Američke tajne službe još uvijek sakrivaju pravu istinu, no nepobitna je činjenica da je prije skoro četrdeset godina na Antarktiku sletjela izvanzemaljska letjelica sa šesteročlanom posadom svemirskih barbara čija je misija bila pokoriti zemaljsku kuglu seksom, drogom i rock’n’rollom. To je bila skupina ratnika iz plemena GWARkoji su svoj zadatak odlučili realizirati sviranjem crossover punk-thrash metala i žestokim, nasilnim nastupima ispunjenim raznoraznim tjelesnim izlučevinama.
GWARse prvi put ljudskoj publici obznanio 1984. u sklopu audio-vizualne umjetničke kolonije u Richmondu u američkoj saveznoj državi Virginia kao idejni projekt glazbenika Davea Brockieja. Brockie, pjevač i basist punk grupe Death Piggy osmislio je kostime svemirskih barbara, a članovi banda obučeni kao izmišljeni band GWARnastupali su sami sebi kao predgrupa i izvodili kompliciranu glazbenu priredbu o napadu bića iz svemira koji otimaju i jedu zemljane. Brockie i ekipa vrlo brzo su uvidjeli da velika većina publike koncert napušta odmah nakon nastupa predgrupe, pa su odlučili ugasiti originalnu grupu i nastavili nastupati isključivo kao GWAR. Grupa pod istim imenom nastupa već skoro četiri desetljeća, a glazbena postava izmijenjena je višestruko tako da danas u grupi ne nastupa niti jedan od originalnih članova, iako su persone koje su glazbenici preuzeli preživjeli nekoliko iteracija.
Njihov prvi album ‘Hell-O’ udario je temelje grupe, a eksplozivni nastupi koji su u nesvijest bacali puritance i konzervativce vrlo brzo su ih doveli na naslovnice časopisa i redovitu rotaciju na MTV-u. Drugi album’Scumdogs of the Universe’ iz 1990. s hitovima ‘Sick of You’, ‘Vlad the Impaler’ i ‘Sexecutioner’ postao je globalna senzacija, a članovi grupe postali su česti gosti talk-emisija nastupajući pod punom opremom. Sljedeći album ‘America Must Be Destroyed’ bio je popraćen filmom ‘Phallus in Wonderland’ za koji zarađuju nominaciju za Grammyja, a četvrtim albumom ‘This Toilet Earth’ i singlicom ‘Saddam a Go-Go’ postaju redoviti gosti u seriji ‘Beavis and Butthead’.
Taj album predstavlja i početak kraja medijske slave GWAR-a koji tijekom sljedećih dvadeset godina izdaju još devet studijskih albuma, a cijeli projekt 2014. proživljava najteže dane nakon smrti osnivača Davea Brockieja. Ostatak grupe ipak odlučuje nastaviti te ubacuju u petu brzinu, 2017. izdaju odličan ‘The Blood of Gods’, a prošlog vikenda nakon petogodišnje pauze i svoj petnaesti album ‘The New Dark Ages’, uvjerljivo najbolji album u ovom mileniju i jedan od tri najbolja sveukupno. Album dolazi u pratnji grafičkog romana ‘The Duoverse of Absurdity’, a tematski prati kritiku današnjeg stanja svijeta, ekologije, estrade i politike. Glazbeno i dalje thrash-punk, ali ovaj put s više otklona prema progu, klasičnom metalu, pa čak i doomu na ‘Unto the Breach’, dvanaest pjesama (plus tri pjesme bonusa) u preko uru vremena podsjećaju nas zašto je GWARdevedesetih bio odlična grupa koje su se plašile institucije.
Album otvara naslovna stvar koja je osvrt na današnji medijski svijet lažnih vijesti i regresivne propagande, na ‘Blood Libel’ band se obračunava s rasizmom i anti-semitizmom, a žestoka pristovska ‘Berserker Mode’ vraća grupu u svoj izvorni barbarsko-ratnički modalitet. Ako je potrebno izdvojiti najupečatljivije stvari na albumu, tada su to ‘The Cutter’ s gošćom Lzzy Hale iz Halestorma, potpuno ispaljeni prog izlet u ‘Venom of the Platypus’ i genijalni thrash na ‘Ratcatcher’.
Album je definitivna preporuka za slušanje svima, no GWARje prvenstveno vizualni doživljaj koji je potrebno barem jednom doživjeti. Tako će u mom sjećanju zauvijek ostati tetovirana olimpijska Atlanta 1996., plesni salon hotela Hilton u potpunosti prekriven plastičnim tendama od kristalnog lustera do parketnih podova, i skoro dvosatni defile nevjerojatnih vizualno-likvidnih stimulansa koji su publiku na kraju nastupa ostavili prekrivenu od glave do pete raznobojnim tekućinama. Novi album znači i novu turneju, krajnje je vrijeme za ponovni posjet Antarktici.
FOTO: gwar.net