Politika

RAZGOVOR S BRANKOM BAČIĆEM ‘Hrvatsku gradimo srcem i znanjem jer je samo povezana Hrvatska snažna’

branko bacic ugovor itu mehanizam 11

Povezana Hrvatska je snažna Hrvatska, ističe to nositelj liste Hrvatske demokratske zajednice u našoj, desetoj izbornoj jedinici, aktualni potpredsjednik Vlade i ministar prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Branko Bačić. Razgovarali smo o brojnim realiziranim projektima, ali i onima u pripremi. Zasigurno jedan od najvažnijih projekata u povijesti Republike Hrvatske koji je, konačno, teritorijalno spojio Lijepu Našu.

Pelješki most realiziran je u mandatu Vlade Andreja Plenkovića. No, više puta ste isticali, krajnji jug će se dodatno povezati s ostatkom Hrvatske, posebno projektom nastavka autoceste do Dubrovnika. U kojoj fazi je ta kapitalna investicija?

Za početak, moram istaknuti kako je Pelješki most, kako ste i sami rekli, zaista jedan od najvažnijih projekata u povijesti Republike Hrvatske. I doista, on je danas simbol naše povezane domovine. Ova Vlada, na čelu s premijerom Andrejem Plenkovićem, realizirala je ključne infrastrukturne projekte na teritoriju cijele naše domovine. Ipak, moram to naglasiti, ako je igdje vidljiv taj jaki investicijski niz i ako je igdje jasno koliko je naša Vlada ulagala u snagu svih dijelova Hrvatske, to je onda u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Brojne su investicije zaista ovdje realizirane, kako one iz prometnog sektora, tako i one u zdravstvu, školstvu, socijalnoj skrbi. Pred nama je, kako ste i rekli, dodatno jačanje krajnjeg juga Hrvatske, dodatno prometno povezivanje. Nakon što je Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, kojem sam na čelu, izdalo izmjene i dopune lokacijske dozvole, Hrvatske autoceste pokrenule su krajem prosinca prošle godine postupak javne nabave za dionice autoceste od Rudina do Slanoga i od Slanoga do Mravinjca u ukupnoj dužini od 20,5 kilometara, dok je preostali dio trase do Osojnika u dužini od 7,5 kilometara u pripremi. Raspisana javna nabava za poddionicu Rudine-Slano je procijenjene vrijednosti 201 milijun eura. Za poddionicu Slano-Mravinjac procijenjena vrijednost je 179 milijuna eura. Rok za dostavu ponuda je sredina mjeseca svibnja i ja sam uvjeren, a što je dio i našeg programa, da ćemo do 2030. godine naš Dubrovnik u potpunosti spojiti na mrežu autocesta Republike Hrvatske.

Zadržat ćemo se još malo na toj cestovnoj infrastrukturi. Svakako jedan od prevažnih projekata za ovo naše dubrovačko područje je brza cesta od Zračne luke do Dubrovnika. Ministre, što je s tim projektom sada? Znamo da je u javnoj raspravi o Studiji utjecaja na okoliš pristigao veliki broj promjedbi. Je li projekt zbog njih zaustavljen?
Ja se moram složiti da je brza cesta od Zračne luke do Dubrovnika jedan prevažan projekt i za Dubrovnik, i za Župu Dubrovačku, i za Konavle, ali i za ostatak Dubrovačko-neretvanske županije. Naš cilj je, kako sam već i istaknuo, Dubrovačko-neretvansku županiju i Dubrovnik učiniti još snažnijima, a to, svakako, činimo i projektima prometne infrastrukture. Ali, što se konkretno tiče ove brze ceste, moram naglasiti kako smo mi saslušali naše sugrađane, nismo gluhi, nismo neobzirni i nama je cilj da ovaj projekt bude projekt koji spaja, koji povezuje. Na Hrvatskim cestama je sada da se i ova investicija realizira na način da bude prvenstveno na korist naših sugrađana, da se izabere najbolja trasa i ja sam uvjeren da će to tako i biti. Ovdje moram svakako spomenuti i još jednu ključnu investiciju, a to je brza cesta od Brijeste do Orebića, to jest do buduće luke Perna. Jedan dio te prometnice-obilaznica Orebića, vrijedna 50 milijuna eura, je pred završetkom postupka javne nabave, Hrvatske ceste će uskoro donijeti odluku o odabiru izvođača radova. Za ostatak te brze pelješke ceste izrađuje se projektna dokumentacija i tim projektom, uz našu lučku infrastrukturu, uz završeni Pelješki most s pristupnim cestama, naše otoke i naš Pelješac učinit ćemo povezanima i dostupnima na način kako to i treba biti i time stvoriti preduvjete za daljnji razvoj i tog dijela naše županije.

