Grad

AUTOBUSI STIGLI, OPET FALE DIJELOVI Gradonačelnik: Pokreće se postupak kaznene prijave protiv Solarisa

Pokreće se postupak kaznene prijave za pokušaj prevare protiv odgovornih osoba tvrtke Solaris bus & Coach – rekao je gradonačelnik Mato Franković na konferenciji za medije ovog petka.

– S današnjim danom je istekao rok od 21 službenog dana u kojem je tvrtka Libertas, prilikom preuzimanja autobusa tvrtke Solaris financiranih iz EU fondova, utvrdila da nisu ispoštovani svi tehnički uvjeti – rekao je Franković i dodao:

-Nije ugrađen sekundarni retrarder, sukladno natječajnoj dokumentaciji. Samim time su se prekršili uvjeti javne nabave što je u konačnici dovelo do toga da je Libertas prije 21 dan napravio službeni zapisnik s isporučiteljem te se sukladno tom zapisniku utvrdilo kako navedeni retarder nije sukladan tehničkoj specifiikaciji – istaknuo je. Tvrtka Solaris je imala točno 21 dan da ispravi navedeno, i to nije napravila.

Mato Franković i Ante Vojvodić (Libertas)

-Danas su se vratili ponovno s autobusima i utvrđeno je kako nije došlo do potrebne ispravke. Libertasu je preostalo reći da se zaustavljaju svi postupci – kaže gradonačelnik.

Uz pokretanje postupka kaznene prijave, raskida se ugovor za isporuku autobusa i podnosi se zahtjev prema središnjoj Agenciji za ugovaranje i financiranje EU fondova za pokretanje postupka nove javne nabave za dobivanje autobusa financiranih iz EU fondova.

-Postavlja se pitanje: Što bi bilo da je Libertas odlučio preuzeti autobuse u ovakvom stanju, s tehničkom specifikacijom? U tom trenutku bi Libertas bio penaliziran s iznosom od 4,5 milijuna kuna – rekao je gradonačelnik. Inače, autobusi su financirani dijelom iz EU i dijelom iz nacionalnih fondova, a ne iz izvora Grada Dubrovnika.

Doživjeli smo prijetnje

-Pokazali smo s ovim odgovorno postupanje. Na službenom sastanku, od strane tvrtke Solaris upućene su direktne prijetnje prema Libertasu i Gradu Dubrovniku po pitanju medijskog pritiska koji će se vršiti na nas. Poručujem im da smo mi takve prijetnje davno prije čuli od drugih pa istima nismo bili podložni. Nejasno nam je kako je jedna tako visoko renomirana tvrtka odlučla na jeftin pokušaj manipulacije, potpuno nepotreban – rekao je Franković.

-Mi idemo putem zaštite tvrtke Libertas pokretanjem ponovog postupka. Autobusi i nisu prijeko potrebni za redovno održavanje linija. Vremena imamo. Jasno je da ne želimo da ni na jedan način ugrozimo poslovanje Libertasa – kaže Franković.

Direktor Libertasa Ante Vojvodić podsjetio je kako je prva odluka bila dobavljač tvrtka Autohrvatska, odnosno brand MAN.

-Na prvom natječaju tvrtku Solaris smo likvidirali s obzirom na njezin tehnički detalj što se tiče antikorozivne zaštite. Tvrtka Solaris je uložila žalbu i ta je žalba uvažena. Morali smo ići na drugi odabir te uključiti tvrtku Solaris koja je u tom trenutku imala najviše bodova. Tako da je naša druga odluka bila Solaris na koju se žalila Autohrvatska. Odnosila se na tehnički detalj sekundarnog retardera koji je ispao problem prilikom isporuke vozila. Državna komisija te Upravni sud nisu ulazili u tehničke detalje dokumentacije koju je priložila Autohrvatska nego su vjerovali izjavi dobavljača, odnosno proizvođača koji je rekao da nude sekundarni retarder koji je nama u natječajnoj dokumentaciji – naglasio je Vojvodić. S obzirom da se radi o europskim novcima, postoje brojne kontrole vozila i tehničke dokumentacije te postoje stroga pravila.

-Jednostavno nismo mogli prijeći preko ovog tehničkog detalja – rekao je Vojvodić.

Tko je obavio tehnički pregled, bio je pitanje novinara.

