Zamijeniti vrlo važnog člana grupe niti jednom bandu nije lagan posao, a posebno u situaciji kad taj član tragično premine. Četiri godine nakon pogibije basista Caleba Scofielda, Cave In svojim novim albumom ‘Heavy Pendulum’ dokazuju da su oduvijek bili doista poseban band kreiravši moderno remek-djelo.
Cave In osnovali su 1995. Stephen Brodsky (gitara) i Jay Frechette (vokal), a od prvog dana pridružuju im se i Adam McGrath na gitari, JRConners na bubnjevima i Justin Matthes na basu. Frechette vrlo brzo napušta band zbog prethodnih obaveza, Brodsky preuzima vokalne dužnosti, a Matthesa prije snimanja prvog albuma mijenja Caleb Scofield čime grupa dobija svoju standardnu postavu koja će ostati zajedno puna dva desetljeća.
Njihov inauguralni album ‘Until Your Heart Stops’ na scenu donosi vrlo zanimljivu i dinamičnu verziju metalcorea, a velike zasluge za kreaciju specifičnog Cave In zvuka pripadaju i njihovim prijateljima iz grupe Converge – Jacobu Bannonu i legendi scene Kurtu Ballou koji je ujedno i producirao album. Na sljedećem albumu ‘Jupiter’ uz metalcore eksperimentiraju i s psihodeličnim i space-rockom, a zahvaljujući stvarima poput ‘Big Riff’, ‘Innuendo and Out the Other’ i ‘Requiem’ poznati metal časopis Decibel album proglašava drugim najboljim albumom desetljeća – zanimljivo, odmah iza albuma ‘Jane Doe’ grupe Converge. Treći album ‘Antenna’, prvi za veliku diskografsku kuću RCA, donosi im još veću slavu, nastup na Lollapaloozi i europsku turneju kao predgrupa Foo Fightersima i Muse, no njihov pripitomljeni zvuk nije baš najbolje sjeo ni fanovima niti, kako se čini, samim članovima grupe pa raskidaju ugovor s RCAi vraćaju se svojim korijenima albumom ‘Perfect Pitch Black’ iz 2005. na kojem u pjesmi ‘Trepanning’ slikovito opisuju svoje mainstream iskustvo pranja mozga.
Nakon poduže stanke ekipa se ponovno okuplja i 2011. izdaju fantastičan album ‘White Silence’. Iako vrlo uspješan i među publikom i kritikom, kvartet je započeo shvaćati Cave In više kao ekskluzivni klub za prijateljsko druženje te se ekipa ponovno razilazi po mnogobrojnim projektima. Brodsky zajedno s bubnjarom Convergea Benom Kollerom osniva hardcore/punk band Mutoid Man, a Scofield se priključuje post/doom bandu Old Man Gloom legendarnog Aarona Turnera (Isis, Sumac). Cave In je nastavio postojati i 2018. ekipa se ponovno sastaje kako bi započela snimanje novog albuma, no nakon samo nekoliko dana svirke Caleb Scofield pogiba u prometnoj nesreći. Band uz pomoć Scofieldovog brata Kylea i Natea Newtona, Calebovog kolege iz Convergea nastupa na nekoliko humanitarnih koncerata za prikupljanje pomoći obitelji, s kulminacijom na kultnom Roadburnu.
Sljedeće godine preostali članovi uz pomoć producenta Andrewa Schneidera zvučne zapise s njihovih posljednjih svirki pretvaraju u šesti studijski album ‘Final Transmission’, naziv koji simbolizira posljednje odsvirane Scofieldove note, a na pjesmi ‘All Illusion’ i njegov posljednji vokalni nastup. Iako su mnogi smatrali da naslov albuma ujedno znači i najavu kraja grupe, to na sreću nije bilo točno. Jedina osoba koja je mogla zamijeniti Scofielda bio je Nate Newton, pa smo tako ovog vikenda dobili i njihov sedmi studijski album ‘Heavy Pendulum’. Dvostruki album sa svojih sedamdeset minuta označava i producentski povratak Kurta Balloua, a dobri Calebov duh i dalje je prisutan na pjesmama ‘New Reality’, uvodnoj stvari za koju je skladao glazbu i ‘Amaranthine’ koja sadržava Scofieldove stihove. Žestine ne nedostaje na stvarima poput ‘Floating Skulls’, ‘Blood Spiller’ i ‘Waiting For Love’, psihodelija sporijeg tempa prisutna je na ‘Nightmare Eyes’, epski post-metal briljantno je obrađen na ‘Blinded By A Blaze’, a naslovna stvar i ‘Reckoning’ poprilično podsjećaju na klasični Alice in Chains. No, šećer dolazi na kraju u obliku dvanaest-minutne cepelinoidne ‘Wavering Angel’, pjesme koju neprestano vrtim na repeat.
Tragedija ipak nije uspjela uništiti Cave In, a sva ljubav i prijateljstvo susreću vrhunsku profesionalnost na ovom izvrsnom albumu koji nas podsjeća na bogatu četvrt-stoljeća dugačku povijest banda, a ujedno i postavlja oznaku svježeg početka i uvod u sljedećih dvadeset pet godina glazbe.
Foto: Relapse Records