Spomenuli ste i tu lučku infrastrukturu. Puno puta mogli smo čuti kako je naša županija uistinu među najboljima po realizaciji takvih investicija.
Tako je. Stvarno treba reći kako mi zaista imamo jednu pravu renesansu na našoj obali, a posebno, na što sam jako ponosan, u našoj Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Izgrađene su i rekonstruirane brojne luke – od Donjeg Čela na Kalamoti, preko Trpnja, pristana u Dominču, potom Puntina u Korčuli, Pomorsko-putničkog terminala u Veloj Luci, rekonstrukcije rive i izgradnje gata u Cavtatu, rekonstrukcije luke Ubli na Lastovu pa sve do najvećeg lučkog infrastrukturnog projekta u povijesti otoka Korčule-nove luke Polačište čija je izgradnja u tijeku. Pred nama su još dva velika i važna lučka projekta, a to je izgradnja nove luke Perna u Općini Orebić i luka Prigradica. Nikad nijedna Vlada nije ovoliko ulagala i poticala povezivanje otoka i razvoj naše obale i ja čestitam i našim lučkim upravama i Županiji koje su iskoristile ovu priliku, prijavile i realizirale ovo more projekata, a prvenstveno na korist otočana. Iskoristit ću priliku kako bih istaknuo i Integrirani teritorijalni program za otoke-posebnu financijsku omotnicu vrijednu 150 milijuna eura, od kojih se 28 milijuna odnosi na projekte u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Koliko znam, županija i jedinice lokalne samouprave pripremile su brojne projekte, kako one kulturne, društvene, zdravstvene, turističke infrastrukture i to će biti jedan novi val investicija u otoke i, zasigurno, još jedan poticaj razvoju.

U tijeku je predizborna kampanja, nabrojali ste niz tih završenih projekata, najavili i neke nove. Hoće li sve te investicije biti ono što će potaknuti ljude da na ovim izborima zaokruže HDZ? Što Vi očekujete, kakav izborni rezultat?
Sve ono što radimo, radimo prvenstveno za naše sugrađane. Ja volim reći da Hrvatsku gradimo srcem i znanjem stavljajući hrvatskog čovjeka u središte. Jer uzalud nam svi ti mostovi, ceste, luke, sav taj beton i asfalt, ako nema ljudi. Mi smo posvetili svoja dva dosadašnja mandata realizaciji kapitalnih i važnih infrastrukturnih projekata, to svakako, prebrodili smo sve izazove koji su pred nas bili stavljeni, a sljedeće četiri godine posvetit ćemo dodatno demografskoj revitalizaciji, daljnjem povećanju plaća, daljnjem rastu mirovina. Kako smo i najavili u našem programu, mirovine ćemo povećati za 30 posto te će prosječna mirovina iznositi 750 eura. Prosječnu plaću povećat ćemo tako da iznosi 1.600 eura. Svakom djetetu osigurat ćemo mjesto u dječjem vrtiću, a majkama, za svako dijete dati dodatnu godinu radnog staža. Uvjeren sam da naši sugrađani jasno vide kako je ova Vlada pokazala da zna, želi i može i da smo spremni za sve izazove. I kad usporedimo naše rezultate, koji su naša legitimacija na ovim izborima, i ono što nude naši politički suparnici, jasno je da je izbor samo jedan-Hrvatska demokratska zajednica.

Pročitajte još

Knežević iz Sabora: ‘Zakoni i Ustav sprječavaju smjenu sudaca i državnih odvjetnika koji ne rade svoj posao’

Dulist

Franković je od danas saborski zastupnik: ‘I dalje ću braniti boje našeg grada’

Dulist

Konstituiran novi saziv Sabora, Jandroković treći put predsjednik

Dulist