Aktualno

SOLARIS O SPORNIM AUTOBUSIMA Ako ne pronađemo rješenje, zaštitit ćemo svoje interese

solaris autobus

Solaris Bus&Coach S.A. tvrdi da su autobusi proizvedeni u skladu s tehničkim specifikacijama natječajnog postupka, kao i u skladu s ishodima žalbenih postupaka koji su vođeni u dva navrata ispred Državne Komisije kao i odluke Visokog Upravnog suda – navodi Petros Spinaris, zamjenik predsjednika Uprave poljske tvrtke koja je jučer Libertasu pokušala ponovno isporučiti naručene autobuse. Podsjetimo, gradonačelnik Mato Franković i direktor Libertasa Ante Vojvodić u petak su na konferenciji za medije izjavila kako je tvrtka Solaris ponovno pokušala isporučiti autobuse bez sekundarnih retardera, koji su izričito bili navedeni u tehničkoj specifikaciji javne nabave. Tada je gradonačelnik rekao kako će s tvrtkom Solaris raskinuti ugovor, a najavio je i podizanje kaznene prijave.

Nakon toga, oglasili su se i iz Solarisa odakle tvrde kako su 19. lipnja drugi put pokušali ispuniti svoju ugovornu obvezu isporuke 11 gradskih autobusa Solaris Urbino 12 prema Ugovoru o javnoj nabavi.

-Naručitelj je ponovno odbio primiti autobuse uz tvrdnju da ne ispunjavaju tehničke uvjete u dijelu konfiguracije mjenjača (usporivač/retarder) – ističu iz Solarisa te navode kako je prvi pokušaj isporuke bio 28. svibnja, no i tada su odbijeni uz isto obrazloženje.

-Kompanija SBC je uvjerena da je cjelokupni postupak natjecanja provela u dobroj vjeri, poštujući sve zakonske i proceduralne norme vezane uz Zakon o javnoj nabavi, Zakon o obveznim odnosima kao i procedure vezane uz spomenuti postupak javne nabave. Skrećemo pažnju na činjenicu da je u ovom postupku Državna komisija u dva navrata donijela odluku u korist SBC kao ponuditelja, a Visoki Upravni sud Republike Hrvatske je svojom presudom odbio tužbu Auto Hrvatska d.o.o. i time Ugovor o javnoj nabavi za predmetni postupak proglasio pravomoćnim – navode iz Solarisa.
Nadalje navode izvatke iz podnesaka Naručitelja Državnoj komisiji i Visokom Upravnom sudu tijekom žalbenog postupka, a vezano upravo uz problem konfiguracije ponuđenog mjenjačkog sklopa ZF Ecolife 6AP 2000B.

-Sastavni dio provedenog postupka javne nabave jest i podnesak Naručitelja od 14. kolovoza 2019. godine kojim su se očitovali na žalbu ponuditelja Auto Hrvatska prodajno servisni centri d.o.o. na odluku o odabiru i u kojem na str. 5. navode: ‘rezimirano glede mjenjača ZF serija Ecolife, tip 6AP, varijanta 2000B bio on sa sekundarnim retarderom/usporivačem ili on bio s primarnim retarderom/usporivačem svakako je u cijelosti prihvatljiv u kontekstu odjeljka br. 6. Tehničkih specifikacija vozila, u potonjem slučaju s osnova jednakovrijednosti glede toč. 6.1. Tehničke specifikacije vozila. U odgovoru na upravnu tužbu kojom je Auto Hrvatska prodajno servisni centri d.o.o. ustala protiv rješenja Državne komisije, u vezi primarnog retardera, Naručitelj navodi, cit. iz presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske od 20.studenog 2019.godine, poslovni broj UsII-523/19: ‘u slučaju kada ponuditelja u Tehničkim specifikacijama i ne naznači da nudi jednakovrijedan proizvod, a dokazi o jednakovrijednosti proizvoda budu dostavljeni/dostupni naručitelju, naručitelj ih je dužan uzeti u obzir pod uvjetom da time ne dolazi do pregovaranja u vezi predmeta javne nabave. Dokazi na koje tužitelj upućuje ukazuju da mjenjač ZF serija Ecolife, tip 6AP, varijanta 2000B s primarnim retarderom ima jednakovrijedne karakteristike mjenjačima sa sekundarnim retarderom koji ima četiri stupnja prijenosa… Postoje prijevoznici kod kojih su prihvaćeni, ugovoreni i sada već i isporučeni autobusi upravo s mjenjačima ZF, serija Ecolife, što je sve bez ikakvih primjedbi i financijskih korekcija prihvaćeno i od SAFU (npr. Pulapromet d.o.o.). Rezimira kako je ponuđeni mjenjač, bilo sa sekundarnim retarderom/usporivačem ili primarnim retarderom/usporivačem, tehnički prihvatljiv s ocjene jednakovrijednosti.’ Unatoč svemu navedenom, čak protivno vlastitim podnescima tijekom žalbenih postupaka pred Državnom komisijom i Visokim Upravnim sudom, Naručitelj je ustrajao u kompromitaciji cjelokupnog postupka isporuke autobusa uz tvrdnje da autobusi imaju ‘tehničke nedostatke’ zbog kojih iste ne mogu prihvatiti – ističe su u priopćenju poljske tvrtke.

Nadalje navode kako su predstavnici SBC, prisutni u Dubrovniku tijekom pokušaja ponovne primopredaje autobusa, ‘ostali zgroženi i duboko šokirani svjedočeći kako predstavnici policije i gradskog redarstva sprječavaju prilazak autobusa Solarisa sjedištu tvrtke Libertas Dubrovnik, dok u isto vrijeme gradonačelnik Dubrovnika javnim objavama karakterizira Upravu Kompanije SBC prevarantima i prijeti kaznenim prijavama’.
-U ozračju pozitivnih poslovnih praksi i poslovne etike, kompanija SBC ustraje pri odluci da ostavi otvorenu mogućnost za pronalazak zajedničkog rješenja. Naglašavamo kako je do danas uložen vrlo veliki trud za susrete s Naručiteljem i objašnjavanjem pozicije SBC, unatoč vrlo otežanim uvjetima putovanja, uzrokovanim pandemijom COVID.Ukoliko u sljedećim danima neće biti napretka u pronalasku obostrano prihvatljivog rješenja, SBC će pokrenuti postupke u cilju zaštite svojih interesa kao i nadoknadi štete. Željeli bismo izraziti duboko žaljenje građanima Dubrovnika što im je uskraćeno korištenje proizvoda koji bi značajno poboljšali uslugu javnog prijevoza kao i pozitivan učinak na okolinu grada baš kao što Solaris autobusi to čine u gotovo svim velikim gradovima Europe i svijeta – zaključuju iz Solarisa.
Dostavili su i mišljenje o mjenjaču Ecolife 6AP u odnosu na VOITH Diwa prema dostupnoj dokumentaciji Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Sveučilišta u Splitu.

FESB_Mišljenje_ZFEcolife_vs_VOITHDiwa_20200620 (1)

Pročitajte još

UVALA LAPAD PRAZNA Maturanata nema ni na vidiku

Dulist

ČESTITKE Dodijeljene diplome polaznicima tečaja hrvatskog jezika za strance

Dulist

PRONAŠLI SMO JE Uginula morska kornjača završila na obali u Posatu

Dulist