijek djeca i s njima je divno raditi. U sjećanju im ostanu te neke lijepe, kreativne stvari. Zato smatram kako je naš posao super. Biti učiteljicom razredne nastave znači da imamo dovoljno vremena za razvitak neke aktivnosti. Kroz četiri godine se može puno toga s njima napraviti. Razvijamo među ostalim svoju krea­tivnost, ali i potičemo djecu u njiho­voj kreativnosti – reći će. Iako je nekad riječ o velikom poslu kojeg radi u svoje slobodno vrijeme, ipak je to nešto što iskreno voli. Posebno kad se radi o oču­vanju kulturne baštine, ali i dubrovač­kog govora kroz razne projekte.

— Meni je žao da izgubimo tradiciju i da se naš dubrovački govor potpuno izgubi. Nekad mi je teško kad čujem da djeca ne znaju neke osnovne riječi koje smo svakodnevno prije normalno govorili. Ne znaju što znače te riječi i prvi put ih čuju. Naravno, jezik je živ i stalno se mijenja, no smatram kako moramo zadržati barem dio našeg identiteta. Zato mi je važno raditi ova­kve projekte s djecom. Njih se može vrlo lako zainteresirati, kroz igru, zabavu upijaju puno toga. Ako svatko od njih usvoji deset riječi, mislim da smo već puno toga učinili – naglasila je.

Pomoć bolesnoj djeci
Također, kroz razne se projekte, kao i kroz stvaranje vodiča, potiče razvi­tak kritičnosti i samokritičnosti, kao i empatije. Tako će novce koje dobiju od prodaje vodiča, kao i do sada, uplatiti za liječenje djece koja se bore s nekom bolešću.

— Pomogli smo nekad malim, nekad većim iznosom, koliko god smo mogli. Kod djece najviše želimo razviti osje­ćaje empatije te da primijete oko sebe kome je pomoć potrebna. Drago nam je kad shvate, da iako su mali, mogu pomoći svakome. Ako netko bude htio kupiti vodič, može nam se javiti na našu Facebook stranicu ‘Priče oko Popreta’. Isto tako, moći će se kupiti i na dan promocije – istaknula je Rokolj, a mi smo zaključili da jedva čekamo prolistati vodič.


PODRŠKA RAVNATELJICE
‘Svidjela joj se ideja’
Projekt ‘Priče oko Popreta’ nastao je u suradnji s Gradom Dubrovnikom, u vrijeme kad su se financirali dodatni projekti u školama. To od pandemije koronavirusa više nije slučaj. Nijedan se takav projekt više ne financira. Međutim, iako projekt nije više pod njihovom financij­skom potporom, vodič ćemo ove godine izdati zahva­ljujući Gradu Dubrovniku. Naime, ravnateljici lapadske škole Nikolini Soko, koja nam cijelo vrijeme pruža veliku podršku, svidjela se ideja o izdavanju dječjeg vodiča. Poslali smo pismo Gradu Dubrovniku te su nam odlu­čili pomoći i financirati tiskanje vodiča, na čemu smo im jako zahvalni.

Pročitajte još

MUZEJI I GALERIJE KONAVALA Poziv na dječje božićne radionice

Dulist

DANAŠNJI RASPORED CISTERNI Vrbica, Štikovica, Mali i Veliki Zaton

Dulist

STEPERI NA SUPERTALENTU Linda Valjalo o koreografiji koja je izazvala euforiju!

Marijana Tadić