Aktualno

REPORTAŽA IZ UČENIČKOG DOMA ‘Mladići su nas obogatili. Puno je smijeha, kreativnosti, suradnje, ali i učenja’

REPORTAŽA IZ UČENIČKOG DOMA 'Mladići su nas obogatili. Puno je smijeha, kreativnosti, suradnje, ali i učenja'

Dom učenica Dubrovnik u Ulici branitelja odnedavno je promijenio ime u Učenički dom Dubrovnik, a osim za djevojke otvorio je tako svoja vrata i za mladiće. Velika je to novost za ovaj dom koja je unijela dodatnu živost te obogatila njihovu svakodnevicu. Tim smo povodom posjetili ovaj dom, a kroz njegove aktivnosti i svakodnevni život provela nas je ravnateljica Sandra Merdžan koja je školske klupe kao profesorica hrvatskog jezika i književnosti prije malo više od godine dana zamijenila ovom novom ulogom. U obilazak smo krenuli nakon prolaska kroz epidemiološku barijeru zbog COVID mjera od mjerenja temperature, dezinfekcije do oblačenja ‘kaljača’. Poznato je da su se učenice u ovom domu oduvijek bavile raznim aktivnostima, a tome smo se odmah na početku i osvjedočili. Iz dnevnog boravka dopirao je zvuk klavira, a za njim je bila učenica prvog razreda Umjetničke škole Luke Sorkočevića Hana Gugić.
– U domu sam već nekoliko mjeseci, prva mi je godina, a došla sam iz Vela Luke. Pohađam glazbeni smjer u Umjetničkoj školi i sviram klavir. U domu mi je odlično, društvo je još i bolje. Brzo sam se priviknula – rekla je Hana.
Cijeli dom zapravo odiše učeničkom kreativnošću. U svakom kutku nalazi se neka instalacija ili pak na zidu slika neke bivše učenice.

REPORTAŽA IZ UČENIČKOG DOMA 'Mladići su nas obogatili. Puno je smijeha, kreativnosti, suradnje, ali i učenja'
Promjena je bila iznenadna
U domu ukupno boravi 88 učenika, od čega 80 učenica i osam novih učenika koji su došli početkom ove školske godine.
– Promjena se dogodila iznenada. Upisi u učeničke domove bili su malo pomaknuti zbog COVID situacije. U Muškom đačkom domu nije bilo dovoljno mjesta za sve učenike, a mi smo imali uvjete za primiti još djece. U dogovoru s našim osnivačem Dubrovačko-neretvanskom županijom ostvarila se ideja da i učenicima, odnosno svoj djeci koja se žele školovati u Dubrovniku to i omogućimo. Nismo očekivali da ćemo jednog dana biti mješoviti dom, ali sretni smo. Mladići koji su nam se pridružili, obogatili su naš dom, promijenili našu rutinu, velika su nam podrška u domu, onako i s muške strane oko nekih poslova. Odnosi među djecom su izvrsni i poštuju pravila ponašanja koja su unaprijed određena kućnim redom – govori ravnateljica Merdžan.
U domu djeluje pet odgojnih skupina koje vode odgojiteljice te se učenicima odmah na prvim sastancima objasne pravila i kućni red. Jedno od pravila je i da se u domu mora biti do 23 sata kada se vrata zaključavaju, a noćna odgajateljica provjerava je li sve u redu.
– Život nam jako lijepo i ugodno teče u domu u suradnji, razgovorima, smijehu i međusobnoj pomoći. Učenici jako puno pomažu jedni drugima i navikli su se jedni na druge i brže nego što smo mislili. Velika je bila i podrška roditelja djevojaka koji su bez ikakvih problema i s razumijevanjem izišli u susret omogućivši nam da dom koji je bio ženski pretvorimo u mješoviti – ističe Sandra Merdžan.

REPORTAŽA IZ UČENIČKOG DOMA 'Mladići su nas obogatili. Puno je smijeha, kreativnosti, suradnje, ali i učenja'
COVID povjerenstvo
Dom može primiti ukupno 93 učenika, a s obzirom na situaciju s COVID-19 dužni su imati i dvije sobe za samoizolaciju. U tim sobama učenici kod kojih se posumnja na simptome čekaju dok roditelji ne dođu po njih da kod kuće odrade samoizolaciju. Djelatnici doma posebno su opremljeni zaštitnom opremom kako bi mogli učenicima u tim slučajevima donositi obroke i mjeriti temperaturu. Do sada, objašnjava ravnateljica, nisu imali problema s COVID-om u domu. Ravnateljica je osnovala i COVID povjerenstvo koje vodi računa o svemu po pitanju mjera i brige za učenike s potencijalnim simptomima. Učenici iz doma mogu pratiti i online nastavu, a ravnateljica je dodatno pojačala internetski signal kako bi praćenje nastave bilo što kvalitetnije.
Djevojke i mladići u domu su odvojeni samo po pitanju boravka u sobama. Za mladiće je u domu pregrađen poseban dio.
– Ugradili smo dodatna vrata. Smatrala sam kad već postajemo mješoviti dom da treba postojati i neka fizička barijera da bi mladići imali svoju privatnost. Za njih je izdvojen hodnik. Oni su odvojeni samo u sobama, a sve drugo funkcionira zajednički. U različitim su odgojnim skupinama, zajedno su u učionici i restoranu i aktivnostima koje možemo provoditi, a nažalost, ne možemo ih puno provoditi u skladu s mjerama. To je situacija na koju su navikli u školama, a mi smo nastavili raditi najnormalnije kao i do sada. To je jedna punina života. Ja uvijek vjerujem da djeca moraju iskusiti puninu života da bi znali svoj život ispravno živjeti – govori Merdžan.
Žalosti ih, ističe, što se zbog epidemioloških mjera trenutno ne mogu baviti svim onim aktivnostima na koje su navikli od benda, novinarske sekcije, recitatorskih grupa, plesne grupe do nekih sportskih aktivnosti.
– Po preporučenim mjerama ne možemo imati sekcije onako kako smo navikli – brojne i raznovrsne. Preporuka je bila da, ako će domovi imati sekcije, da bi trebali istu slobodnu aktivnost raditi učenici iz iste sobe. Kod nas je to nemoguće jer učenici idu u različite škole, u različite smjene, nisu u domu u iste ure. Mi smo se zato dosjetili nečemu što zasad jako dobro funkcionira. Na recepciji i u dnevnom boravku stoje dva plakata koja su podijeljena po bitnim datumima tekućeg mjeseca. Omogućili smo djeci da svoju kreativnost pokažu tako što će odabrati datum koji žele obilježiti, izabrati način na koji će to obilježiti i predstaviti svoje uratke u domu. Znamo da su oni aktivni i kreativni. Iznenadilo nas je koliko su prihvatili taj način rada. I kada se vratimo u naš način života razmišljamo zadržati ovaj model rada. Tu smo kako bismo pratili njihov ritam. Želimo da budu samostalni i sretni ljudi, da rade što vole i da su u tome dobri – priča Merdžan.

