Hrvatska

‘SEZONCI’ RIJEŠILI ANKETE Evo zašto nitko ne želi raditi u fast food objektu!

turisti fast food004

Hrvatska je iz godine u godinu sve popularnije turističko odredište koje promoviraju i strani mediji.

No, jesmo li turistička zemlja i kada je u pitanju želja za radom u turizmu, istražio je MojPosao na 300 ispitanika. Od ispitanika koji su barem jednom u životu radili u turizmu, najviše ih je bilo zaposleno kao konobar (34 posto), zatim sobar (27 posto) i pomoćni radnik u kuhinji (24 posto). S druge strane, najmanje ispitanika je radilo kao šef sale (1 posto) te kao booker (4 posto) i animator (4 posto). Posao u turizmu se traži cijele godine, a osiguran smještaj je uvjet.

Veliki broj ispitanika (88 posto) ima želju raditi u turizmu, bez obzira imaju li već iskustvo ili ne. Ono što bi ih moglo odgovoriti od zapošljavanja u turizmu su preniske plaće, nemogućnost stalnog zaposlenja ili želja da nađu posao u struci.

Čak 42 posto ispitanika ne bi pristalo raditi u turizmu ukoliko nemaju osiguran smještaj, dok bi ih 26 posto očekivalo više plaće. Za 13 posto ispitanika rad u turizmu je želja još od malih nogu te su se i školovali za tu djelatnost. Svega 4 posto navodi da se nisu spremni seliti kada je u pitanju rad u turizmu.

Ispitanici koji su već radili u turizmu rado bi ponovo radili kod istog poslodavca (73 posto).

Najviše ispitanika (37 posto) smatra da se posao u turizmu traži cijele godine. Početak godine kao vrijeme potrage za poslom u turizmu savjetuje 30 posto ispitanika, dok ih petina (22 posto) ipak navodi proljeće. Pred samo ljeto u potragu kreće 9 posto ispitanika, dok ih 3 posto posao traži i u srcu sezone.

Najveći broj ispitanika kao pozitivnu stranu rada u turizmu (osim one očite da imaju posao) navodi stjecanje novih vještina i znanja te upoznavanje novih ljudi (78 posto). Boravak na moru kao glavnu prednost rada u turizmu ističe 49 posto ispitanika, dok ih 47 posto smatra da je riječ o zanimljivom poslu. Svega 3 posto ispitanika tvrdi da rad u turizmu nema svojih pozitivnih strana.

Ispitanici bi najradije radili u hotelu (38 posto), a tek onda u turističkoj agenciji (12 posto), trgovini, suvenirnici ili sličnom objektu (9 posto). Najmanje ispitanika ima želju raditi u pansionu (1 posto), noćnom klubu (1 posto) ili hostelu (1 posto), dok fast food objekt nije odabrao niti jedan ispitanik! Malo više od petine ispitanika (22 posto) nema preferencija po pitanju objekta, bitno im je samo da rade.

Kada je u pitanju županija rada, najviše ispitanika (28 posto) priželjkuje područje Splitsko-dalmatinske županije. U Istarskoj županiji voljelo bi raditi 16posto ispitanika, a kod nas – njih 14 posto. Najmanje atraktivne su Osječko-baranjska (2 posto) i Zagrebačka županija (2 posto).

Najviše ispitanika voljelo bi dobiti ugovor na neodređeno (34 posto), dok bi ih 32 posto u turizmu voljelo raditi od tri do šest mjeseci. Do tri mjeseca rada bira 18 posto ispitanika, a njih 16 posto voljelo bi raditi od pola godine do godinu dana.

Strani jezici su glavna prepreka za rad u turizmu
Za rad u turizmu prvenstveno im nedostaje poznavanje stranih jezika, smatra 40 posto ispitanika. Da je problem u nedostatku radnog iskustva navodi 39 posto ispitanika, dok ih 15posto nema specifična znanja i vještine. Za 11 posto ispitanika glavni nedostatak je izostanak formalnog obrazovanja, dok ih 4 posto navodi nedostatak komunikacijskih vještina. S druge strane, 24 posto ispitanika smatra da imaju sve potrebne kvalifikacije za rad u turizmu.
Čak 83 posto ispitanika spremno je na edukaciju odnosno prekvalifikaciju za zanimanja iz područja turizma.

Pročitajte još

BOLEST PLAVOG JEZIKA Kina zabranila uvoz stoke iz Hrvatske

Dulist

VIKTORIJA KNEŽEVIĆ U SABORU Ova država prezire uspješne i slobodne ljude

Dulist

USKORO NOVA PRAVILA ZA VOZAČE U EU Oduzimanje dozvola u svim državama članicama

Dulist