AktualnoUrednički izbor

RAZMISLITE PRIJE NEGO IH ISKORISTITE Provjerili smo koji se bankomati dezinficiraju svakodnevno, a koji tek dva puta mjesečno

RAZMISLITE PRIJE NEGO IH ISKORISTITE Provjerili smo koji se bankomati dezinficiraju svakodnevno, a koji tek dva puta mjesečno

‘Prljavi’ i ‘s naokolo porazbacanim smećem’ – opis je nekolicine bankomata na gradskom području, a na čije stanje su nam se potužili Dubrovčani. Nedostatak osobne kulture, objasnili su nam, učinili su ih odlagalištem iskorištenih maramica, plastičnih boca, papirića te čak opušaka cigareta. Nekima očito, kazali su nam, bez obzira na upozorenja i nastojanja banki, ni u ovom nesretnom razdoblju epidemije koronavirusa još uvijek nije jasno da je posrijedi privatna imovina kojom se koristi dnevno na stotinjak sugrađana te čime oni bivaju izloženiji potencijalnoj zarazi. Uputili smo stoga upit nekolicini njihovih ‘vlasnika’ te se informirali koliko često održavaju higijenu bankomata. Odgovori pojedinih, a u ‘svjetlu’ zdravstvene krize, nemalo su nas iznenadili.
Pojačane mjere
– Svi bankomati koji su pri poslovnicama čiste se dnevno kao i same poslovnice, a po potrebi i češće. U svim poslovnicama je klijentima omogućena dezinfekcija ruku, a preporuka je od početka epidemije korištenje higijenskog rupčića prilikom korištenja tipkovnice na bankomatima, tipkanje preko rupčića da se izbjegne izravan kontakt. Sve vanjske bankomate opslužuje vanjski ugovoreni partner, koji uz punjenje i pražnjenje bankomata ima I obvezu čišćenja istih, a frekvencija ovisi o samom korištenja bankomata od strane naših klijenata – poručili su nam iz OTP banke. Slično glasi i odgovor Erste banke. Higijena bankomata je, naglašavaju, redovita te se odrađuje prema unaprijed određenom mjesečnom planu.
Čišćenje bankomata koji se nalaze uz poslovnice banke odvija se tako svakim danom, dok se bankomati na izdvojenim lokacijama čiste u pravilu najmanje jednom mjesečno. Kako bi u trenutačnoj situaciji s COVID-19, dodaju iz Erstea, klijentima skrenuli pažnju o važnosti pridržavanja određenih mjera, kreirali su i poseban ekran koji se prikazuje na svim njihovim bankomatima. Naime, ispisana poruka na njima navodi kako je preporučljivo korištenje zaštitnih rukavica ili prekrivanje površine tipkovnice jednokratnom maramicom. Inače, Erste nad svojim bankomatima redovito vrši nadzor te promptno reagira na sve eventualne nepravilnosti u radu.
– U slučaju da banka zabilježi kroz sustav monitoringa poteškoće u radu bankomata, u pravilu u roku od dva sata na lokaciju izlazi serviser. Ako se radi o većem kvaru bankomata, uređaj može biti nedostupan duže vrijeme do popravka. U prethodnom periodu bilježimo uredan rad bankomata te njihovu urednu dostupnost na području grada Dubrovnika. Iznimku predstavlja bankomat na adresi Na moru 1, Orašac koji je deinstaliran 22. rujna 2020. te zamijenjen novim modelom 15. listopada 2020. – nastavili su iz ove banke. I Hrvatska poštanska banka je od samog početka pandemije koronavirusa uvela pojačane preventivne mjere higijene i zaštite zdravlja svojih klijenata i zaposlenika.
Nekima je ipak svejedno?
One, tumače, uključuju svakodnevno čišćenje i dezinficiranje poslovnih prostora i opreme, a sve u skladu s odlukama i preporukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske. U ‘normalnim okolnostima’, ističu iz HPB-a, redovno čišćenje bankomata provodi se prilikom svakog opsluživanja, no u trenutnim okolnostima pandemije ona se provode izvanredno, dok se dezinfekcija bankomata koji su sklopu poslovnica banke provodi na dnevnoj osnovi. Jednako kao u prethodne dvije, a u cilju maksimalne sigurnosti i zaštite zdravlja, u HPB korisnike upućuju da za dodirivanje površina koje koristi veći broj osoba upotrijebe zaštitne rukavice ili površinu prekriju jednokratnim maramicama ili papirnatim ručnikom.
– PBZ bankomati postavljeni u sklopu poslovnica redovito se čiste i provodi se dezinfekcija tipkovnica. Čišćenje i dezinfekcija bankomata postavljenih izvan poslovnica obavlja se prilikom dolaska vanjskog dobavljača na lokaciju – iznijeli su nam iz Privredne banke Zagreb. I Raiffeisen banka ima ugovorenu usluga redovitog čišćenja bankomata, a u slučaju težih zaprljanja ili/ i po prijavi dodatno izlazi na lokaciju te obavlja potrebne radnje čišćenja. S obzirom na trenutne okolnosti, nadamo se da je to svakodnevno, što ne možemo reći za Addiko gdje su, izjavili su iz ove banke za DuList, bankomati na području Dubrovnika, zapanjujuće, ‘u režimu čišćenja dva puta mjesečno’.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 28. listopada 2020.

Pročitajte još

Gorana Stepanić i Pavel Gregorić održali predavanje ‘Lice i naličje retorike u djelu Nikole Vitova Gučetića’

Dulist

Policija za vikend pojačano nadzire najteže prometne prekršaje

Dulist

DONIRAJTE ZA MARIJA Velika akcija Udruge ‘Tata je tata’

Dulist