REPORTAŽA IZ UČENIČKOG DOMA 'Mladići su nas obogatili. Puno je smijeha, kreativnosti, suradnje, ali i učenja'
Malo kao u školi, malo kao doma
Život u domu funkcionira po principu ‘pola pola’ – pola kao u školi, pola kao doma.
– Jako smo svi povezani. Dom je srednjoškolska ustanova pa je to taj školski dio. U učionici organiziramo dnevno učenje te pratimo napredak djece. S obzirom sa sam u domu tek više od godine i nešto dana, na početku sam odlučila da će biti najbolje ako odgojne skupine budu funkcionirale kao razredi, a da odgojiteljice budu poput razrednica. Tako odgojiteljice vode računa o apsolutno svemu u svojoj grupi, a gotovo svakodnevno pratimo i ocjene učenika u e – dnevniku. Tako i djeca znaju da pratimo njihov napredak te nam onda i rado kažu kako je bilo u školi te pitaju pomoć oko učenja ako im je potrebno. Za vrijeme karantene odgojiteljice su pratile i jesu li se učenici uredno ulogirali u online sustav te su bile svojevrsni most između djece, roditelja i razrednica u školi. Mjesečno održavamo sastanke odgajateljskih vijeća, a prethodno ja održim sastanak s odgojiteljicama pojedinačno te prođemo situaciju svakog djeteta iz grupe. Znamo što kojem djetetu treba kad se radi o nastavi, ponudimo svoju pomoć, potičemo i vršnjačku pomoć što u domu i nagrađujemo i to jako dobro funkcionira. Aktivno smo uključene u njihovo učenje. Prošle godine ostvarili su vrlo visok prosjek ocjena i jako smo time zadovoljne. Sretne smo kad vidimo da je dijete sretno i da razumije što radimo za njega. Ono što bi roditelj doma poduzeo, to u domu za njih poduzimamo – naglašava ravnateljica.
Inače, učenike u domu redovito se i nagrađuje. Svaka lijepa gesta, ali i urednost sobe, sudjelovanje u aktivnostima te pomaganje u kućanskim poslovima sigurna je ‘karta’ za osladiti se palačinkama, pizzom ili nekom drugom slasticom. U daljnjem obilasku dvoje učenika družilo se u jednom od hodnika te gledalo televiziju, a među njima i novi učenik Marijan Šaltić. U Učenički dom Dubrovnik došao je iz Crne Gore.
– Sestra mi je već bila u Dubrovniku pa sam i ja odlučio doći za njom. Upisao sam Klasičnu gimnaziju, to mi je i bila želja. Trebao sam biti u Muškom đačkom domu, ali na kraju sam prebačen ovdje i odlično mi je. Snašao sam se, društvo je odlično i svi se slažemo – ističe ovaj učenik.
Zašto im je toliko odlično, sasvim je jasno iz onoga što smo vidjeli. Dom zaista ima sve ono što bi učeniku moglo zatrebati. U njemu mogu izraziti svu svoju kreativnost, o njima se brine, na raspolaganju su im i stručne službe ako ih zatrebaju, imaju raznolike sadržaje pa čak i svoju kuhinju u kojoj si sami mogu pripremiti smoothieje, cijediti sokove od domaćih agruma iz vanjskog vrta u kojem često rado uče. Upravo i s vrtom imaju velike planove. Žele ga urediti da on bude pravi tradicionalni dubrovački vrt te su se tako i prijavili na INA-in natječaj te se nadaju dobiti sredstva.

REPORTAŽA IZ UČENIČKOG DOMA 'Mladići su nas obogatili. Puno je smijeha, kreativnosti, suradnje, ali i učenja'

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 11. studenog 2020.

Pročitajte još

OD UTORKA Stižu nove cijene goriva!

Dulist

NAGRAĐENE DORIS KOSOVIĆ I MIA DIMŠIĆ Najbolja pjesma po izboru radijskih urednika

Dulist

Gorana Stepanić i Pavel Gregorić održali predavanje ‘Lice i naličje retorike u djelu Nikole Vitova Gučetića’

Dulist