Večeras hrvatski teritorij postaje jedinstven. Pelješki most povezuje Hrvatsku. Ponosni smo i hvala svima – napisao je predsjednik Vlade Andrej Plenković na Twitteru.
Naš fotograf Zvonimir Pandža ‘uhvatio’ je kadar posljednjeg segmenta čelične konstrukcije Pelješkog mosta, dugog 18 metara i teškog 220 tona, a čija se ugradnja, odnosno podizanje s dvjema dizalicama očekuje kroz 10 do 20 minuta.
Zašto se most spaja u kasne večernje sate pojasnio je šef Hrvatskih cesta Josip Škorić za Rtl.hr.
– Razlozi su tehničke prirode. Znamo i sami da su temperaturne oscilacije važne kod gradnje ovakvih elemenata jer postoje oscilacije u materijalu. Iskustvo dosadašnje je da od 23 do 24 sata da je ta temperatura najoptimalnija za izgradnju – iznio je.
Priprema je bila važan dio.
– Ovo je drugi pokušaj izgradnje mosta. Najteži dio posla bilo je polaganje čeličnih pilota u dno zaljeva koja se završila prije dvije godine, a sad smo opet u kritičnoj fazi pogađanja linije i specifičnosti materijala za gradnju – rekao je za N1 voditelj projekta Goran Legac iz Hrvatskih cesta.
Slijedi zavarivanje svih podignutih segmenata, hidroizolacija, kolničke ploče, asfaltni zastor, prometna oprema (ograde i sl.) i AKZ zaštita koja će se morati poboljšati jer je došlo do oštećenja u transportu iz Kine, dodao je Legac.
– Most će biti završen i prije lipnja iduće godine. Na tehnički pregled mislimo tijekom veljače iduće godine, a do lipnja će biti gotove i pristupne ceste – otkrio je Legac.
Ograničenje brzine na mostu bit će 90 km na sat, a osim dvostrukih prometnih linija u svakom smjeru, bit će i zaustavne linije.