Izdavač Dancing Bear nedavno je ponosno oglasio da je vinilno reizdanje albuma ‘Pandorina kutija’ Dina Dvornika, objavljeno na prozirnom crvenom vinilu, luksuzno opremljeno i ispunjeno već poznatim bonus pjesmama, najprodavanije izdanje mjeseca rujna. Prema objavi izdavača povod izlaska LP-ja su trinaesta godišnjica smrti (7. rujna 2008.) i ‘nedavni rođendan’ glazbenika (20. kolovoza 1964.), što su nimalo okrugle obljetnice. No, reizdanje Porinom višestruko nagrađenog albuma svakako je dobrodošlo jer ispravlja nepravdu ‘siromašnog’ originalnog vinilnog izdanja, koje je 2008. objavljeno u žurbi i gurnuto u jeftini kartonski omot.
Snimanje tog albuma, koji je Dina Dvornika nakon dugogodišnje diskografske pauze trebao vratiti na top liste i restituirati ga kao starješinu funka u Hrvata, slavno je prikazano u serijalu ‘Dvornikovi’. Odlasci u studio kod Srđana Sekulovića Skansija, dubrovačkog producenta, autora i glazbenika sa zagrebačkom adresom, onim gledateljima koje je više od Dinovih ‘kućnih čarolija’ i igranja Play Stationa zanimala glazbena komponenta priče, bili su najzanimljiviji dio reality šoua. Dvornik je velike nade polagao u taj album, istovremeno duboko strepeći od dana njegovog izlaska, jer ‘Big Mamma’ iz 1999. i ‘Svicky’ iz 2002., iako se nikako ne mogu nazvati lošim radovima, nisu bili najbolje prihvaćeni, a nekadašnjem hitmejkeru nisu podarili nijedan punokrvni hit, barem ne kalibra jednog ‘Slona’ ili ‘Manijaka’, o ‘Africi’ da i ne govorimo. O pritisku koji je osjećao, iskren i izravan kakav je bio naš enfant terrible, nije se ustručavao govoriti ni pred kamerama, a iznad svega na površinu je isplivavao njegov autorski žar i želja da snimi opaku funky ploču dosljednu ‘Kreativnog nereda’ na kojoj su mu suradnici bili Rambo Amadeus, Gibonni i Luky ili’Live in München’ sa Songkillersima, bez premca najboljeg hrvatskogalbuma snimljenog uživo.
‘Pandorinu kutiju’, izvorno najavljenu za listopad 2008. godine, Dvornik je predstavio s praskom. Uz zarazni elektro-rock ritam, ‘Hipnotiziran’, u cijelosti autorsko djelo Srđana Sekulovića Skansija, odmah po izlasku u srpnju postaje hit ljeta, a očekivanja od albuma i povratka Kralja su opravdano narasla. Nažalost, Dino Dvornik rad na albumu nije stigao privesti kraju. To je učinio Skansi pa ‘Pandorina kutija’ s manjim zakašnjenjem izlazi krajem iste godine. I takav, ‘nedovršen’, album osvaja srca slušatelja i 2009. uzima čak četiri Porina, među njima i one za Album godine i Najbolji pop album, a Dvorniku posthumno odlazi nagrada za životno djelo. Već 2010. dobili smo dopunjeno CDi digitalno reizdanje ‘Pandorine kutije’ s nadodane tri pjesme. ‘Shlapa (Daj mi još tog funka)’ suradnja je s TBF-om i funkcionira kao hommage splitskih repera liku i djelu Dina Dvornika, dok on u pjesmi sudjeluje tek s nesuvislim vokalnim fraziranjima. ‘Shlapa’ iste godine osvaja Porinaza najbolju vokalnu suradnju, no kipić je u ovom slučaju nezaslužen. Preostale dvije pjesme – ‘Splitska noć’ i ‘Ko sam onda ja’ plod su suradnje s još jednim Dubrovčaninom – DJ-em, producentom i glazbenikom Harisom Čustovićem koji uspješnu karijeru gradi u Londonu, gradu čiji su klubovi 25-godišnjem Dvorniku poslužili kao inspiracija za legendarni prvijenac iz 1989. godine.Ove pjesme starije su od većine materijala na albumu i pitanje je bi li ih Dvornik uvrstio na finalni proizvod da su ga Skansi i on stigli zajedno završiti.
‘Pandorina kutija’ donijela je nekoliko kvalitetnih funk komada. Izdvajaju se uvodna ‘Iden ća ka i moj ćaća’, koja je najsličnija njegovom klasičnom materijalu, a nepravedno su ostale zapostavljene ’Ljubav do boli’ i ‘Zašto mi radiš to’. Posljednju tekstualno potpisuje Danijela Dvornik. Skansijeva ‘Više ili manje’, a posebno ‘Nadahnuće’ autora Željka Banića plivaju u prepoznatljivim funky house vodama, dok ‘Pelin i Med’, također Skansijev autorski rad, nastavlja niz sjajnih Dvornikovih balada. Na novom reizdanju ‘Pelin’ se nalazi i u akustičnoj verziji. Nažalost, izostavljena je superiornija verzija pjesme koja je korištena u spotu, a do danas je dostupna samo digitalno. Uz odmak od 13 godina, ‘Pandorina kutija’ uspješno zadržava svoj status prikladnog epitafa posve jedinstvenom i nikada prežaljenom glazbenom vizionaru čije 30 godina stare pjesme i danas jednako pale plesne podije. Ostaje samo žaljenje što Dino nije dobio priliku doživjeti svoj povratak na prijestolje kralja funka, mjesto koje će vjerojatno zavazda ostati upražnjeno.
Foto: Dancing Bear