Nastavnici Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik prisustvovali su ovog petka stručnoj edukaciji za obrazovne djelatnike u srednjim školama za rad s učenicima s teškoćama. Edukaciju na temu Učenici s autizmom (poremećajem iz spektra autizma) održala je doc.dr.sc. Jasmina Stošić pročelnica Odsjeka za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u dubrovačkom hotelu Valamar Lacroma.
Regionalni centar kompetentnosti Dubrovnik kontinuirano ulaže u jačanje kompetencija svih nastavnika Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik i to kroz sudjelovanje u raznim oblicima stručnog usavršavanja i edukacije iz područja važnih za rad s učenicima s teškoćama. Tako je i ovom prigodom RCK Dubrovnik, u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, organizirao edukaciju iz logopedije, socijalne pedagogije i edukacijske rehabilitacije. Edukacija je organizirana u četiri faze u trajanju od dva dana, a sastoji se od predavanja i vježbi interaktivnog karaktera. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu jedina je visokoškolska institucija u Republici Hrvatskoj koja organizira i izvodi sveučilišne studijske programe logopedije, edukacijske rehabilitacije i socijalne pedagogije te razvija znanstveno-istraživački i visokostručni rad u tim područjima s ciljem uključivanja različitih skupina u zajednicu, djelujući pritom prema pojedincu i socijalnoj okolini.
Današnja se edukacija bavila temama kao što su suvremeni pristupi invaliditetu učenika, specifičnosti osoba s poremećajima iz spektra autizma i definiranje razine podrške u njihovim obrazovnim potrebama. Navodeći primjere iz prakse ukazalo se na probleme s kojima se susreću obrazovni djelatnici u srednjim školama te na potrebu prilagodbe nastavnog programa u području stručnog obrazovanja.
-Poanta ovog dijela edukacije je da upoznamo nastavnike s različitostima autizma i načinima kako pristupiti učenicima s autizmom, na koji način organizirati i prilagoditi nastavne materijale kako bi se ti učenici mogli obrazovati. Cilj ove edukacije je da nastavnici nauče na koji način učenici na spektru doživljaju svijet oko sebe i na koji način obrađuju informacije. Na osnovu toga nastavnici odabiru metode i strategije kako učenicima prenijeti znanje. Učenici s autizmom mogu učiti, samo ne uče na tipičan način. Iz tog je razloga važno podizanje svijesti o različitostima kroz edukaciju o tome kako prilagoditi strategiju i načine podučavanja i provjera usvojenih znanja- istaknula je voditeljica i koordinatorica današnje edukacije doc.dr.sc. Jasmina Stošić ispred Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
S obzirom da rad s učenicima s teškoćama zahtjeva individualizirani odgojno-obrazovni pristup, nastavnica Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik Maris Kutanjac ocijenila je edukaciju iznimno korisnom za budući rad srednjoškolskih nastavnika.
-RCK Dubrovnik je u sklopu ESF projekta prepoznao važnost jačanja kompetencija nastavnika u radu s navedenom skupinom učenika. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet je sukladno našim potrebama izradio sveobuhvatnu edukaciju iz područja relevantnih za rad s učenicima s teškoćama, koju će proći svi nastavnici Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik. Ciljevi i načela odgoja i obrazovanja odnose se na sve učenike, a učenici s teškoćama zahtijevaju posebnu stručnu pozornost i stručni odgovor od strane odgojno-obrazovnih djelatnika školskih ustanova. Stoga je značajno kontinuirano ulaganje i razvoj profesionalnih kompetencija učitelja/nastavnika. U kontekstu rada s učenicima s teškoćama i zadovoljavanja njihovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba, ono uključuje poznavanje relevantnog zakonodavnog okvira, osnovnih obilježja razvoja, specifičnosti funkcioniranja i učenja, osiguravanja primjerenih oblika (programskih i profesionalnih) i strategija podrške – naglasila je Kutanjac.
U edukaciji sudjeluju i predstavnici područnih škola s Korčule, iz Metkovića i Opuzena, a zanimanje su pokazali i mentori učenika s teškoćama, zaposlenici gospodarskih partnera Regionalnog centra kompetentnosti Dubrovnik, koji žele pružiti adekvatnu podršku učenicima za vrijeme obavljanja stručne prakse, istaknuli su iz Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik.