AktualnoUrednički izbor

SPORAN IZNOS PONUDILA TVRTKA SA ŠEST ZAPOSLENIKA Ceste u gradu ‘upale’ u problem s održavanjem?

rupe cesta56 2

Tvrtka Atis Dubrovnik ubuduće bi trebala redovno održavati nerazvrstane ceste i javne prometne površine. Ali, očito ne uskoro. Naime, Grad Dubrovnik je u postupku javne nabave 4. srpnja ove godine donio odluku o odabiru njihove ponude. No, deset dana kasnije, točnije 14. srpnja Tehnogradnja je uložila žalbu na odluku. Stoga, kako ističu dalje iz Grada Dubrovnika u odgovoru, ‘nije moguće potpisati okvirni sporazum do okončanja žalbenog postupka’.

Frankovićeve zamjerke Zoriću
Inače, Tehnogradnja je tvrtka koja je više od dvadeset godina brinula o gradskim cestama i ulicama, najprije kao Signalizacija, da bi posljednjih godina Mario Zorić prebacio posao na svoju drugu tvrtku. No, upravo je gradonačelnik Mato Franković prije nekoliko mjeseci istaknuo kako nije zadovoljan dinamikom izvođenja radova tvrtke Tehnogradnja pa je zbog toga najavio i penale, ali i promjene u postupcima javne nabave, do čega je i došlo. Tako je prvi put Grad Dubrovnik razdvojio javne nabave, i to za redovno te izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina. Iz Grada Dubrovnika za DuList su istaknuli kako je, u postupku javne nabave za redovno održavanje nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina, iznos ponude tvrtke Atis bio 1.097.937,50 eura (s PDV-om). Ponuda tvrtke Tehnogradnja iznosila je 3.742.588,50 eura (s PDV-om). Treba istaknuti kako je ‘u igri’ bio treći ponuditelj. To su Dubrovnik ceste d.d. čija je ponuda bila najveća, a iznosila je 4.003.867,79 eura (s PDV-om).

Tvrtka sa šest zaposlenika
A što se zna o tvrtki koja će, po svemu sudeći, preuzeti posao održavanja cesta? O Atisu osnovanom 2017. godine ne može se pronaći puno informacija na internetskim stranicama. Vlasnik i osnivač je Amir Pelko, a tvrtka je registrirana za gradnju cesta i autocesta. Sjedište joj je u mjestu Čajkovica. Na stranici Poslovna.hr se ističe kako je tvrtka Atis u 2022. ostvarila ukupni godišnji prihod u iznosu od 220.562,48 eura ‘što predstavlja relativnu promjenu ukupnih prihoda od 23.859,45 eura u odnosu na prethodno razdoblje kada je poslovni subjekt ostvario ukupne godišnje prihode u iznosu od 196.703,03 eura’. Navodi se i kako je tvrtka tijekom posljednje dvije godine poslovala s dobiti.
— Atis Dubrovnik d.o.o. je u 2022. ostvario neto rezultat poslovanja u iznosu od 24.287,08 eura dok je ostvarena neto marža iznosila 11,01 posto – istaknuto je među ostalim. Naglašeno je i kako Atis ‘u 2022. nije povećavao ni smanjivao broj zaposlenih, a imao je 6 zaposlenika’.

‘Nasljednica’ Ipsuma?
Ipak, za tu će tvrtku, u gradskim građevinskim krugovima tvrditi kako je ‘nasljednica’ Ipsuma, tvrtke dobro poznate dubrovačkoj javnosti. Tvrtka Ipsum, u vlasništvu Leona Šprlje, sina bivšeg SDP-ovog župana, pok. Ivana Šprlje stvorila je brojne financijske dubioze, za njom su se vukli repovi i dugovi prema kooperantima. Na kraju je početkom 2018. godine završila u stečaju da bi u studenom 2021. godine bila brisana iz Sudskog registra. Podsjetit ćemo samo kako je Ipsum d.o.o. dugo godina dobro živio od interventnih poslova koje je obavljao za dubrovački Vodovod. Riječ je o vremenu kada je na čelu te komunalne tvrtke bio predsjednik uprave Branko Negodić, inače i pročelnik za gospodarstvo za vrijeme Šprljinog mandata. Ne ulazeći u potankosti, moramo se prisjetiti i kako je Šprlje zaustavio radove na polaganju energetskog kabela prilikom izgradnje pročistača tvrdeći tada da cesta kojom su trebali prolaziti kabeli nije u vlasništvu grada, već tvrtki koju je i on sam predstavljao. Kako je neslavno propala još jedna u nizu Šprljinih tvrtki, manji dio njegovih ljudi odlučio se za pokretanje svog biznisa. S krajem Ipsuma nastao je Atis Dubrovnik.

‘Zagrizli’ preveliki zalogaj
I sve da se zanemare veze i poveznice sa Šprljom, sve da ih danas više nema, upućeni tvrde kako se ovako zahtjevan posao na održavanju gradskih prometnica ne može raditi sa samo šest zaposlenih. Tvrtka Atis je dosad imala korektan imidž manje građevinske tvrtke. Odrađivali su posao relativno brzo, ali su se koncentrirali samo na posao koji sami mogu ‘progutat’. Sada su, tvrde nam, s cestama ‘zagrizli’ preveliki zalogaj. Upućeni nam objašnjavaju kako će za održavanje cesta vjerojatno trebati posegnuti za kooperantima, ali objašnjavaju nam, dogodit će se ista situacija kao i s obnovom place u Gružu. Posao stoji jer je tvrtka potkapacitirana. I tako je već mjesecima.

Cijene stare tri godine
Još jedan detalj posebno upada u oči, a njega su nam neslužbenim kanalima razjasnili upućeni iz gradske uprave. Naime, sporan je iznos kojeg je tvrtka Atis ponudila za obavljanje redovitog održavanja cesta. Jeftiniji su čak za 2,6 milijuna eura od Tehnogradnje, tvrtke koja je taj posao radila dugi niz godina, ali i gotovo 3 milijuna eura od Dubrovnik cesta, tvrtke kojoj je to primarni ‘opis’ posla. Kako nam objašnjavaju, tvrtka Atis je ponudu za natječaj ‘kreirala’ na temelju iznosa od prije tri godine kada je posljednji put raspisivan javni natječaj. To je, tvrde nam, strašno veliki problem, budući da su cijene do danas, a posebno nakon koronakrize, pošle u nebo. Za te novce, tvrdi nam naš sugovornik iz Grada, upoznat u cijelu problematiku, teško se može bilo što napraviti. Zbog toga je i opravdana sumnja našeg sugovornika koji je zabrinut hoćemo li doskora imati problem s održavanjem cesta. • BĐ/MP

A što je s izvanrednim održavanjem?
Grad Dubrovnik smo pitali i za postupak javne nabave za izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina. Je li Grad inicijalno odobrio koji gospodarski subjekti zadovoljavaju minimalne uvjete, odgovaraju:

—Dinamički sustav nabave za predmetni postupak nabave je u tijeku te stručno povjerenstvo za javnu nabavu Grada Dubrovnika trenutačno pregledava zaprimljene zahtjeve za sudjelovanjem u postupku. Sukladno uvjetima dinamičkog sustava nabave, definiranim Zakonom o javnoj nabavi, u ovom trenutku ne smijemo davati informacije o zaprimljenim zahtjevima. Vezano za provođenje dinamičkog sustava nabave, svaki gospodarski subjekt koji je poslao zahtjev za sudjelovanjem će u zakonskom roku dobiti obavijest o pristupanju dinamičkom sustavu ili odluku o nedopustivosti sudjelovanja. Sljedeći korak u dinamičkom sustavu nabave je slanje Poziva na dostavu ponuda gospodarskim subjektima koji su pristupili sustavu, te zaprimanje ponuda i donošenje odluka o odabiru za svaki zasebni poziv unutar sustava. Važno je naglasiti da je svaki zainteresirani gospodarski subjekt slobodan dostaviti zahtjev za sudjelovanjem u dinamičkom sustavu nabave za cijelo vrijeme njegovog trajanja, što je u ovom slučaju dvije godine – istaknuli su u odgovoru.

Objavljeno u tiskanom izdanju 19. srpnja 2023.

Pročitajte još

SINSAY POVLAČI VIŠE PROIZVODA Pogledajte imate li koji kod kuće

Dulist

CISTERNE NA TERENU I DANAS Neugodni mirisi i dalje prisutni u mreži dijela sustava Palate

Dulist

[FOTO] Blagdanska radionica u Orsana

Dulist