-Jutros u 9 sati smo imali sastanak s predstavnicima tvrtke Solaris koji su potvrdili da su autobus identični kao što su bili i prilikom prve isporuke. Ako su oni potpisali zapisnik u tome trenutku, da su oni isporučeni s primarnim reterderom i danas dali ovu izjavu, ne vidim razloga za objašnjenje. Spremni smo bili preuzeti jedno vozilo na pregled, angažirali smo i sudskog vještaka da ne ispadne da ih mi naprasno odbijamo. Htjeli im dati priliku, no nisu se pojavili ponovno u našoj tvrtki u 10 sati tako da se napravi jedan zapisnik koji bi se ovjerio s naše i njihove strane  – rekao je Vojvodić.

Gradonačelnik je rekao kako se ne boji ući u spor budući da je tvrtka Solaris najavila tužbu.

-Kao i svaki EU natječaj, redovno idemo na sastanke u Središnju agenciju za financiranje i ugovaranje i s njima se dodatno konzultiramo, što smo napravili i ovaj put. Rekli su nam da će nas automatski penalizirati ako se odlučimo uzeti autobuse koji ne odgovaraju tehničkoj specifikaciji. Tu je stvar vrlo jasna. I ugovor je vrlo jasan. U siječnju sam dobio informaciju da tvrtka Solaris, unatoč činjenici da se traži seknudarni ugrađuje primarni retarder u autobuse. Tada sam uputio dopis i zamolio ih da vode računa o tome jer da ćemo u slučaju da dođe do nečeg suprotnog, biti prisiljeni ne pristati primiti takve autobuse. To je bilo čak i prije proizvodnje. Na to su odgovorili da se ne brinemo i da će ispoštovati sve sukladno ugovoru i javnoj nabavi – rekao je gradonačelnik Franković. Istaknuo je kako je jučer dobio i diplomatsku notu poljskog veleposlanika u RH koji se zanimao za slučaj. Upoznao ga je, rekao je, s cijelom kronologijom i dokumentacijom kao i činjenicom da se dogodio pokušaj prijevare.

-Kad se dogode ovakve stvari i kad se na EU fondove javi netko tko izvrši pokušaj prijevare dobije tzv. markicu, a ona znači da se više ne možete prijavljivati na EU fondove odnosno da ste tvrtka koja ima ozbiljne indicije da vas može prevariti. Da je Libertas odlučio riskirati i uzeti autobuse te platiti penale, onda bi on dobio tu markicu jer je svjesno počinio tu vrstu prijevare. Solaris će snositi odgovarajuće posljedice jer nas je dovela u zabludu, i nije nam jasno kako se tako visoko renomirana tvrtka odlučila na takvo nešto – rekao je gradonačelnik dalje.
-Ne znamo kakva je njihova namjera bila, ali kad se Auto Hrvatska žalila na njihov izbor, onda je nedvojbeno tvrtka Solaris poslala izjavu gdje je napisala i Državnoj komisiji i Visokom upravnom sudu da će isporučeni retarder biti sekundaran, i to su potpisali – naglasio je gradonačelnik.

Iz Grada Dubrovnika naknadno su dostavili sljedeće dokumente, koji se nalaze u nastavku teksta:

-Zahtjev za dostavu ažuriranih popratnih dokumenata  poslan je Solarisu 26.06.2019. godine, odgovor je dostavljen 08.07.2019. (str. 4/18 točka 6.1.)

– Poziv na dostavu nadopuna i objašnjenja ažuriranih popratnih dokumenata poslan je Solarisu 11.07.2019., odgovor je dostavljen 19.07.2019. (str. 4/6 točka 3.1.)

V_1-Solaris-Opis vozila (3)

02_Solaris-Odgovor na zahtjev za dostavom dokumenata (3)

Pročitajte još

KLM od lipnja uspostavlja svakodnevnu liniju Amsterdam-Dubrovnik

Dulist

FRANKOVIĆ Ovo je neviđeni skandal! Kako je moguće da Laguna Trade posjeduje radnu verziju rješenja, a Grad i Ministarstvo nisu ni znali za postupak!

Dulist

‘SURADNJA JE SNAŽNA I KONTINUIRANA’ Gradonačelnik primio predstavnike dubrovačkog Crvenog križa

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija