Na razini Europske unije, međunarodni pomorski transport ostaje jedini oblik prometa koji nije uključen u obvezu smanjenja emisije stakleničkih plinova.
Stoga je članica Europskog parlamenta, Dubravka Šuica, upitala povjerenicu Europske komisije za klimu, Connie Hedegaard: ''Koje konkretne mjere Europska unija namjerava poduzeti kako bi smanjili emisiju stakleničkih plinova u pomorskom prometu?''
Pri tome je upozorila na nagli porast 'cruising' turizma, istaknuvši Dubrovnik – grad pod zaštitom UNESCO-a kao najbolji primjer o kojem treba voditi računa.
"Na koji način se zemlje izvan EU-a namjerava i planira potaknuti da slijede primjer država EU-a u smanjenju emisije stakleničkih plinova u pomorskom transportu? Postoje li neke povratne informacije vezane uz njihov rad", nastavila je Dubravka Šuica. Također je pitala, postoje li, osim dijaloga i planiranja, neki konkretni koraci koje provode i kakav je njihov učinak?
U odgovoru je predloženo djelovanje, osim globalnim sporazumima, i putem regionalnog povezivanja poput Jadranske euroregije u koje su uključene i zemlje koje nisu članice Europske unije, na što je Dubravka Šuica izrazila zadovoljstvo, jer se ovom problemu pristupa integrirano kao i upravljanju pomorskim dobrom i obalnim pojasom.
Na konferenciji UN-a o klimatskim promjenama koja se održala u Varšavi, Europska unija je zatražila uravnoteženi paket odluka kako bi se ostvario napredak u međunarodnom djelovanju u području klimatskih pitanja. Novi globalnim sporazumu o klimi koji bi se trebao potpisati 2015. u Parizu, a stupio bi na snagu 2020. EU se obvezao da do 2020. smanji emisije stakleničkih plinova za najmanje 20 posto ispod razina iz 1990., a istodobno poveća energetsku učinkovitost za 20 posto i udio obnovljivih izvora energije u ukupnoj potrošnji na 20 posto.
U skladu sa zaključcima u Varšavi, a prema pripremi za Pariz 2015., Ured Dubravke Šuice će u veljači 2014.godine organizirati konferenciju u Hrvatskoj posvećenu klimatskim promjenama.